שיפוץ בניין משותף – איפה מתחילים?

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

בכל הנוגע לשיפוץ מבנים משותפים בישראל, האתגרים יכולים להיות רבים. מזיהוי בלאי ועד הבטחת סיוע כספי, התהליך דורש ידע, תיאום ותכנון קפדני שלא תמיד קיימים אל אנשים פרטיים, בוודאי לא כאלה שעסוקים בפרנסה ובגידול משפחה. הנה מה שכל ועד בניין צריך לדעת לפני יציאה למסע שיפוץ, בין אם דרך תמ"א 38 ובין אם באמצעות האגודה לתרבות הדיור – כיום ישנן אפשרויות רבות המאפשרות לסוגי בניינים שונים ליהנות משיפוצים גם אם אין את התקציב במלואו בשלבי ההתחלה. 

ליקויים המצריכים שיפוץ מקיף בבניין משותף מול ליקויי בלאי המצריכים שיפוץ מקומי בלבד

כשאנו מדברים על צורכי שיפוץ נרחבים בדרך כלל נדבר על כמה תרחישים מדאיגים ובהם שקיעת בורות ביוב, סדקים בקירות החיצוניים וקירוי לא תקין. בשקיעת בורות ביוב הדבר עלול להוביל לבעיות אינסטלציה משמעותיות, נזקי מים ואפילו אי יציבות מבנית. כשמדובר על סדקים בקירות חיצוניים הם עלולים לפגוע בשלמות המבנה ובקירוי לא תקין יכולות להיות נזילות מים. 

כשאנו מדברים על צרכי שיפוץ מקומיים בדרך כלל יהיו אלה תקלות קטנות למדי למשל כמו בלאי או הרס של צירי המנעול בדלת הכניסה או תקלה באינטרקום או צורך לבצע צביעה בבניין. 

האם האגודה לתרבות הדיור יכולה לסייע? 

האגודה לתרבות הדיור בישראל נועדה לתמוך במבנים משותפים הדורשים שיפוץ. האגודה רשאית להעניק תמיכה כספית לשיפוצים, במיוחד כאשר מדובר בשלום התושבים או ברווחתם, מלבד תמיכה כספית, האגודה מציעה הדרכה לוועדות, תוך מתן ידע חיוני על חוקים, תקנות ושיטות עבודה מומלצות בשיפוץ מבנים. כדי לנצל את הסיוע של תרבות הדיור, מומלץ לקבוע פגישה עם נציגיהם, הם יכולים להדריך אתכם כיצד לפעול על סמך המקרה הספציפי שלכם. 

באילו מקרים יש לשקול פנייה למועצה המקומית על מנת לקדם מהלך של פינוי בינוי? 

במקרים רבים מועצות מקומיות ורשויות מסייעות לקדם הליכי פינוי בינוי, בוודאי כאשר מדובר על מתחמי דיור ישנים בעיר להם תוכנית כוללת של התחדשות עירונית. המדינה מספקת תמריצים רבים ובמקרים רבים אף מקיימת הסדרים שונים מול העירייה, למשל באמצעות הסכמי גג בהם המדינה מעניקה שטחים וקרקעות ואף כספים רבים לפיתוח בתמורה לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית ובהם מהלכי פינוי בינוי. מומלץ לפנות לרשות, אם יש מינהלת התחדשות עירונית היא הכתובת הנכונה ואם לא – אפשר לפנות למחלקת ההנדסה. 

כיצד יש להגיש את הבקשות השונות ולבחור יזם על מנת ליישם את תוכנית השיפוץ?

 

בין אם אתם מתכוונים לצאת למהלך של תמ"א 38, פינוי בינוי או מהלך של שיפוץ הבניין, מומלץ קודם כל להגיש את כל התוכניות באופן מסודר, עם הערכות מומחים, שרטוטים והסכמות תושבים ויש לוודא שכל הניירת עומדת בקריטריונים השונים לפרויקט. ודאו שיש ליזם שאתם בוחרים רקע טוב וניסיון רלוונטי בסוג השיפוץ או הפרויקט בו אתם מעוניינים, אספו מספר הצעות מחיר וודאו שאותן הצעות כוללות את כל פרטי הפרויקט ללא יוצא מן הכלל. עליכם לבחור גם קבלן לביצוע העבודות, למשל אם אתם מעוניינים לבצע חיפוי קירות חוץ מומלץ שתמצאו קבלן המתמחה בתחום כדי להבטיח את עבודתו המקצועית ובכל מקרה בכל שיפוץ בניין משותף רצוי להיעזר בבעלי המקצוע המומחים בתחום.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!