היתר בניה לפרגולה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

כלל האצבע הוא, שהיתר הבנייה של הפרגולה נדרש כאשר פרויקט בנייה עולה על 50 מ"ר או 25% משטח המבנה. במילים אחרות, התקנת פרגולה גדולה מ-50 מטרים רבועים או מ-25% משטח הבנייה מחייבת היתר. מה עוד חשוב לדעת על היתר בניה לפרגולה?

פרגולה היא סוג של מבנה שנבנה כדי לספק צל ומחסה. זה יכול לשמש כמאפיין הצללה דקורטיבי, חיפוי של פטיו או הצללה לשביל מקורה, גינה פרטית ועוד. השימושים לפרגולות הם רבים, בעוד שאת הפרגולה ניתן לבנות באמצעות חומרי גלם מגוונים. ניתן לבנות פרגולות באמצעות אלומיניום, עץ, מתכת ועוד.

כמה עולה לבנות פרגולה?התקנת פרגולה גדולה מ-50 מטרים רבועים או מ-25% משטח הבנייה מחייבת היתר. מה עוד חשוב לדעת על היתר בניה לפרגולה

מחיר התקנת פרגולה נע בין 400 ₪ ל-700 ₪ לכל מ"ר, כאשר פרגולות מסוימות יכולות להגיע לטווחי מחירים ממוצעים של 600 ₪ – 1,100 ₪ למ"ר. המחיר תלוי בסוג החומרים, במשך ההתקנה ומורכבותה, כמו גם בהתאם לפרוצדורות הנדרשות להתקנת הפרגולה. אם יש צורך להוציא היתר בניה לפרגולה שלכם, קחו בחשבון שייתכן ויהיו עלויות נוספות.

תהליך ההיתר לפרגולה הוא לא מאוד מורכב. כל מה שצריך לעשות הוא להגיש את התוכניות שלך למפקח הבנייה ולקבל את אישורו לפני תחילת העבודה על הפרויקט. אם אין לכם מפקח בנייה שיכול לקחת על עצמו את האחריות הזאת, ניתן להוציא היתר בנייה לפרגולות דרך המועצה המקומית או דרך העירייה.

באילו מקרים צריך להוציא היתר בנייה לפרגולה?

אם ברצונכם לבנות פרגולה החורגת מהמגבלות הקבועות בחוק, תצטרכו לקבל היתר בנייה מהעירייה או מהגורמים הרלוונטיים. היתר בנייה מבטיח שהפרויקט שלכם ייבנה כהלכה ושהוא עומד בכל התקנות המקומיות. זה גם עוזר להבטיח שאין סכנות בטיחותיות או סיכוני שריפה הקשורים לפרויקט התקנת הפרגולה.

בסופו של דבר, פרגולות הן מבנים המספקים צל, מחסה ופרטיות. הם יכולים להיבנות כמעט בכל צורה או גודל ולרוב בנויים מעל חלונות, מרפסות, סיפונים או פטיו, בחצרות פרטיות וכו'. אם מדברים למשל על התקנת פרגולה במרפסת של בניין מגורים, יהיה צורך לבדוק שהמרפסת יכולה באמת לשאת את התקנת המבנה. במקרים אלו בד"כ צריך להוציא היתר בנייה לפרגולה.

מהם סוגי חומרי הגלם המומלצים לבניית פרגולה?בניית פרגולה היא עבודה לא פשוטה. מעבר לכך שצריך התקנה מקצועית ולעיתים גם היתר בניה לפרגולה, צריך גם להיות זהירים מאוד בבחירת החומרים הנכונים.

הפרגולה היא בחירה פופולרית בגינה הביתית ובחצר האחורית, אך ניתן למצוא אותה גם באזורים כגון פארקים, מגרשי בית ספר, קמפוסים ועוד. תוכלו למצוא פרגולות עשויות אֲלוּמִינְיוּם, כמו גם מַתֶכֶת ועץ. בניית פרגולה היא עבודה לא פשוטה. מעבר לכך שצריך התקנה מקצועית ולעיתים גם היתר בניה לפרגולה, צריך גם להיות זהירים מאוד בבחירת החומרים הנכונים.

כאמור, פרגולה יכולה להיות עשויה מעץ, מתכת או אלומיניום. החומרים הפופולריים ביותר הם עץ וחיבורי פלדה שכן הם חזקים ועמידים. כיצד יודעים באילו חומרים לבחור? זה תלוי במזג האוויר באזור מגורכם, בכמות החשיפה לשמש, סוג התחזוקה שאתם מעוניינים לבצע בפרגולה ועוד. ישנם סוגים רבים ושונים של חומרי גלם בהם ניתן לבנות פרגולה. אין סוג אחד של חומר המתאים ביותר לכל המצבים.

האם ניתן לעצב פרגולות בעיצובים שונים?

פרגולות הן דרך מצוינת להפוך את הגינה שלכם למעניינת ודקורטיבית יותר. אבל מה אם תרצו לעצב פרגולה בעיצוב אחר? אפשר לעצב פרגולות בעיצובים שונים, אבל זה דורש כישורים נכונים. דרושים מעצבים לעבודה זו, מכיוון שהם יכולים ליצור צורות ועיצובים ייחודיים שיתאימו לגינה שלכם.

כמה מעצבים משתמשים בכישוריהם בתחומי אמנות או אדריכלות אחרים, בעוד שאחרים משתמשים במערך הכישורים שלהם בגילוף עץ עבור פרגולות, חיתוך אלומיניום בצורה מעוצבת ועוד. בעבר פרגולות עוצבו בצורה מאוד ספציפית. בדרך כלל הן נבנו למטרה מסוימת והן נראו כך. עם זאת, ככל שחלף הזמן, מעצבים החלו להתנסות בעיצובים וצורות שונות. הטרנד עדיין לא נפסק ועדיין נותרו הרבה עיצובים שמתפתחים בימינו. בסופו של דבר, עיצוב הפרגולה חשוב לא פחות מהמבנה שלה. הפרגולה תהיה הדבר הראשון שהמבקרים יראו, ולכן היא חייבת להיות מושכת ויזואלית ומעניינת.

באילו מקרים יהיה מורכב לקבל היתר בניה לפרגולה?בעזרת האינטרנט, מציאת מתקין פרגולות הפכה לקלה מתמיד. עם זאת, אנשים מסוימים עשויים עדיין להתקשות למצוא מומחה שיתקין את הפרגולה הרצויה להם.

יהיה קשה לקבל היתר בנייה לפרגולה במקרים מסוימים, אך בחלק מהמקרים זה פתיר. הסיבה העיקרית לכך היא סוג הבנייה שנבנית וסוג הקרקע עליה נבנית הפרגולה. אם המבנה לא נבנה לפי תקנים, אז יהיה קשה לקבל את ההיתר, כמו גם במקרים בהם הקרקע אינה יציבה מספיק, לא איכותית, לא חזקה מספיק וכו'.

חוקי הבנייה הם מאוד ספציפיים, והם לא משתנים ממש עם הזמן. המשמעות היא שאי אפשר יהיה להגיש בקשה להיתר מבלי לפעול לפי התקנים הללו. הסיבה הנוספת שבגללה עלול להיות קשה לקבל היתר היא, אם יש מבנים או נכסים אחרים בקרבת מקום שהתקנת פרגולה תפריע להם מסיבות בטיחותיות. למשל, היתר בנייה לפרגולה יכול להידחות באופן זמני כדי לשמור על בטיחות ושלמות מבנים שכרגע נמצאים במהלך שיפוץ. דוגמה לכך היא מקרה שבו אתם במהלך בניית מרפסת בביתכם. לרוב, כל עוד בניית המרפסת לא תושלם, לא תוכלו לקבל היתר בניה לפרגולות. בד"כ יהיה צורך להמתין עד סיום בניית המרפסת כדי להוציא את היתר הבנייה.

טיפים למציאת מתקין פרגולות

בעזרת האינטרנט, מציאת מתקין פרגולות הפכה לקלה מתמיד. עם זאת, אנשים מסוימים עשויים עדיין להתקשות למצוא מומחה שיתקין את הפרגולה הרצויה להם. כדי לעזור לכם למצוא מתקין פרגולות, ריכזנו עבורכם רשימה של שאלות שכדאי לשאול אותם לפני העסקתם.

שאלות שכדאי לשאול בעת הזמנת מתקין פרגולות:

  • מה הניסיון של המתקין בהתקנת פרגולות?
  •  כמה זמן הוא בענף התקנת פרגולות?
  •  יש לו הפניות מלקוחות עבר?
  • כמה יעלה להתקין פרגולה דרכו?
  • האם המתקין לוקח על עצמו את האחריות של הוצאת היתר בנייה לפרגולה?

בסופו של דבר, בשוק שבו יש כל כך הרבה אפשרויות, קשה לדעת על מי אפשר לסמוך. זו הסיבה שחשוב לערוך את המחקר לפני הזמנת מתקין פרגולות. כפי שאנחנו רואים, יהיה כדאי לבדוק ביקורות והמלצות מקוונות מלקוחות קודמים, לשאול אותם על הניסיון שלהם ולהיות בטוחים בבחירתכם במתקין הנכון.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!