היתר בניה למבנה חקלאי

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

היתר בניה הוא רישיון הניתן לכם על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה. אך מהו היתר בניה למבנה חקלאי? ומה בכלל מוגדר כמבנה חקלאי? במאמר הבא נסביר על מבנה חקלאי וכיצד להוציא היתר בניה למבנה חקלאי.

 

היתר בניה למבנה חקלאי- מהו מבנה חקלאי?היתר בניה הוא רישיון הניתן לכם על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה. אך מהו היתר בניה למבנה חקלאי? ומה בכלל מוגדר כמבנה חקלאי?

החוק מגדיר מהו מבנה חקלאי. מבנה חקלאי מוגדר ככל מבנה שנועד במטרה לאפשר גידולים חקלאיים של צמחייה או של בעלי חיים ואחסון של התוצרת או של הציוד הדרוש לגידולים. דוגמא למבנים חקלאיים- רפת, חממה, בית אריזה וכדומה.

במדינת ישראל שמים חשיבות גדולה מאוד לחקלאות ישראלית ולגידולים תוצרת הארץ. מהסיבה הזו מדינת ישראל מנסה לקדם ככל הניתן את החקלאות הישראלית. אחד הדברים שהיא עושה לשם כך היא להקל באישור של היתרי בניה למבנים חקלאיים ובשימור של שטחים חקלאיים.

היתר בניה למבנה חקלאי- מה ההבדל בין מבנה חקלאי למבנה מגורים?היתר בניה למבנה חקלאי- מה ההבדל בין מבנה חקלאי למבנה מגורים? קיימים שני הבדלים מרכזיים בין מבנה חקלאים למבנה מגורים

קיימים שני הבדלים מרכזיים בין מבנה חקלאים למבנה מגורים-

  • ייעוד המבנה- כפי שהבנו, מבנה חקלאי מוגדר כמבנה שבנוי במטרה לאפשר גידולים חקלאיים שונים. לעומת זאת, מבנה מגורים הוא מבנה שבנוי במטרה לאפשר מגורים לבני אדם. לעומת מבנה מגורים שנועד למגורים בלבד, מבנה חקלאי נועד לייצור מזון, ייצור חומרי גלם, ייצור מקומות עבודה ומקורות הכנסה לתושבים ועוד.
  • הכנסה- מבנה מגורים לא נחשב למבנה מכניס. לעומת זאת, מבנה חקלאי נחשב למבנה מכניס, שכן הוא מספק מקורות הכנסה לתושבים ומייצר מזון שניתן לייצא לרחבי העולם ולהכניס כסף. זה נכון שבעל נכס של מבנה מגורים יכול להשקיע בנדל"ן ולהכניס כסף, אך ההכנסה תהיה אישית לעומת במבנה חקלאי.

היתר בניה למבנה חקלאי- מהו היתר בניה?

היתר בניה הוא רישיון הניתן לכם מהועדה המקומית לתכנון ולבניה או על ידי רשות הרישוי. היתר הבניה הוא למעשה מסמך פורמלי, אליו יש לצרף את תוכנית הבניה, מפות מדידה ואת האישורים הנדרשים מהגופים השונים. היתר הבניה צריך לכלול פרטים של האחראים לתכנון, לבניה ולפיקוח.

על מנת לקבל היתר בניה, עליכם לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובניה. עליכם להגיש בקשה להיתר בניה ולצרף תוכנית בניה מאושרת על ידי אדריכל. היתר בניה יינתן לכם בהתאם לחוקים ולזכויות שנקבעו בתוכנית. יש לקחת בחשבון כי לא תמיד היתר בניה מאושר והדבר תלוי בגורמים שונים כמו מיקום או מתנגדים לבניה.

היתר בניה למבנה חקלאי- מיקוםהיתר בניה למבנה חקלאי- מהו היתר בניה? היתר בניה הוא רישיון הניתן לכם מהועדה המקומית לתכנון ולבניה או על ידי רשות הרישוי.

מיקום המבנה החקלאי ישפיע על קבלת ההיתר. במידה שאתם מעוניינים לבנות את המבנה החקלאי בשטח חקלאי פתוח יהיה קשה יותר להוציא היתר בניה. הסיבה המרכזית לכך היא סיבה של נראות, שכן המדינה מעדיפה שמבנים חקלאיים ייבנו בשטחים המיועדים לבניה. כאשר שטחים חקלאיים לא נבנים בשטחים המיועדים לבניה נהרס המראה האחיד של השטח. כלומר, המדינה מעוניינת לשמור על הפרדה בין שטחים פתוחים המיועדים לחקלאות לבין שטחים בנויים המיועדים למגורים או לתעשייה ולמסחר. המטרה היא בעיקר לשמור על השטחים הפתוחים כמו שהם.

לכן יש לקחת בחשבון כי במידה ותהיה קיימת אפשרות לבניית המבנה החקלאות סמוך לשטח בנוי ולא בשטח פתוח, זו תהיה העדיפות ותקבלו את היתר הבניה רק עם תיקון המיקום.

אך מה קורה במצב בו יש צורך לבנות מבנה חקלאי בשטח חקלאי פתוח? במצב כזה, כאשר יש צורך בבניית המבנה החקלאי במיקום הספציפי הזה שנמצא בשטח פתוח המקרה ייבחן על ידי הגורמים הרלוונטיים שיחליטו האם לאשר את היתר הבניה למצב זה או לא.

על מנת להגדיל את הסיכויים לקבלת ההיתר, ההמלצה שלנו היא להיעזר באנשי המקצוע שידעו לפרט את תוכנית הבניה ואת הצרכים בה בצורה נכונה.

היתר בניה למבנה חקלאי- אישורים נדרשיםהיתר בניה למבנה חקלאי- אישורים נדרשים על מנת לקבל היתר בניה למבנה חקלאי יש להגיש מספר אישורים-

על מנת לקבל היתר בניה למבנה חקלאי יש להגיש מספר אישורים-

  • הצהרה מקורית של מהנדס חתומה על ידו.
  • חתימה של כיבוי אש ומכתב נלווה.
  • חתימה של משרד הבריאות.
  • חתימה של היחידה הסביבתית הרלוונטית.
  • אישור של חברת הגז הרלוונטית המספקת גז למקום.
  • אישור של תיאום עם חברת החשמל.
  • הסכם עם מכון מורשה לבדיקת בטון כולך בדיקת צנרת.
  • צילום תעודת זהות של מבקשי הבקשה.

היתר בניה למבנה חקלאי- שלביםעל מנת להוציא היתר בניה למבנה חקלאי, יש קודם כל להצטייד בכל המידע על הנכס או הקרקע שבבעלותכם. לקבלת המידע יש להגיש בקשת מידע לוועדה המקומית לתכנון ובניה.

  1. בקשת מידע

על מנת להוציא היתר בניה למבנה חקלאי, יש קודם כל להצטייד בכל המידע על הנכס או הקרקע שבבעלותכם. לקבלת המידע יש להגיש בקשת מידע לוועדה המקומית לתכנון ובניה. המידע יכלול פרטים שונים ביניהם שטח הנכס, שטח הקרקע, בעלי הזכויות של הנכס, מפות מדידה, שרטוטים ועוד.

  1. הכנת הבקשה

לאחר קבלת המידע יש להכין את הבקשה להיתר בניה למבנה חקלאי. הבקשה צריכה לכלול את המידע שקיבלתם, את תוכנית הבניה של המבנה החקלאי ואת האישורים הנדרשים מכלל אנשי המקצוע. חשוב מאוד לוודא שהבקשה מכילה את כל המסמכים הנדרשים ושהיא מקיפה ויסודית.

  1. הגשת הבקשה

לאחר הכנת הבקשה יש להגיש אותה לידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה. חשוב מאוד שהגשת הבקשה תתבצע על ידי איש מקצוע על פי חוק. אנשי המקצוע היכולים להגיש את הבקשה הם אדריכל, מהנדס בניין או הנדסאי בניין.

  1. בדיקה טכנית

לאחר הגשת הבקשה לוועדה המקומית לתכנון ובניה היא תעבור בדיקה טכנית. בבדיקה הטכנית יבדקו שכל המסמכים הנדרשים קיימים ושלא חסר דבר. במידה וחסרים מסמכים הבקשה תוחזר אליכם להשלמת המסמכים.

  1. בדיקת מהנדס

לאחר הבדיקה הטכנית הבקשה תועבר למהנדס שמונה על ידי הוועדה המקומית לצורך בדיקה. המהנדס יבצע הערכה של האגרה אותה תצטרכו לשלם ולאחר מכן יהיה עליכם לשלם 20% מהאגרה כמקדמה.

  1. דיון בוועדה

במידה והמהנדס יחליט לאשר את הבקשה הוא יחזיר אותה לוועדה תוך מתן המלצה לאישור הבקשה. לאחר דיון בוועדה יוחלט האם לאשר את הבקשה, לדחות אותה, או לאשר תוך הצבת תנאים.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!