היתר בניה לגדר

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

אם הייתם שואלים סדרה של מומחים לגבי הצורך בהוצאת היתר בניה לצורך בניית גדר, הייתם מקבלים מספר תשובות שזהה למספר המומחים ששאלתם. האם זה מצביע על כך שהמומחים הם בעצם לא מומחים? ממש לא – זה פשוט מצביע על כך שהכללים בתחום זה הם אינם אחידים ויכולים להשתנות מאוד מרשות מקומית אחת לאחרת. בשורות הבאות נדבר בדיוק על הנושא הזה של הוצאת היתר בניה לגדר, נסביר לכם כיצד ניתן להוציא את היתר הבניה וכן נסביר מתי צריך בוודאות להגיש בקשה לקבלת היתר ומתי תוכלו לפטור את עצמכם מהתהליך כמעט בוודאות.

אז האם נדרש בכלל היתר בניה לגדר?בשורות הבאות נדבר בדיוק על הנושא הזה של הוצאת היתר בניה לגדר, נסביר לכם כיצד ניתן להוציא את היתר הבניה וכן נסביר מתי צריך בוודאות להגיש בקשה לקבלת היתר ומתי תוכלו לפטור

ובכן, על פי החוק היבש, התשובה היא כן. מומחה שיענה לכם את התשובה הזאת הוא מומחה ישר ומסודר ויחד עם זאת, אפשר לומר עליו שהוא לא ממש מנסה להקל עליכם. זאת מכיוון שישנם מקרים רבים שעל אף הדרישה היבשה של החוק להוצאת גדר, הרשות המקומית עצמה מיישמת מדיניות עצמאית שדווקא מאפשרת להוסיף גדר ללא כל היתר בתנאים מסוימים. כך למשל, כאשר מדובר בגדר נמוכה או בגדר בחלקו האחורי והנסתר של הבית, ייתכן מאוד שלא תצטרכו כלל לקבל היתר. אחרי שאמרנו את זה, גדר היא מילה קצת כללית מדי. ישנה גדר פשוטה של מעויני מתכת, וישנה גדר אלומיניום וישנה גדר אבן וישנה גדר אבן וכל אחת מהן יכולה להיבנות בגבהים שונים, בקווי מתאר שונים ובעיצובים שונים ובכל מקרה כזה, יכול גם להשתנות הצורך בקבלת היתר בניה לגדר. אז איך יודעים? ובכן, לא יודעים עד שלא מבררים באופן פרטני ורשמי מול הרשות המקומית ובכל זאת, ישנם מספר כללים שכדאי לדעת ועליהם נדבר כעת.

האם ישנם מצבים של פטור מהיתר?אז האם נדרש בכלל היתר בניה לגדר? ובכן, על פי החוק היבש, התשובה היא כן. מומחה שיענה לכם את התשובה הזאת הוא מומחה ישר ומסודר ויחד עם זאת

ככלל, אם אתם מתכוונים לבנות גדר סטנדרטית שגובהה אינו עולה על 1.2 מטר ויש המקלים גם סביב 1.5 מטר, סביר להניח שתוכלו לקבל לכך אישור גם ללא היתר בניה, במיוחד אם הגדר אינה ממוקמת בחזית המבנה. יחד עם זאת, אם מדובר בגדר אבן או בגדר שהשפעתה האסתטית על הסביבה היא משמעותית, סביר להניח שכן תצטרכו היתר בניה לגדר. אם בתום קריאת השורות הבודדות האלה כעת עדיין לא ברור לכם אם אתם צריכים היתר בניה או לא, זה לא במקרה. הדברים יכולים להשתנות מאוד מרשות מקומית אחת לאחרת, בין אזורי מגורים שונים בתוך שטחה של אותה רשות וכמובן על פי המאפיינים המבניים והאסתטיים של הגדר. בדיוק מהסיבה הזאת, לא ניתן להגדיר מצבים מוחלטים בהם תוכלו לקבל בוודאות פטור מהיתר בנייה, אם כי הוספת גדר עד גובה מטר עם השפעה מינורית על הסביבה (למשל גדר מעוינים) לרוב לא תחייב אתכם בהגשת בקשה לקבלת היתר בניה לגדר.

אז מה עושים ואיך מחליטים?יחד עם זאת, אם מדובר בגדר אבן או בגדר שהשפעתה האסתטית על הסביבה היא משמעותית, סביר להניח שכן תצטרכו היתר בניה לגדר.

פשוט מאוד, פונים לרשות המקומית ומבררים, אבל עוד לפני שמבררים, חשוב לקבל החלטה לגבי אופי הגדר שאותה אתם רוצים לבנות. כאשר אתם ניגשים לרשות המקומית, אתם רוצים להגיע עם כל החומר שעל בסיסו ניתן יהיה לקבל החלטה. במקרים מסוימים יינתן לכם אישור ליציאה לדרך גם ללא היתר בניה לגדר ובמקרים אחרים יודיעו לכם שבהתאם למאפייני הגדר אותה אתם רוצים לפנות, אין כל ברירה אלא לעבור דרך הערוץ של היתר בניה. חשוב לדעת שלא כל בקשה לקבלת היתר בניה אכן נענית בחיוב. לאחר הגשת הבקשה, תדון בבקשה שלכם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של הרשות המקומית שבתחומה אתם מתגוררים ולאחר מכן תוגש לכם תשובת הוועדה: שלילית – הבקשה שלכם נדחתה ויש לכם אפשרות להגיש ערר. חיובית מותנית – הבקשה שלכם התקבלה אך בכפוף לתנאים מסוימים שיפורטו בתגובת הוועדה וקשורים לשינויים מבניים ואסתטיים כאלה ואחרים שיהיה עליכם לעדכן בתכנון בכדי לבנות את הגדר ולבסוף, חיובית – הבקשה שלכם אושרה בדיוק עבור הגדר שאותה אתם רוצים לבנות כפי שאתם רוצים לבנות אותה. תוקף היתר זה, דרך אגב, הוא 3 שנים ובמהלכן יהיה עליכם להשלים את הבנייה. אם לא תשלימו את בניית הגדר בתוך פרק זמן זה, יהיה עליכם להגיש בקשה חדשה לקבלת היתר בניה לגדר.

מה יכול להשפיע על הסבירות לקבלת היתר בניה?הוא 3 שנים ובמהלכן יהיה עליכם להשלים את הבנייה. אם לא תשלימו את בניית הגדר בתוך פרק זמן זה, יהיה עליכם להגיש בקשה חדשה לקבלת היתר בניה לגדר.

ובכן, ישנם מספר פרמטרים שמשפיעים הן על הסבירות שתקבלו את היתר הבניה המיוחל והן על הסבירות שבכלל תצטרכו להגיש בקשה לקבלת היתר בניה לגדר:

  • גובה הגדר – ככל שהגדר גבוהה יותר כך סביר יותר שיהיה יותר קושי לאשר אותה, במיוחד אם היא עולה על גובה של 1.5 מטר
  • חומר הגלם – חומר הגלם ממנה בנויה הגדר יכול להשפיע גם הוא על הסבירות לקבלת ההיתר. גדרות אבן הן הגדרות "הרגישות" ביותר בהיבט זה, שכן הן בעלות הנוכחות המשמעותית ביותר ובעלות ההשפעה הרבה ביותר על הנראות הסביבתית. גדר מעוינים למשל, היא כמעט ולא נראית ולכן לרוב לא תצטרכו כלל להגיש בקשה לקבלת היתר
  • אזור המגורים – אם אתם מתגוררים ברשות מקומית כפרית או באזור מגורים בתוך הרשות, שבו בנויים בעיקר בתים פרטיים, יהיה לכם קל יותר לקבל היתר בניה לגדר לעומת גדר שאותה אתם רוצים לבנות באזור עירוני מרכזי או באזור של מבנים משותפים
  • הנראות הסביבתית – אם לשכנים שלכם אושרה גדר והבתים סביבם כולם, או רובם, מגודרים עם גדר גם בחזית המבנה, סביר להניח שגם אתם תקבלו את האישור המיוחל
  • הגדר עצמה – לבסוף, הגדר עצמה היא הפרמטר החשוב ביותר שישפיע על הסבירות לקבלת היתר הבניה המיוחל. ככל שהגדר שלכם חורגת יותר מהאסתטיקה הכללית ומהמידות המקובלות, כך יקשה יותר להעניק לכם את ההיתר וכמובן להיפך.
לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!