תעודת גמר טופס 4

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

כבר תקופה ממושכת אתם עוקבים אחר תהליכי הקמת פרויקט המגורים החדש שהצטרפתם אליו, ומחכים בכיליון עיניים להיכנס לביתביניהם גם הליך של הוצאת תעודת גמר טופס 4 שבלעדיהם המעבר והמגורים המיוחלים בבית החדש לא יכולים להתרחש. החדש שרכשתם. לשמחתכם נראה כי עבודות הבנייה מתקדמות בצורה מהירה מאוד, והכניסה המשוערת למבנה ככל הנראה תתקיים בזמן המתוכנן מראש. למרות שנראה כלפי חוץ כי תהליכי הקמת המבנה מתנהלים בצורה מושלמת, כדאי לזכור כי ישנם גם הליכים בירוקרטיים הקשורים לבנייה – ורק באמצעותם תוכלו להיכנס באופן פיזי להתגורר בביתכם החדש.

הליכים אלו מתנהלים מול רשויות ממשלתיות, וגם מול הרשות המקומית של אזור המגורים בו המבנה מוקם, ביניהם גם הליך של הוצאת תעודת גמר טופס 4 שבלעדיהם המעבר והמגורים המיוחלים בבית החדש לא יכולים להתרחש.

מהו טופס 4?

מדובר על טופס רשמי הניתן לבעלי נכס לפני כניסתם לבית חדש אותו רכשו, שזהו למעשה טופס המהווה אישור לאכלוס הנכס שנרכש.יתן להגיש בקשה לקבלת תעודת גמר טופס 4 מול הרשות המקומית. לאחר קבלת התעודה הרשמית אפשר לפנות לחברת החשמל טופס זה נמצא באחריותה של הרשות המקומית בה הנכס נמצא, ולכן היא זו שצריכה להעביר את אישור האכלוס על פי הצורך. המטרה של טופס 4 היא להבטיח כי המבנה שהוקם עמד בכל הבדיקות המחייבות מבחינת הרשות המקומית, אם מבחינת התאמה לתכנון שטח המבנה, בטיחות מערכות החשמל שקיימות במבנה, תקינות מערכות המים והגז ועוד בדיקות הכרחיות אחרות שמעידות על נכס תקין וראוי לאכלוס.

קראו עוד: עלות היתר בניה לפי סוג הנכס

מהי תעודת גמר?

תעודת גמר הינה תעודה רשמית הניתנת לבעלי נכס לפני אכלוסו, ולאחר קבלת טופס 4 מטעם הרשות המקומית. התעודה הזו היא למעשה התעודה הסופית המאפשרת לבעלי הנכס להיכנס ולאכלס אותו, כיוון שהיא מעידה על כך שכל עבודות הבנייה של המבנה הסתיימו בצורה מקצועית ובטוחה. כפי שהשם שלה מרמז על כך, תעודת הגמר יכולה להינתן לבעלי הנכס רק לאחר שכל שלבי הגמר שנעשו במבנה הסתיימו – שאלו עבודות שנעשות רק לאחר ששלד המבנה עומד וקיים, והם קיבלו על כך אישור מהרשות המקומית באמצעות טופס 4.

כיצד משיגים את הטפסים והתעודות הרלוונטיות?

תעודת גמר טופס 4 אפשר להוציא דרך הרשות המקומית בה הנכס נבנה, באמצעות הצגת כל המסמכים והאישורים הנדרשים כדי להוכיח כי המבנה עומד בכל תנאי הבטיחות ותנאי הבנייה שהוצבו לו. כיוון שאישורי אכלוס המבנה קשורים לבטיחות של המבנה, יש להציג את כל האישורים המתאימים שניתנו מבעלי מקצוע רלוונטיים כמו חשמלאים מוסמכים, טכנאי גז, קבלן אינסטלציה וכו'.

מה החשיבות של תעודת גמר טופס 4?תעודת גמר טופס 4 אפשר להוציא דרך הרשות המקומית בה הנכס נבנה, באמצעות הצגת כל המסמכים והאישורים הנדרשים כדי להוכיח כי המבנה עומד בכל תנאי הבטיחות ותנאי הבנייה שהוצבו לו.

למרות שמדובר על שלבים בירוקרטיים מעט מסורבלים, יש לזכור כי הוצאת תעודת גמר טופס 4 היא הכרחית לא רק כדי לקבל את האישור הרשמי המעניק אור ירוק לכניסה ואכלוס של הנכס, אלא גם כדי לוודא כי כל המבנה והמערכות שהוקמו בו עומדות בתקנים המחייבים לסביבת מגורים איכותית ובטוחה.

בנוסף, ללא קבלת תעודת גמר או טופס 4 בעלי הנכס לא יוכלו לבצע חיבור לחברת החשמל כדי לתפעל מערכות חשמליות בבית, וכן לא תהיה באפשרותם למכור או להשכיר את הנכס שנמצא בבעלותם.

מהם השלבים לקבלת תעודת גמר לצורך אכלוס המבנה?

כאמור, תעודת גמר ניתנת לבעלי הנכס רק לאחר שהסתיימו כל עבודות הגמר במבנה, ולכן קבלת התעודה מותנית במעבר של כמה שלבים הכרחיים:

  • שלב התחלת ביצוע עבודות בנייה – כדי לקבל את היתר הבנייה הנדרש, יש לחכות כי עבודות הבנייה הראשונות יתחילו בפועל בשטח הייעודי, כיוון שכל פרויקט בנייה שקיבל אישור יכול להתחיל בעבודות בטווח זמן של שנה.
  • התחלת בניית שלד המבנה – כשמתחילות עבודות הקמת שלד המבנה אפשר להתחיל בתהליכי הבקשה לקבלת טופס 4, שהוא הכרחי כדי לקבל תעודת גמר.
  • התחלת עבודות גמר למבנה שהוקם – בסיום ביצוע עבודות גמר במבנה כמו צבע, ריצוף, תאורה, דלתות וכו' בעלי הנכס יכולים להגיש בקשה לקבלת תעודת גמר.

 

מה עושים לאחר קבלת תעודת גמר טופס 4?

כשכל עבודות הגמר הסתיימו בנכס ובעליו מחזיקים בכל המסמכים והאישורים המתאימים, ניתן להגיש בקשה לקבלת תעודת גמר טופס 4 מול הרשות המקומית. לאחר קבלת התעודה הרשמית אפשר לפנות לחברת החשמל, כדי לחבר את הנכס לחשמל ולמעשה לעבור לגור בו. ישנם מקרים בהם חברת החשמל מאפשרת חיבור לחשמל ללא תעודת גמר או טופס 4, אך דבר זה כרוך בתשלום תעריף חשמל גבוה בהרבה נוסף על ביצוע עבירת בנייה.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!