היתר בניה חניה מקורה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

עם השמש הישראלית הקופחת, מעטים הם בעלי החניות הפרטיות שאינם מחפשים פתרון אפשרי לקירוי החניה הפרטית. אם גם אם עומדים בסיטואציה הזאת ושוקלים את האפשרות לקרות את החניה שלכם, חשוב שתדעו את הדבר הבא: קירוי חניה, ולא משנה איזה סוג של קירוי ואיזה גודל של חניה, דורש מכם קבלת היתר בניה מהרשות המקומית שבתחומה אתם מתגוררים. בשורות הבאות נספר לכם על האופן בו ניתן לקבל היתר בניה חניה מקורה, התנאים בהם יהיה עליכם לעמוד בכדי לקבל את ההיתר והאופן בו תוכלו לנצל את ההיתר הזה על פי חוק

האם בוודאות נדרש היתר בניה חניה מקורה?שורות הבאות נספר לכם על האופן בו ניתן לקבל היתר בניה חניה מקורה

ובכן, על פי החוק היבש התשובה היא בהחלט כן. חוקי התכנון והבנייה בישראל מגדירים כל מצב של תוספת בנייה כמצב שמחייב הגשת בקשה להיתר בנייה. שוב, על פי החוק היבש, גם בניית מלונה לכלב מחייבת היתר בנייה, אם כי במקרה הזה אף אחד לא אוכף כמובן את החוק ובצדק. אחרי שאמרנו את זה, בהמשך לרפורמת הפרגולות שקיבלה ממשלת ישראל לפני מספר שנים, ניתן חופש לרשויות המקומיות השונות להקל בתהליכי קבלת היתר בניה לסוגים שונים של תוספות בניה כמו גדרות, פרגולות, סוככים, אנטנות וכדומה. הנושא של חניה מקורה לא נכלל ספציפית בתוספת לחוק, אבל ייתכן שברשות המקומית בה אתם מתגוררים ישנו הליך מקוצר להוצאת היתר הבנייה ובאזורים מסוימים בתוך הרשות, אולי אפילו פטור גורף. את הדברים האלה יהיה עליכם לברר מראש, אם כי כבר נזהיר, שלא כדאי לבנות יתר על המידה על האופציה של פטור מהיתר בניה. ברובם המכריע של המקרים אכן תדרשו להוציא היתר בניה חניה מקורה ובשורות הבאות נסביר לכם איך זה בדיוק קורה.

מה נדרש מכם לצורך הגשת הבקשה להיתר?האם בוודאות נדרש היתר בניה חניה מקורה? ובכן, על פי החוק היבש התשובה היא בהחלט כן. חוקי התכנון והבנייה בישראל מגדירים כל מצב של תוספת בנייה כמצב שמחייב הגשת בקשה להיתר בנייה

התהליך של הגשת בקשה לקבלת היתר בניה חניה מקורה זהה לחלוטין לתהליך של הגשת בקשה לקבלת היתר בניה עבור כל תוספת בנייה או כל שינוי מבני אחר. תהליך זה דורש מכם סדרה של הכנות ובכלל זה הכנת מפה טופוגרפית של שטח החניה, סקיצה אדריכלית המתארת במדויק את השינוי המבני שיחול באזור החניה בעקבות הוספת הקירוי, מסמכי נסח טאבו המוכיחים בעלות על השטח ואם יש לכם שכנים, יהיה עליכם להגיש גם את אישור השכנים למהלך או לכל הפחות את הראיה לכך כי המהלך פורסם ברבים ולא הוגשו לא התנגדויות כלשהן על ידי השכנים. על מסמכים מרכזיים אלה יהיה עליכם להוסיף מסמכים נוספים שאת הפירוט המלא שלהם תוכלו לקבל מהרשות המקומית שבתחומה אתם מתגוררים.

את כל המסמכים הנדרשים בצירוף טופס בקשה לקבלת היתר בנייה, יהיה עליכם להגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית וזו תשב ותבחן את הבקשה שלכם. תגובת הוועדה יכולה להיות שלילית, כלומר בקשתכם נדחתה, היא יכולה להיות חיובית מותנית, כלומר אישור ההיתר בתנאי שתערכו שינויים ספציפיים שיפורטו בתגובת הוועדה או חיובית, כלומר בקשתכם התקבלה ואתם יכולים להתחיל בבניית הקירוי. היתר בנייה שיינתן לכם יהיה בתוקף למשך 3 שנים, שבמהלכן יהיה עליכם להשלים את עבודת הבנייה של הקירוי. אי השלמת העבודה תחייב אתכם לעבור שוב את התהליך בתום תוקף ההיתר.

מה הסיכוי שאכן תקבלו את ההיתר?התהליך של הגשת בקשה לקבלת היתר בניה חניה מקורה זהה לחלוטין לתהליך של הגשת בקשה לקבלת היתר בניה עבור כל תוספת בנייה או כל שינוי מבני אחר.

ובכן, זוהי כבר שאלה מעט מסובכת, שכן לכל רשות מקומית יש את המדיניות שלה ולכל חניה יש את המאפיינים הסביבתיים שלה. כך למשל, אם הקירוי שלכם צפוי לפגוע בהרמוניות הסביבתית של אזור החניה או שהוא עלול להציב סיכון בטיחותי משמעותי או להפריע בצורה מהותית לשכנים, יש בהחלט סיכוי שבקשתכם לא תתקבל, או תתקבל תחת התניות מסוימות. במקרה של חניה פרטית, סביר להניח שלא תתקשו לקבל היתר בניה חניה מקורה ויחד עם זאת, יהיה עליכם להקפיד על בניית קירוי שתואם את מדיניות הרשות המקומית. כך למשל, אם אתם מתכוונים לבנות קירוי מפואר שיפגע באחידות המראה של פני הרחוב, ייתכן שלא תוכלו לעשות זאת. אם מאידך, אתם מתכוונים לבנות קירוי פרוביזורי תוך הרכבת חלקים ללא שום סדר וארגון, גם זה לא יתאפשר לכם.

 

אז איך נכון לעשות את הדברים כדי אכן לקבל את ההיתר המיוחל?כפי שאמרנו קודם לכן, הגשת בקשה לקבלת היתר בניה חניה מקורה כמוה כהגשת בקשה לקבלת היתר לכל מטרה אחרת. היתר בניה הוא מסמך חשוב וקריטי לפרויקט כולו

כפי שאמרנו קודם לכן, הגשת בקשה לקבלת היתר בניה חניה מקורה כמוה כהגשת בקשה לקבלת היתר לכל מטרה אחרת. היתר בניה הוא מסמך חשוב וקריטי לפרויקט כולו ולכן לצורך הבקשה שלו אתם רוצים לפעול בצורה מקצועית מא' ועד ת'. זה אומר שכדאי מאוד לעבור את התהליך בליווי אדריכל שיודע בדיוק מהי מדיניות הרשות המקומית ומהם הכללים בהם צריך לעמוד הקירוי על מנת לקבל את ההיתר הנדרש. כמו כן, באפשרותכם לפנות לגורם מקצועי המתמחה בהוצאת היתרי בנייה ויכול לנהל עבורכם את התהליך כולו, לרבות גיוס אדריכל, גיבוש המסמכים ותיק המסמכים השלם וניהול ההתקשרות מול הרשות עד לקבלת ההיתר המיוחל. אם אינכם בטוחים איך לעשות זאת בעצמכם וחשוב לכם לקבל את ההיתר בהקדם, בהחלט מומלץ לנהל את התהליך בליווי גורם מקצועי.

אבל לפני שאתם עושים כל דבר אחר, כדאי לפנות למשרדי הרשות המקומית ולברר מהי המדיניות הנהוגה בה לגבי הוספת קירוי לחניה. ייתכן מאוד שעבור חניה פרטית תצטרכו לעבור תהליך קצר הרבה יותר שיחסוך מכם את כל הפרוצדורה של הגשת בקשה לקבלת היתר בניה חניה מקורה. אם בכל זאת נדרש מכם התהליך המלא, מומלץ למצוא גורם מקצועי שילווה אתכם ויגביר מאוד את הסיכויים שלכם גם לקבל את ההיתר בסופו של דבר וגם לזרז את הדברים כך שתוכלו לצאת לדרך עם הפרויקט כמה שיותר מהר.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!