עלות אדריכל לתוספת בניה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

רוצים לשדרג את הנכס שלכם? המאמר הבא הוא בשבילכם. אנשים רבים מעוניינים לבצע תוספת בניה במבנה קיים מסיבות שונות. כל תוספת בניה כזו מצריכה קבלת היתר בניה. על מנת לקבל היתר בניה יש להגיש תוכנית בניה לוועדה המקומית לתכנון ובניה. את תוכנית הבניה יבנה עבורכם אדריכל. על עלות אדריכל לתוספת בניה וכל הקשור לכך נרחיב במאמר הבא.

 

עלות אדריכל לתוספת בניה- מהי תוספת בניה?את תוכנית הבניה יבנה עבורכם אדריכל. על עלות אדריכל לתוספת בניה וכל הקשור לכך נרחיב במאמר הבא.

תוספת בניה, כפי שניתן להבין משמה, היא כל תוספת למבנה קיים. בין אם מדובר בממ"ד שנועד לצרכי ביטחון או במרפסת, יהיה עליכם להוציא לכך היתר בניה. תוספות הבניה הנפוצות ביותר הן הוספה של חדרים בבית או הגדלה של חדר מסוים. תוספת בניה נפוצה נוספת, עבור אנשים שגרים בקומה האחרונה בבניין היא בניה על הגג. לשם כך בעל הנכס צריך להוכיח בעלות על הגג ולקבל את הסכמתם של כל דיירי הבניין. כל תוספת בניה מצריכה היתר בניה.

יש לקחת בחשבון כי תוספת בניה כרוכה בתשלום היטל השבחה לרשות המקומית. גובה ההיטל יקבע על פי הערכת שמאי כאשר בדרך כלל  יהיה מדובר בגובה של כ-50% משווי ההשבחה.

עלות אדריכל לתוספת בניה- מהו היתר בניה?עלות אדריכל לתוספת בניה- מהי תוספת בניה? תוספת בניה, כפי שניתן להבין משמה, היא כל תוספת למבנה קיים.

היתר בניה הוא רישיון הניתן לכם מהועדה המקומית לתכנון ולבניה או על ידי רשות הרישוי. היתר הבניה הוא למעשה מסמך פורמלי, אליו יש לצרף את תוכנית הבניה, מפות מדידה ואת האישורים הנדרשים מהגופים השונים. היתר הבניה צריך לכלול פרטים של האחראים לתכנון, לבניה ולפיקוח.

על מנת לקבל היתר בניה, עליכם לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובניה. עליכם להגיש בקשה להיתר בניה ולצרף תוכנית בניה מאושרת על ידי אדריכל. היתר בניה יינתן לכם בהתאם לחוקים ולזכויות שנקבעו בתוכנית. יש לקחת בחשבון כי לא תמיד היתר בניה מאושר והדבר תלוי בגורמים שונים כמו אזור מגורים או מתנגדים לבניה. במידה שהתוכניות יימצאו כעומדות בכל תקנות הבניה לאחר הבדיקה הקפדנית של הוועדה המקומית לתכנון ובניה, הבקשה להיתר בניה תעבור לדיון ולאחר מכן יוחלט האם לאשר את התוכנית ואם היא צריכה תיקונים מסוימים.

במידה שהיתר הבניה אושר יהיה על בעלי הנכס לשלם אגרה ולאחר מכן הם יוכלו להתחיל בבניה בפועל.

עלות אדריכל לתוספת בניה- מה ישפיע על המחיר?עלות אדריכל לתוספת בניה- מהי תוספת בניה? תוספת בניה, כפי שניתן להבין משמה, היא כל תוספת למבנה קיים.

עולם האדריכלים נחשב לעולם רחב מאוד, לכן קשה להגיד באופן חד משמעי מה תהיה עלות אדריכל לתוספת בניה. קיימים מספר גורמים שונים שישפיעו על עלות אדריכל לתוספת בניה-

  • ניסיון- ניסיון מעיד על אדריכל מקצועי שמכיר את התחום. כתוצאה מכך, לאדריכלים בעלי ניסיון יהיה ביקוש גדול. בגלל עניין של היצע וביקוש, ככל שלאדריכל יהיה יותר ניסיון כך המחיר שלו יעלה.
  • מורכבות הפרויקט- גורם נוסף שישפיע על עלות אדריכל לתוספת בניה הוא מורכבות הפרויקט. האדריכל ינסה לחשב בקירוב כמה שעות יצטרך להשקיע בפרויקט. ככל שהפרויקט יהיה מורכב יותר, הוא יצטרך יותר שעות עבודה וכך המחיר של האדריכל יעלה. מורכבות הפרויקט תושפע בעקבות גורמים שונים ביניהם שטח בניה קשה, בעיות רישוי מול העיריה, דרישות עיצוב מורכבות ועוד.
  • פירוט תוכנית הבניה- תכנון אדריכלי בסיסי אמור לכלול מיקומים של קירות הבית ושל החדרים, תכנון של פתחים, חזיתות וחלונות בבית. במידה שתרצו שהאדריכל יפרט בתוכנית הבניה פרטים קטנים יותר הקשורים לעיצוב הפנימי של הבית, המחיר עבור תוכנית הבניה יעלה.
  • מיקום גאוגרפי- גם למיקום הנכס שלכם תהיה השפעה על המחיר. בדרך כלל המחירים שיגבו אדריכלים במרכז הארץ יהיו גבוהים יותר מהמחירים שיגבו אדריכלים בפריפריה. הסיבה לכך היא ביקוש גבוה יותר במרכז הארץ. כמו כן בדרך כל במרכז שלבי הרישוי יהיו קשים ומורכבים יותר, מה שאומר שהאדריכל יצטרך להשקיע יותר שעות.
  • עלות הפרויקט- כאשר מדובר בפרויקטים גדולים, לדוגמא תכנון בית פרטי, עלות האדריכל תהיה מושפעת מעלות הבניה והיא תחושב באחוזים. לדוגמא- עלות תכנון של פרויקט בתקציב של כ-2 מיליון שקלים, תהיה כ-3% מעלות הפרויקט ותגיע לכ-60,000 שקלים.

אז מה תהיה עלות אדריכל לתוספת בניה?מורכבות הפרויקט- גורם נוסף שישפיע על עלות אדריכל לתוספת בניה הוא מורכבות הפרויקט.

כפי שציינו קודם, כאשר מעוניינים לבצע תוספת בניה למבנה קיים, יש לקבל היתר בניה מהרשות המקומית אליה אתם שייכים. מי שדואג להוציא היתר בניה עבורכם ולדאוג לכל האישורים הנדרשים יהיה האדריכל של הפרויקט.

ריכזנו לכם ממוצעי מחירים של אדריכל עבור שלבים שונים בתהליך רישוי ותכנון תוספת בניה-

  • עלות אדריכל עבור רישוי ותכנון להוספת חדר ממ"ד תנוע בין 15,000 לבין 25,000 שקלים.
  • עלות אדריכל עבור רישוי ותכנון תוספת בניה של חדר אחד תנוע בין 20,000 לבין 35,000 שקלים.
  • עלות אדריכל עבור בקשת רישוי לחדר אחר תנוע בין 5,000 לבין 20,000 שקלים. המחיר הסופי ייקבע בהתאם לגורמים השונים שציינו קודם כמו המורכבות הבירוקרטית של קבלת האישורים הנדרשים ומכמות הדירות. שימו לב שככל שכמות הדירות גדולה יותר כך המחיר לדירה יירד.
  • עלות אדריכל עבור בקשה לשינוי תב"ע (תוכנית בניין עיר) תנוע בין 20,000 לבין 35,000 שקלים. המחיר יושפע ממורכבות הבקשה. לדוגמא, שינוי קו מבנה ייחשב לבקשה פשוטה ולכן יעלה פחות מאשר שינוי ייעוד הקרקע שנחשב לבקשה מורכבת יותר.
  • עלות אדריכל עבור רישוי עסקים ינוע בין 4,000 לבין 8,000 שקלים עבור חנות קטנה. לעומת זאת עבור מסעדה גדולה (כ-150 מ"ר) המחיר ינוע בין 15,000 לבין 30,000 שקלים. שימו לב שבמידה והמיקום הגאוגרפי של העסק יהיה בתל אביב המחירים יהיו מעט גבוהים יותר.

לסיכום,

עלות אדריכל לתוספת בניה משתנה בהתאם לגורמים שונים ולכן לא ניתן לקבוע אותה באופן חד משמעי. לפני שאתם מתכננים פרויקט הבינו בדיוק מה הדרישות שלכם וקבלו מהאדריכל הצעת מחיר שתתאים לכם ולצרכים שלכם. כמו כן מומלץ לבצע השוואת מחירים בין מספר אדריכלים ולראות מה המחירים הנהוגים בשוק.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!