פטור מהיתר בניה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

פטור מהיתר בניה הינו היתר המאפשר בנייה, הרחבה או הריסה של מבנה כלשהוא ללא צורך באישור בניה מוועדת התכנון והבנייה מקומית וללא אישורים מהעירייה. מתי אפשר לקבל פטור היתר בניה וכיצד? המשיכו לקרוא, הנה כל המידע לפניכם.

פטור מהיתר בניה הוא סוג של היתר המאפשר בנייה או שינוי של מבנה וקרקע ללא קבלת היתר בניה מהעירייה וועדת התכנון. אם מדובר על שינויים משמעותיים, כמו בניית יחידת דיור או פרגולה גדולה מ-50 מ"ר, שינוי קרקעות ועוד, תצטרכו היתר בד"כ. מצד שני, ישנם סוגים רבים ושונים של פטורים שניתן לקבל בהתאם לסוג העבודה הנעשית והיכן היא מתבצעת. הנה כל מה שצריך לדעת:

על מנת לקבל פטור, עליכם לעמוד בקריטריונים כגון:פטור מהיתר בניה הינו היתר המאפשר בנייה, הרחבה או הריסה של מבנה כלשהוא ללא צורך באישור בניה מוועדת התכנון והבנייה מקומית וללא אישורים מהעירייה.

תהליך היתר הבנייה הוא תהליך ארוך. לאחר הגשת הבקשה עשויים לחלוף עד שישה חודשים עד להוצאת היתר הבנייה. למרבה המזל, ישנם מקרים בודדים בהם ניתן לקבל פטור מהליך זה ולהימנע מהמתנה להיתר הבנייה.

  • הפרויקט אינו מצריך שינוי ייעוד של קרקע או מבנה.
  • הפרויקט אינו מוביל לשינוי מהותי בנוף שלכם ושל השכנים שלכם.
  • הפרויקט אינו מצריך תיקון לתוכנית בנייה קיימת.

אם אחד מהקריטריונים האלו נענים ע"י צרכי הבנייה שלכם בשטח, ייתכן שתוכלו לקבל פטור מהיתר בנייה בשטחכם. כמו כן, ישנם מקרים נוספים המאפשרים לקבל את הפטור הזה. תוכלו לקרוא על כך בשורות הבאות.

באילו מקרים אפשר לקבל פטור מהיתר בניה?פטור מהיתר בניה הוא סוג של היתר המאפשר בנייה או שינוי של מבנה וקרקע ללא קבלת היתר בניה מהעירייה וועדת התכנון. אם מדובר על שינויים משמעותיים, כמו בניית יחידת דיור או פרגולה גדולה מ-50 מ"ר, שינוי קרקעות ועוד, תצטרכו היתר בד"כ.

חוק הבנייה מחייב מתן היתרי בנייה לכל המבנים, למעט מקרים בודדים. עם זאת, לעירייה ולוועדת התכנון והבנייה יש מדיניות לפיה הן רשאיות לתת פטור מדרישת היתר הבנייה. זאת, אם מתקיימים תנאים מסוימים.

אם למשל תרצו לבנות פרגולה ששטחה פחות מ-50 מ"ר ואינה עולה על 25% מהקרקע, תוכלו לקבל פטור מהיתר בניה. אם ברצונכם לבנות סככה, ניתן גם לקבל פטור מדרישת היתר בנייה. גדר או שער לא יצריכו היתר בנייה, כמו גם מבנה זמני, מחסן זמני, מבנים טכניים (כמו מתקנים לטיהור מים למשל), אנטנה או צלחת לווין שאינה עולה על גובה הקבוע בחוק ועוד.

מה עשוי לקרות אם בונים ללא היתר בנייה?אם למשל תרצו לבנות פרגולה ששטחה פחות מ-50 מ"ר ואינה עולה על 25% מהקרקע, תוכלו לקבל פטור מהיתר בניה.

אם תבנו ללא היתר בנייה, אתם עלולים לעמוד בפני קנסות של עד אלפי שקלים, מאסר בפועל וקבלת צו הריסה. ברוב המקרים, בנייה ללא היתר בנייה תגרור קנסות ובעיות משפטיות אפשריות. עם זאת, אם תצליחו להוכיח שהבניין לא היווה איום במיידי לשלום הציבור או גרם לנזק משמעותי כלשהו לרכוש או לסביבה, ייתכן שתוכלו להימנע מקנסות ותביעה משפטית.

כפי שאנחנו מבינים, אם תבנה ללא היתר בנייה, אתה עלול לקבל קנס או אפילו להיעצר על ידי המשטרה. כמו כן, ייתכן שתצטרך גם להרוס את העבודה שלך ולהתחיל מחדש. זה נקרא צו הריסת מבנה, משהו שאף אחד לא רוצה לקבל אחרי שהוא השקיע זמן, כסף ומאמצים בבנייה. זכרו, בנייה ללא היתר בנייה אינה חוקית ועלולה להוביל לקנסות ואף למעצרים. חשוב לברר את ההנחיות של העיר שלכם לפני תחילת כל פרויקט בנייה. הצעד הראשון הוא לוודא שהפרויקט שלכם אינו מצריך היתר בנייה. אם כן, תצטרכו להגיש בקשה לאחד לפני שתתחילו בפרויקט שלכם.

מהם סוגי המבנים שאינם מצריכים היתרי בנייה?מהם סוגי המבנים שאינם מצריכים היתרי בנייה? התשובה לשאלה זו שונה בהתאם למדינה או לעיר שבה אתם נמצאים. במדינות מסוימות, ישנם מבנים שאינם דורשים היתרי בנייה

התשובה לשאלה זו שונה בהתאם למדינה או לעיר שבה אתם נמצאים. במדינות מסוימות, ישנם מבנים שאינם דורשים היתרי בנייה. עם זאת, מבנים אלה צריכים להיבנות על פי חוקים ותקנות מקומיים. הקפידו לוודא את התקנות של הבנייה באזור בו אתם מתכננים לבנות.

במדינות אחרות, אין קודים ספציפיים לתקנות מבנים ובנייה מסוגים מסוימים (כמו בניה קלה). במקרים כאלה יש להקים את המבנה לפי תקנים מקומיים של איכות ובטיחות. ואם כבר הזכרנו בניה קלה, חשוב גם לדבר עליה.

האם בניה קלה מחייבת היתרי בנייה?

התשובה היא כן ולא. אם אתם בונים סככה בנכס שלכם, אין צורך להגיש בקשת היתר בנייה בד"כ. אם אתם בונים הרחבת ליחידת דיור באמצעות בניה קלה, בית חדש או מבנה אחר שישמש למטרות מסחריות, עליכם להגיש בקשה להיתר.

בשורה התחתונה, פטור מהיתר בניה קלה תלויה בסוג המבנה הנבנה. אם אינכם בטוחים אם פרויקט הבנייה שלכם דורש היתר בנייה או לא, פנו לעירייה המקומית שלכם לקבלת מידע נוסף. בעזרת בנה קלה ניתן לבנות מחסנים עם פטור מהיתר בניה, כמו גם משרדים ניידים, פתרונות הצללה ועוד.

מדוע בניה קלה לא מחייבת מהנדס והיתרי בנייה?בשורה התחתונה, פטור מהיתר בניה קלה תלויה בסוג המבנה הנבנה. אם אינכם בטוחים אם פרויקט הבנייה שלכם דורש היתר בנייה או לא, פנו לעירייה המקומית שלכם לקבלת מידע נוסף.

לא תמיד בנייה קלה דורשת מהנדס, כי היא מתבססת על חומרים כגון עץ ומתכת, כאשר בניה קלה היא סוג של קונסטרוקציה שאינה מצריכה שימוש במכונות כבדות. מדובר על מכונות כגון מנופים, דחפורים, מחפרים או מחפרונים. הבנייה הזו משתמשת בחומרים כמו פלדה ועץ, הזמינים בקלות ברוב האזורים.

תהליך בניית הבנייה הקלה כולל ייצור מראש של המבנה והרכבתו במקום עם כלים וציוד בסיסי כמו מסורים, מקדחות, פטישים ומברגים. בנייה קלה היא מונח המשמש לתיאור תהליך הבנייה עם תמיכה מבנית מינימלית או ללא תמיכה של בטון בכלל. זהו סוג בנייה שדורש פחות זמן וכסף, אבל יש לו גם אתגרים משלו.

מי יכול לסייע לי עם הוצאת פטור מהיתר בנייה?

החדשות הטובות הן, שאף אחד לא צריך לסייע לכם בכך. אם בניית המבנה שלכם לא מצריכה פטור מהיתר בנייה, אתם לא צריכים להודיע לאף אחד על הפרויקט שלכם. לא לשכנים, לא לעירייה ולא לאף אחד אחר. זה ביניכן לבין קבלן השיפוצים שלכם. אם תצטרכו מידע נוסף, יהיה כדאי לשוחח עם הקבלן שלכם לפרטים נוספים.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!