תהליך קבלת היתר לתוספת בניה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

ישנן תקופות וישנם אזורים שאם מסתובבים בהם, אפשר לחשוב שכל המדינה נמצאת בשיפוצים. אחרי שרכשנו דירה ולבטח בית פרטי, נפתחת בפנינו כעת האפשרות להתאים את הבית לצרכים שלנו, להרחיב אותו, ליפות אותו ולהשקיע בו מעבר למה שסופק לנו על ידי הקבלן. מהלכים אלה מתרחשים בדרך כלל שנים רבות לאחר רכישת הבית והם נפוצים יותר ברכישת בתים יד שניה מיד לאחר הרכישה. בכל המקרים הללו ישנו המרכיב של הוצאת היתר בניה, המהווה תנאי לכל שינוי מבני שאתם רוצים לעשות ובשורות הבאות נספר לכם כיצד נראה תהליך קבלת היתר לתוספת בניה.

נתחיל בהתחלה – התכנוןאת היכולת לבנות על הנייר את מה שאתם רוצים לבנות בשטח כדי להבין מה אתם בונים ומה אתם צפויים לקבל בתום הפרויקט. שלב התכנון הוא גם שלב מרכזי של תהליך קבלת היתר לתוספת בניה.

כל פרויקט בניה, בין שמדובר בבניה חדשה, בין שמדובר בשיפוץ ובין שמדובר בתוספת בניה או שינוי מבני, מתחיל תמיד בתכנון. שלב התכנון נועד להעניק לכם, בעלי הפרויקט, את היכולת לבנות על הנייר את מה שאתם רוצים לבנות בשטח כדי להבין מה אתם בונים ומה אתם צפויים לקבל בתום הפרויקט. שלב התכנון הוא גם שלב מרכזי של תהליך קבלת היתר לתוספת בניה. הסיבה לכך היא שכל בקשה לקבלת היתר המוגשת לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, חייבת לכלול בתוכה תכנית בניה שעבורה ניתן ההיתר באופן ספציפי. כאשר הוועדה דנה בבקשה שלכם להיתר בניה, היא לא דנה במשהו ערטילאי או בנתונים "בערך", אלא בוחנת אחד לאחד את תכנית הבניה שלכם ומוודאת שהתכנית עולה בקנה אחד עם עקרונות התכנון של הרשות המקומית שבתחומה מבוצעת הבניה. זאת אומרת, שהשלב הראשון בתהליך של הוצאת היתר בניה הוא בניית תכנית בניה ולשם כך תצטרכו להיעזר באדריכל שיבנה את התכנית ובקונסטרוקטור שיאשר אותה.

מילוי טופס בקשה ונסח טאבוכדי להניע תהליך קבלת היתר לתוספת בניה, עליכם להגיש טופס בקשה מתאים.

מן הסתם, כדי להניע תהליך קבלת היתר לתוספת בניה, עליכם להגיש טופס בקשה מתאים. את טופס הבקשה תוכלו להשיג ממשרדי אגף הבינוי ברשות המקומית שבתחומה מבוצעת הבניה. הטופס יפרט בפניכם גם את כל המסמכים אותם תצטרכו לצרף לבקשה ובכלל זה נסח הטאבו. נסח הטאבו אמור לאשר את הבעלות שלכם על הנכס ולפרט את הגוש והחלקה הספציפיים בהם ממוקם הנכס שעבורו נדרש ההיתר לתוספת בניה. במקרים רבים, לא תדעו כלל מהו הגוש והחלקה שבהם ממוקם הנכס שלכם ולשם כך יהיה עליכם לפנות למשרדי הטאבו. כמו כן, באפשרותכם למצוא את מספר הגוש והחלקה שלכם באתר של המרכז למיפוי ישראל (מפ"י), שם באמצעות מפה אינטראקטיבית וכתובת, תוכלו לאתר את הנתונים הנדרשים לכם לפני שאתם ניגשים למשרדי הטאבו.

אישורי שכניםכל תהליך קבלת היתר לתוספת בניה והיתר לכל סוג של בניה בכלל חייב לכלול בתוכו אישורי שכנים.

כל תהליך קבלת היתר לתוספת בניה והיתר לכל סוג של בניה בכלל חייב לכלול בתוכו אישורי שכנים. קבלת היתר ללא אישורי שכנים היא פשוט בלתי אפשרית ויש לכך סיבה טובה. מלכתחילה, נועד היתר הבניה לשמור על המדיניות התכנונית לטובת התושבים עצמם. כלומר, המאמץ הרגולטורי לשמור על סדר תכנוני נועד לטובת התושבים שמעת לעת אחד מהם אמנם עומד בצד השני של מבקש ההיתר, אבל רובם ככולם מצפים לשמירה על האינטרס שלהם בישוב. השכנים שלכם הם אלו שצפויים להיות מושפעים במידה הרבה ביותר מפעילות הבניה שלכם ואם השכנים שלכם מתנגדים לפעילות זו, לא תוכלו להוציא אותה אל הפועל. בכדי למתן את הכוח הזה שניתן לציבור, רשויות מקומיות מאפשרות מתן היתר בניה גם במקרים של הסכמה מצד 75% מהשכנים, אך אם לא תוכלו להגיע לשיעור הסכמה זה, פשוט לא תוכלו להוציא את פרויקט הבניה שלכם אל הפועל.

במסגרת הגשת בקשה להיתר בניה, יהיה עליכם לצרף גם אישורי שכנים למהלך. אישורים אלה מהווים שיקול מפתח בבחינת הבקשה שלכם ולכן מומלץ מאוד להגיש אותם מראש. אם לא תגישו אישורי שכנים כאלה, הוועדה תפנה אליכם בבקשה לארגן את האישורים הנדרשים מהשכנים. לחילופין, יכולה הוועדה לפנות בעצמה אל השכנים ולבדוק את מידת הסכמתם, אם כי להליך זה יש עלות שבה יהיה עליכם אתם לשאת. בסופו של דבר, בידי הוועדה חייבים להיות אישורי השכנים על מנת שניתן יהיה לאשר את בקשתכם להיתר בניה, בהנחה שאין שיקולים אחרים שמונעים זאת.

כדאי מאוד להסתייע בגורם מקצועי

תהליך קבלת היתר לתוספת בניה הוא תהליך מובנה למדי, אבל הוא כולל בתוכו לא מעט פרמטרים. אם אתם לא מבינים לעומק מה עליכם לעשות בכל שלב, מהם המסמכים שאותם עליכם לארגן וכיצד עליכם להתנהל מול הרשויות, מומלץ מאוד שתגייסו לטובת העניין איש מקצוע שיטפל עבורכם בבקשה. במרבית המקרים יהיה זה האדריכל שבונה עבורכם את תכנית הבנייה, שגם יטפל בכל התהליך של הגשת הבקשה להיתר. יחד עם זאת, אם הפרויקט שלכם לא דורש מעורבות של אדריכל או שמעורבותו היא מאוד מינורית, יש באפשרותכם להיעזר בגורמים מקצועיים המתמחים ספציפית בתחום של היתרי בניה ויכולים ללוות אתכם לאורך התהליך.

האם התנהלות לא נכונה מצדכם יכולה לסכן את מתן ההיתר?

התשובה היא לחלוטין לא. גם אם אתם מאוד מעצבנים בהתנהלות שלכם את הפקידים ברשות המקומית, אין שום קשר בין התנהלות זו ובין זכותכם להיתר בניה. מההיבט הזה, אתם לא צריכים לפחד לנהל תהליך קבלת היתר לתוספת בניה בעצמכם. יחד עם זאת, מה שצריך להטריד אתכם יותר היא השאלה כמה מאמץ יהיה עליכם להשקיע בתהליך והאם חוסר ידע וחוסר יכולת לנהל את התהליך בצורה מקצועית, יכולים להשפיע על הסיכויים לקבל את ההיתר. התשובה לשאלה זו יכולה בהחלט להיות כן ולכן, מומלץ מאוד להסתייע בגורם מקצועי גם אם במבט ראשון נראה לכם שתוכלו לשלוט בתהליך ביד רמה. בין כל עלויות אנשי המקצוע המעורבים בתהליך כזה, עלות גורם מקצועי כזה היא בין הנמוכות בלאו הכי.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!