חריגות בנייה קנסות

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

חריגות בנייה הן עבירה פלילית שהעונשים עליה יכללו בדרך כלל קנסות גבוהים מאוד, סנקציות, אישום פלילי והעמדה לדין. יש לקחת בחשבון כי במידה ולא תטפלו בחריגות הבנייה בהתאם ברוב המקרים תקבלו מלבד לקנסות גם צו הריסה שבעקבותיו תאלצו להסיר את חריגות הבנייה. מהן חריגות בנייה ומה הקנסות היוטלו? המאמר הבא הוא בשבילכם.

חריגות בנייה קנסות- מה הקנסות היוטלו בעקבות חריגות בנייה?חריגות בנייה נחשבות לעבירה פלילית. מי שמבצע עבירות בנייה יקבל על כך עונשים שונים ביניהם קנסות, סנקציות שונות, אישום פלילי והעמדה לדין.

חריגות בנייה נחשבות לעבירה פלילית. מי שמבצע עבירות בנייה יקבל על כך עונשים שונים ביניהם קנסות, סנקציות שונות, אישום פלילי והעמדה לדין.

תחילה תשלח אליכם אזהרה שתאפשר לכם לתקן את עבירות הבנייה. במידה שמדובר בעבירה קלה ובאדם ללא רקע פלילי, יציעו לו הסדר בו הוא יודה בעבירה, יבטיח לא לבצע עבירה כזו שוב וישלם קנס. במידה שהוגש כתב אישום, יש לברר מול הרשויות האם ניתן לבטל את כתב האישום ולהגיע להסדר. בהסדר המותנה בדרך כלל יהיה עליכם להתחייב להשגת היתר בנייה עד מועד אותו תקבע הרשות המקומית. במידה שלא תצליחו להוציא את האישורים עד המועד שנקבע יהיה עליכם להתמודד עם צו הריסה. תוכלו לבקש הארכה להסדר, בה תצטרכו להוכיח שאתם בתהליך מול הרשויות.

גובה הקנסות על פי התקנות החדשות עבור חריגות בנייה-

  • עבירות בשטח עד 25 מ״ר- קנס של עשרים וחמישה אלף שקלים (25,000).
  • עבירות בשטח של 25 עד 50 מ״ר- קנס של חמישים אלף שקלים (50,000).
  • עבירות בשטח של 75 עד 100 מ״ר- קנס בגובה של מאתיים אלף שקלים (200,000).
  • עבירות בשטח מעל 100 מ״ר- קנס של שלוש מאות אלף שקלים (300,000).
  • עבירות שבוצעו על ידי חברות- קנס כפול שיכול להגיע לשש מאות אלף שקלים (600,000).

 

חריגות בנייה קנסות- מהן חריגות בנייה?חריגות בנייה קנסות- מהן חריגות בנייה? לאחר שהבנו את גובה הקנסות נסביר מהן בכלל חריגות בנייה.

לאחר שהבנו את גובה הקנסות נסביר מהן בכלל חריגות בנייה. בחוק תכנון ובנייה הגדירו מה נחשב לחריגות בנייה. חריגות בנייה מתייחסות למעשה לכל מה שנבנה ללא היתר בנייה או ללא התאמה לתוכנית הבנייה המקורית על פיה אושר היתר הבנייה.

כיצד מגלים חריגות בנייה? לאחר הבנייה יש לקבל טופס 4 המהווה טופס אכלוס ומעיד כי המבנה נבנה בהתאם להיתר הבנייה וכי הוא ראוי למגורים ותעודת גמר לבניין. על מנת לקבל טופס 4 ותעודת גמר יבואו מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה לבדוק את הנכס שלכם ולוודא כי אכן הכל תקין ומתאים להיתר הבנייה. במידה שיימצאו חריגות בנייה הדבר עלול לגרור קנסות מנהלתיים, אישום פלילי והעמדה לדין.

יש לקחת בחשבון כי עבירה של חריגת בנייה מוגדרת בחוק כעבירה מסוג עוון עליה חלה התיישנות כחמש שנים לאחר ביצוע העבירה. כלומר, רק במשך חמש שנים ממועד ביצוע העבירה ניתן להגיש תביעה בגין העבירה.

שימו לב כי במקרה בו חריגת הבנייה עליה ניתן היתר בנייה העלתה את שווי הנכס, יהיה על בעלי הנכס לשלם היטל השבחה. גובה ההיטל יקבע על פי הערכת שמאי כאשר הוא יהיה בגובה של כ-50% משווי ההשבחה.

חריגות בנייה קנסות- סוגי חריגות בנייהחריגות בנייה קנסות- סוגי חריגות בנייה בחוק מפורטים שלושה סוגים של חריגות בנייה

בחוק מפורטים שלושה סוגים של חריגות בנייה-

  • חריגות בנייה קלות- רוב חריגות הבנייה שיימצאו יהיו חריגות בנייה קלות. חריגות בנייה קלות הן תוספות והרחבות לנכסים מסוימים (כמו הוספת פרגולה, הוספת חניה, סגירת מרפסת, הוספת תקרה, הוספת חדר וכדומה) שבוצעו ללא קבלת היתר בנייה, בסטייה מהיתר הבנייה או עם חריגה מהאישור שניתן. בדרך כלל כאשר מדובר בחריגות בנייה קלות יהיה ניתן לפתור את החריגות על ידי השגת היתר בנייה בדיעבד.
  • חריגות בנייה חמורות- חריגות בנייה חמורות הן חריגות בנייה המתייחסות לחריגה מגבולות המגרש. כלומר, נכסים בהם בוצע שינוי ייעוד שטחים, חריגה מאחוזי הבנייה, חריגה בגובה המבנה וכדומה ללא קבלת אישור מתאים לכך. חריגות בנייה חמורות מבוצעות בדרך כלל בשלב הבנייה של הנכס.
  • חריגות בנייה כתוצאה מהפרת היתר הבנייה- חריגות בנייה אלה מתייחסות לשימוש בנכס לא לצורך המתאים, כלומר, כל שימוש חורג בנכס שבבעלותכם. אם הפכתם את בית המגורים שלכם לגן ילדים או לצימר, אם פיצלתם דירה למספר יחידות וכדומה שיניתם את ייעוד הנכס. אם לא קיבלתם לשינוי היתר בנייה מיוחד זו הפרה של היתר הבנייה ונחשב לחריגת בנייה.

חריגות בנייה קנסות- מהו היתר בנייה?חריגות בנייה קנסות- מהו היתר בנייה? היתר בנייה הוא רישיון הניתן לכם מהועדה המקומית לתכנון ולבנייה או על ידי רשות הרישוי. היתר הבנייה הוא למעשה מסמך פורמלי

היתר בנייה הוא רישיון הניתן לכם מהועדה המקומית לתכנון ולבנייה או על ידי רשות הרישוי. היתר הבנייה הוא למעשה מסמך פורמלי, אליו יש לצרף את תוכנית הבנייה, מפות מדידה ואת האישורים הנדרשים מהגופים השונים. היתר הבנייה צריך לכלול פרטים של האחראים לתכנון, לבנייה ולפיקוח.

על מנת לקבל היתר בנייה, עליכם לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. עליכם להגיש בקשה להיתר בנייה ולצרף תוכנית בנייה מאושרת על ידי אדריכל. היתר בנייה יינתן לכם בהתאם לחוקים ולזכויות שנקבעו בתוכנית. יש לקחת בחשבון כי לא תמיד היתר בנייה מאושר והדבר תלוי בגורמים שונים כמו אזור מגורים או מתנגדים לבנייה.

חריגות בנייה קנסות- מקרים בהם מותר לחרוג

קיימים מקרים מסוימים בהם מותר לחרוג. מקרים אלה נקראים עבירות שימוש חורג.

מה זה שימוש חורג?חריגות בנייה קנסות- מקרים בהם מותר לחרוג קיימים מקרים מסוימים בהם מותר לחרוג. מקרים אלה נקראים עבירות שימוש חורג

שימוש חורג מוגדר כשימוש במבנה לא למטרה שלשמה הותר להשתמש במבנה. כלומר, שימוש החורג מהשימוש שאושר בהיתר הבנייה או מהמטרה שהוגדרה בתוכנית בניין עיר.

כאשר רוצים לעשות שימוש שונה בנכס מהשימוש הייעודי שניתן בהיתר הבנייה, יש להגיש בקשה לשימוש חורג לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. כמו כן יש לציין כי שימוש במבנה שהוקם ללא היתר בנייה נחשב לשימוש חורג.

דוגמאות לשימוש חורג- נכס המוגדר כדירת מגורים וישמש למשרד, נכס המוגדר כבית מגורים וישמש כגן ילדים וכדומה.

יש לקחת בחשבון- שימוש חורג שלא הותר באופן מפורש נחשב לשימוש חורג אסור.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!