היתר בניה לעליית גג

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

עליית גג היא למעשה חלל שאותו אנו הופכים מחלל ריק ובלתי מנוצל לחלל מגורים. במצב זה נשאלת השאלה מדוע נדרש מכם להוציא היתר בניה לעליית גג? הרי מדובר בשינוי מבני פנימי שאינו נראה כלפי חוץ ואינו משפיע על המרחב הציבורי או על השכנים. ובכן, יש כמובן משהו בטענה זו, אלא שהיתר בניה הוא כלי תכנוני שנועד לא רק על מנת להבטיח על שמירה תכנונית במרחב הציבורי, אלא נועד להבטיח עוד שורה של אלמנטים תכנוניים חשובים ובשורות הבאות נסביר בדיוק עליהם ועל האופן בו תוכלו לקבל את היתר הבניה הדרוש לכם לצורך בניית עליית גג.

 

היתר בניה – למה הוא נועד?עליית גג היא למעשה חלל שאותו אנו הופכים מחלל ריק ובלתי מנוצל לחלל מגורים. במצב זה נשאלת השאלה מדוע נדרש מכם להוציא היתר בניה לעליית גג?

היתר בניה הוא כלי תכנוני שמעניק לכל רשות מקומית את הסמכות לאסור או לאשר על כל פעולת בנייה בשטחה. כלי זה בא לסייע לרשות המקומית לוודא שמדיניות התכנון שלה נשמרת וששטחי היישוב אינם הופכים לג'ונגל נדל"ני בו כל אחד בונה מה שהוא רוצה, איך שהוא רוצה והיכן שהוא רוצה. במרבית המקרים, ברור לנו שכאשר אנו רוצים להוסיף מרפסת, חדר נוסף, קומה נוספת או הרחבה לבית, יש לכך השפעה על המרחב הציבורי ולכן נדרש היתר בניה, אבל מדוע נדרש היתר בניה לעליית גג? ובכן, היתר בניה בא למלא עוד שורה של צרכי פיקוח עירוניים ובכלל זה שמירת המתאם בין היקף האוכלוסייה בתא שטח מסוים ובין קיבולת התשתיות באותו תא שטח (ביוב, מים, חשמל, עורקי תחבורה, גני ילדים, בתי ספר וכן הלאה). בהתאם לכך, כאשר הופכים חלל ריק לחלל מגורים, זה אומר תוספת של אוכלוסייה וזה אומר שינוי במאזן ביחס לתשתיות. מן הסתם, אתם יכולים לומר שאתם לא מוסיפים אף אדם, אלא רק מרווחים את הבית וגם כמה יכולה להוסיף עליית גג אחת על תשתיות העיר? אלא שרשות מקומית לא יכולה לראות את הדברים ברזולוציה הזאת ועליה לקחת בחשבון שאם אתם יכולים להפוך את עליית הגג שלכם לאזור מגורים, כך יכולים לעשות כל הבתים באזורכם ואז כבר מתפתחת בעיה משמעותית יותר.

היתר בניה ניתן גם בגין שימוש ספציפי בנכס בלבד. כך למשל, על אף שאת המחסן שלכם אתם יכולים להפוך בקלות לחנות בגדים, בפועל, ההיתר שניתן לו הוא עבור שימוש בו כמחסן. שימוש בו לכל מטרה אחרת מחייב קבלת היתר בניה מתאים. כאשר אתם מסבים את עליית הגג שלכם לאזור מגורים, עליכם לעשות שינוי שימוש עבור חלק זה בבית וזה בדיוק מה שעושים במסגרת היתר בניה לעליית גג. היתר בניה בא גם לוודא שאף תושב לא מבצע פעולות בנייה שיפגעו בשכניו. בניית עליית גג עשויה להיות כרוכה בפתיחת חלונות חדשים, בפתיחת דלת והוספת מרפסת מול הבית של השכן וכן הלאה, מה שמשנה את המרקם העדין של השכנות. זה לא אומר שלא תוכלו לקבל היתר בניה לעליית גג, אבל זה כן מסביר מדוע נדרש היתר כזה מלכתחילה ומדוע אין להתייחס לצורך בהיתר כזה בביטול.

איך מבקשים היתר בניה לעליית גג?קומה נוספת או הרחבה לבית, יש לכך השפעה על המרחב הציבורי ולכן נדרש היתר בניה, אבל מדוע נדרש היתר בניה לעליית גג?

הגשת בקשה לקבלת היתר בניה לעליית גג אינה שונה מכל הגשת בקשה לקבלת היתר בניה לכל מהלך בנייה אחר. במסגרת הגשת הבקשה יהיה עליכם לצרף תכנית בנייה המפרטת בדיוק מהן פעולות הבנייה שיבוצעו במסגרת הפרויקט ומהי התוצאה הסופית של הפרויקט. תכנית בנייה זו צריכה להתבצע על ידי אדריכל ולכלול מידות, חומרי גלם, גוונים, חיפויים ופרטי מידע נוספים שיעניקו לוועדה את היכולת לבחון את השפעתה האמיתית של פעולת הבנייה על הסביבה. בנוסף, יש להגיש נסח טאבו עם נתוני גוש וחלקה ואפילו אישורי שכנים למהלך הבנייה שאתם מבקשים לעשות. ככלל, כל אדם המבקש לבצע שינוי מבני, צריך לפרסם את דבר השינוי ברבים ולוודא שאין התנגדות למהלך. במקרה של בקשת היתר בניה לעליית גג, יהיה על בעל הנכס להראות שהוא יידע את שכניו במהלך וכי אין להם התנגדות לו. אם ישנה התנגדות, למתנגד תהיה הזכות להשמיע את דבריו בפני הוועדה ודבריו יישקלו על ידה, אם כי זה כלל לא אומר שלא תקבלו את ההיתר הנדרש.

לאחר שתגישו את הבקשה לקבלת ההיתר, הוועדה תדון בבקשתכם ותחזור אליכם עם תשובה כעבור מספר חודשים. תשובה שלילית זה אומר שבקשתכם לקבלת היתר בניה לעליית גג נדחתה, אם כי יש לכם את היכולת להגיש ערר. בקשה חיובית מותנית זה אומר שקיבלתם היתר בנייה אך בכפוף לתנאים מסוימים שמפורטים בתגובת הוועדה. בקשה חיובית משמעותה שיש לכם היתר לבצע את הפעולה שביקשתם בעליית הגג בדיוק כפי שביקשתם. אבל חשוב לדעת בכל מקרה, שאין לחרוג מגבולות ההיתר ומפעולת הבנייה הספציפית שעבורה ניתן ההיתר.

האם נדרש גורם מקצועי שילווה אתכם בתהליך?ככלל, הגשת בקשה לקבלת היתר בניה לעליית גג כרוכה בהמון נתונים הנדסיים ומנהליים, אם כי את כולם אמור האדריכל המגבש לכם את תכנית הבנייה להכיר.

ככלל, הגשת בקשה לקבלת היתר בניה לעליית גג כרוכה בהמון נתונים הנדסיים ומנהליים, אם כי את כולם אמור האדריכל המגבש לכם את תכנית הבנייה להכיר. יחד עם זאת, הגשת הבקשה גם כוללת הליך בירוקרטי וניהול התקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. את כל זה אתם יכולים לעשות כמובן בעצמכם ובליווי האדריכל המלווה אתכם, אך אם אתם מרגישים שאתם לא ממש יודעים איך לעשות את הדברים או שיש לכם חשש מפני דחיית בקשתכם, בהחלט מומלץ להסתייע בגורם מקצועי שמכיר את התהליך לפניי ולפנים ויודע כיצד להגיש את הבקשה, כיצד לנהל את ההתקשרות מול הוועדה בכל עת וכיצד להתנהל אם וכאשר הבקשה נדחית. ככל שתנהלו את התהליך בצורה יותר מקצועית ומוקפדת כך תעלו גם את ההסתברות שתקבלו את היתר הבניה המיוחל כמה שיותר מהר.

 

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!