אישור בניה בחצר 

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

אישור בניה בחצר ישנם הרבה בעלי נכסים אשר מעוניינים להגדיל את ביתם הפרטי, או דירת הגן שברשותם. ניתן למשל להגדיל את הסלון, או להוסיף פרגולה ואפילו בריכת שחיה. כל זה מצריך אישור בניה בחצר. יש לבקש את היתר הבניה הנחוץ, מהרשות המקומית. יש לציין כי תהליך של אישור בניה בחצר אינו פשוט והרשויות המקומיות מבקשות לא מעט מסמכים, תכניות ואישורים, כך שעל בעל נכס להוכיח שהוא עומד בכל הדרישות של התכנון והתקנים הדרושים בבניה. מצד שני, עיריות ומועצות מקומיות מאפשרות לבעלי הנכסים לבצע שינויים במבנים שנמצאים ברשותם, כך שהן מעמידות הגדרות, חוקים ורשימות. על בעל הנכס להתחיל בשלבים של אישור בניה בחצר, אך תמיד מומלץ לפנות לחברה מקצועית אשר תלווה אתכם ותבצע את כל הפעולות הדרושות עד לקבלת אישור הבניה המיוחל.

יש לדעת, כי אישור בניה בחצר, מלווה בתשלומים של אגרות ואנשי מקצוע חיוניים על מנת שהתהליך של הוצאת אישור בניה בחצר יצלח ולא יתעכב. זו הסיבה כי אנשי מקצוע בתחום אישורי הבניה, יסייעו רבות, בגלל ניסיונם, הידע הרב שלהם והדיוק בהוצאת המסמכים הדרושים למטרה זו.  יש לפנות לחברה אשר מאפשרת לכם להוציא אישורי בניה, כך שניתן כבר להתחיל בכל ההליך, כך שעד הבנייה, האישורים יהיו מוכנים ותוכלו להתחיל לבנות בראש שקט. כאשר מדובר בתוספת של בניה בחצר, על מבנה קיים, האישורים יהיו קלים יותר, מאשר בנייה של מבנה חדש על מגרש. בכל מקרה, על מנת להימנע מקנסות או הזמנה לבית משפט, מוטב תמיד להתעניין לגבי בנייה או הוספה של כל מבנה בחצר, גם אם מדובר על מבנה יביל.

האם בניית מחסן מחייבת אישור בניה בחצר?

בעל נכס מעוניין לבנות מחסן בחצר ביתו חייב לבדוק אם תכנית הבניה כלולה ברשימת הפטורים וההקלות בדבר מתן אישור בניה בחצר של מחסן. למשל, פטור ממתן היתר בניה, אינו פוטר את בעל הנכס מביצוע העבודות על פי חוק התכנון והבניה וכן חל איסור לשינוי ייעוד של המחסן למשל, לדירת מגורים ללא היתר. יחד עם זאת, במסגרת הרפורמה לתכנון ובניה בשנת 2014 נכנס לתוקפו תיקון 101 לחוק התכנון והבניה, אשר פוטר מהיתר בניה במקרים מסוימים כגון הצבת מחסן בחצר הבית, או בניית פרגולה. למשל כאשר מדובר על מחסן, התנאים הם שהמחסן חייב להיות עשוי מעץ, מתכת, או פלסטיק. גודל המחסן לא צריך לעלות על 6 מ' וגובהו אינו צריך לעלות על 2.05 מ'.  אם המחסן הוקם במקום שמותר ע"פ החוק, יוכל בעל הנכס להקים מחסן בחצר ביתו ללא אישור בניה בחצר, בתנאי שהמחסן אינו מחובר לתשתיות של מים וחשמל. חובתו היחידה של בעל הנכס היא, להודיע לרשות הרישוי בדבר המחסן, תוך 45 יום ממועד הקמתו.

אם מדובר על יחידת דיור בחצר, מדובר ממש כמו היתרים לבניה חדשה או תוספת בניה, אך לפני הכול, חובה לבדוק אם ישנן זכויות בניה להקמת יחידת דיור במגרש ולכן, יש לשלם אגרת מידע מוקדם, כך שניתן יהיה לדעת מהן זכויות הבניה. בניית יחידת דיור בחצר הבית, מצריכה אישורים והגשת בקשה להיתר בניה. יש להכין גרמושקה או שרטוט של תכנון יחידת הדיור, יש להיעזר עם מודד מוסמך אשר יכין מפה מצבית הכוללת 4 תמונות מכל חזית במגרש. כמו כן יש להסתייע עם קונסטרוקטור, אשר יבצע חישוב סטטי למבנה. יש להסתייע עם יועץ אינסטלציה שיכין נספח סניטרי. יש לערב גם אחראי שלד ולוודא כי הבנייה נעשית עם בטון מזוין. הכול גם תלוי בגודל של יחידת הדיור.יש להתייעץ עם יועץ קרקע, על מנת לקבל דו"ח לקביעת יסודות היחידה. אם מדובר על יחידת דיור הבנויה בחומרי בניה קלה או יותר נכון בשיטת הבניה הקלה, ניתן לקבל רצפה ממסגרת מתכת, שתוצב על יסודות בודדים.

אישור בניה בחצר לבריכת שחיהאישור בניה בחצר לבריכת שחיה

בשנים האחרונות, חלה עלייה בביקוש רישיון אישור בניה בחצרות בתים פרטיים לבריכות שחיה. כל בריכת שחיה שנבנית בחצר הבית, מעלה את ערך הנכס. ישנן בריכות שחיה מושקעות ויוקרתיות בעלות של מעל ל-100,000 ש,ח וישנן בריכות קלות שהן מוכנות מראש וזולות בהרבה. יש לטפל באישור בניה לבריכה,  באמצעות עו"ד מקרקעין, אשר מכיר את הגופים המתאימים להוצאת אישור בניה לבריכה. ישנם מקרים שההליך של הוצאת אישור או רישיון לבריכה  הם קצרים, אך אם מדובר על בריכת בטון שיש לחפור בקרקע על מנת לבנות אותה,, האישור יהיה מורכב יותר. יש להקפיד לפי שלבי האישור והמסמכים הדרושים, הבדיקות שיש לעשות וכן, לשים לב אם קיימות הגבלות מכל סוג. אחת הבעיות היא השכנים שמתנגדים. לרוב, בריכות שחייה מוכנות או עיליות, אינן דורשות אישור בניה בחצר,, אך ישנן וועדות שכן דורשות היתרים. למרות שבריכות אלה, מוגדרות כמבנה נייד ללא יציקה או קיבוע לאדמה, עדיין ישנן עיריות או מועצות מקומיות שכן דורשות היתר עבור בריכות שחיה מסוג זה.

יש צורך לשלם היטל השבחה וארנונה גבוהה יותר על בריכת שחיה. את האישורים הדרושים, יש לקבל מהרשות המקומית, אשר תדרוש גם מדידה של שטח הבריכה באמצעות מודד מוסמך, אשר יגיש את התוכניות כחלק מהבקשה. בגלל שכבר ציינו שבכל עיר או מועצה מקומית ישנם כללים ואישורים שונים, יש להתעניין בעיר שלכם, אם עליכם להוציא אישור בניה בחצר לבריכת שחיה. על מנת למנוע אי נעימויות, לגבי כל תוספת של מבנה, מחסן, פרגולה, בריכה או יחידת דיור ואפילו משרד שהוא במבנה יביל, יש להתעניין לפני  באמצעות עו"ד מקרקעין, אשר יוכל לתת לכם את הפרטים הדרושים ותוכלו לדעת מה יידרש מכם להוצאת האישורים הדרושים לגבי כל תוספת בנייה בחצר, גם אם מדובר במחסן.

בניית חדר בחצראנשים רבים מבינים כי כאשר יש בבעלותם בית צמוד קרקע, הם יכולים לנצל את שטח החצר ולחשוב על בניית חדר בחצר. חדר זה, יכול לשמש לילד מתבגר שמעוניין בפרטיות, ניתן להשכיר אותו לאדם יחיד, כאשר מתכננים בו נכון את כל הנוחות במגורים. אם יש לכם זכויות בניה, כדאי כי תבררו לגביהן. יש שבוחרים בבניה קלה שהי אידיאלית למטרת בניית חדר בחצר. ההחזר של ההשקעה יהיה די מהיר והעלויות תהיינה נמוכות. יש שמעוניינים להפריד מהמשרד והבית, מהקליניקה או סטודיו לעבודה, כך שתוכלו בהחלט לנצל בניה זו לטובתכם.

ישנם הורים שמעוניינים לסייע לבן או לבת שהתחתנו לחיסכון לדירה משלהם, כאשר הם מחליטים על חדר בחצר, שישמש למגורי הזוג הצעיר שבינתיים יוכל לחסוך לדירה משלהם. תחילה יש לבחון את זכויות בניית חדר חצר, ואז ניתן יהיה לפנות לקבלן מוכר אשר יהפוך חלק מהחצר שלכם ליחידה מניבה. ערוץ של הכנסה פאסיבית לקראת הפנסיה, בהחלט יכול לסייע, במיוחד במדינה כמו ישראל שיוקר המחיה שלה גבוה מאוד בהשוואה לשאר מדינות העולם.

מרחב פרטי שקט לכם ולילדים באמצעות בניית חדר בחצר

ישנם אנשים שמעוניינים בפרטיות שלהם, בתעסוקה או תחביב שהם אוהבים לעשות ולכן, האפשרות של בניית חדר בחצר בהחלט יכולה לבוא בחשבון. היום ישנם מתבגרים או ילדיהם של משפחות שלומדים באוניברסיטה ואינם יכולים לשכור בית משלהם וכן, אין להם את האפשרות הכספית. בדרך זו, הם יכולים לחסוך בהוצאות המחיה, ללמוד בראש שקט לתואר הנכסף, כאשר הם משתמשים בחדר שהעמידו לרשותם הוריהם בחצר ביתם. אם החלטתם על בניית חדר בחצר למטרת תשואה, בררו מה מותר לכם לבנות, מהבחינה החוקית. בוועדה המקומית לתכנון ובניה וכן, בעירייה שלה אתם שייכים, ניתן לקבל פרטים מלאים לגבי אפשרות הבנייה של חדר בחצר ביתכם.

יש לתכנן את העומסים שהמבנה יכול לשאת וכך לתכנן נכון את הבנייה או את בניית יחידת הדיור בחצר ביתכם, תלוי לפי תוכניות הבניה או אחוזי הבנייה שיש ברשותכם. יש לשים לב לבניית התשתיות שימו לב לפרט חשוב כגון  ממד שיש לבנות בצמוד ליחידה או לחדר, היות ובניה של ממד עשויה לייקר באופן משמעותי את הוצאות הבניה. יש לשבת עם מהנדס או אדריכל שהוא בעל ניסיון וידע עשיר בתכנון ובניה של מבנים כגון בניית חדר בחצר או בניה של יחידת דיור. תוכלו לקבל ממנו עזרה לגבי היתרי בניה. רק לאחר שתקבלו את היתרים מהעירייה והוועדה לתכנון ובניה באזורכם, תוכלו להתחיל בתכנון הבניה הלכ למעשה.

אז כמה יעל לכם בניית חדר בחצר הבית?

כאשר מדובר על בניית חדר בחצר או יחידת דיור, מדובר על מבנים קטנים של חדר וחצי או מקסימום שני חדרים. יש לקחת בחשבון בנייה של שירותים ומקלחת קטנים. אם מדובר על בנייה של 20 מר עלות הבניה עשויה להגיע לסכום של 50,000 ₪, כאשר הוצאה זו אינה כוללת את האגרות והעלויות השונות של היתרי הבניה. יש לציין כי סכום זה של הבניה, כולל גם חומרי גלם, עבודתו של המהנדס וכן, עלות של בעלי מקצוע הדרושים לתחומים ספציפיים בבניה של חדר בחצר ביתכם. תוכלו לכסות את ההוצאות בתוך שנה וחצי בערך, ם תשכירו את היחידה או החדר לשוכרים.

בניית חדר או יחידה בחצר בשיטה המודולארית

ישנם אנשים שמשכילים לעשות, כאשר הם בוחרים בניית חדר בחצר באמצעות שיטת הבניה המודולארית.ניתן בהחלט להגדיל את הכנסתכם באמצעות בניית חדר באמצעות השיטה המודולארית. ניתן למצוא טכנולוגיות בניה מאוד מתקדמות למטרה זו. תוכלו לתכנן את החזון שלכם, תוך התאמת החדר או יחידת הדיור לצרכיכם. ישנם נשי מקצוע שהם מומחים בתחום של בניה מודולארית והם יכולים לסייע לכם בהגשמת החזון. ניתן לבצע את התכנון ופשט להניח את המבנה חצר ולחבר אותו לתשתיות שדרושות למגורים ביחידה או בחדר. ניתן  לסיים את הבנייה של החדר בחצר ביתכם בתקופה של חודשיים בלבד. מדובר על חיסכון גדול מאוד בזמן וכפי שאתם יודעים זמן שווה כסף. היום ישנן חברות שמתמחות בבניה המודולארית המספקת בידוד מושלם, חיסכון באנרגיה וכמובן בכסף ובזמן.

תוכלו לבצע בניית חדר בחצר בכל הסגנונות, למשל מסגנון מינימליסטי ומודרני, עד לסגנון עתיק, קלאסי וכדומה. השמיים הם הגבול. מי שמתמחה בניה של חדר בחצר או של יחידת דיור יכול להבין, כי מדובר בהחלט בבניה מאתגרת של חלל יחסית קטן, אך יש לגרום לו להיות נוח ומרווח והכי חשוב נוח ופרקטי. ניתן לבנות תשתיות בזמן די קצר ולא להפריע לשכנים, אם תיבנו את היחידה בחצר בשיטה של בניה קלה, או בניה מודולארית.  מדובר על בניה שהיא ידידותית לסביבה והבניה הא מחומרי גלם שרק מסייעים בהפחתת הוצאות באנרגיה, כאשר החדר או היחידה בחצר קיר בקיץ וחמים בחורף, מבלי הפעיל חימום או מיזוג למשך שעות רבות. תוכלו להתעניין לגבי בניית חדר בחצר באמצעות אנשי מקצוע שמומחים בבניה זו.

קראו עוד: אישור בניה בחצר

האם ניתן לבנות חדר בחצר באמצעות שיטת הבניה הטרומית?

 

התשובה היא שבהחלט כן, מדובר גם על סוג של בניה קלה, כאשר חלקים שונים של המבנה מיוצרים במפעל. אותם החלקים משמשים למטרת בניית חדר בחצר. מבנה טרומי נבנה באופן ממש קל. יש למק את הרכיבים במקומם, כך שהם יתחברו ויהפכו למבנה שלם. שיטה זו רק התפתחה בשנים האחרונות. מדובר למעשה בשיטה וותיקה של בניה שרק השתדרגה עם השנים. תוכלו לבחור את אחת משיטות הבניה אשר תתאים לכם ביותר מכל הבחינות , אם המהירות והאיכות של הבניה וכן התקציב.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!