היתר בנייה מכולה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

היתר בנייה מכולהתיקון 101 לחוק התכנון והבניה שידוע בשם: "חוק הפרגולות", מציע סמכויות רבו יותר לוועדות המקומיות והמרחביות לתכנון ובניה. ניתן למצוא היום הרבה יותר הקלות או פטור למי שמעוניין להציב בחצר ביתו מחסן, גדר, פרגולה, סככת חניה וכדומה. למרות שקיימים פטורים שונים, עדיין יש לדווח באמצעות טופס הקמה של האלמנט שאותו הוספתם למבנה הקיים.יש לדעת כי גם מי שמעוניין להציב מכולה, עליו להוציא היתר בניה מכולה, היות והמכולה נחשבת לבית בפני עצמו. ישנם כאלה שבונים בתים ממכולות ואפילו בתים מעוצבים במחירים זולים. קיים סיכוי טוב, כי מכולות שהופכות לבתים יקבלו היתר בניה מכולה, מה שיקל על אנשים שמעוניינים למצוא פתרון זול מצד אחד, אך איכותי ונוח מצד שני.

יש לדעת, כי לא בכל שטח, ניתן להציב מכולה, עליכם לבוק באופן ספציפי, מה מות להציב בשטח שלכם. ישנם מקומות כגון אזורים חקלאיים אשר בהם מותר יהיה להוסיף מחסנים לאחסון של ציוד חקלאי. יש לבדוק, אם ישנן זכויות בניה שהן אינן מנוצלות בשטח שלכם לפי התקנות של התכנון והבניה ולפי חישוב שטחים ואחוזי בניה בתכניות והיתרים לפי התקנות – תשנ"ב 1992. בדקו אם ישנם שטחים שאינם מנוצלים במגרש, האם מותר לפי התב"ע לבנות מחסן, האם ישנם שטחי שירות שלא היו מנוצלים עד כה? וכדומה. מי שמעוניין להקים מחסן שאפשר להוסיף לכל יחידת דיור אך ישנם תנאים שיש לדעת מראש ואלה הם:

  • המחסן חייב להיות בנוי מחומרי בניה קלים כגון: עץ, גבס, זכוכית, אלומיניום, פלדה ועוד סוגי פולימרים
  • יש לשים לב כי חומרי הבניה לא יעלו על משקל של מעל ל-50 ק"ג למ"ר
  • שטח המחסן לא יהיה יותר מ-6  מ"ר וגובהו לא יעלה על 2.05מ'
  • המחסן לא יחובר לתשתיות כגון: מים, ביוב  וחשמל או כל תשתית אחרת
  • אסור להקים את המחסן בשטח בניה שמופיע כמיועד לחנייה.

מה לגבי הצבת מבנה זמני כגון מכולה – האם יש לקבל אישור זמני?

ישנם אנשים, אשר מעוניינים להציב מכולה באופן זמני, אך יש להודיע על תקופת השימוש במכולה למשל תקופה של עד 120 ימים, תוך 12 חודשים רצופים, או לפי התקופה אשר נקבעה בהנחיות המרחביות. בתום תקופת השימוש במכולה, יש להחזיר את הקרקע למצבה הקודם. כמו כן ישנם תנאים גם לקבלת היתר בנייה למכולה באופן זמני. המבנה הזמני לא ישמש למגורים או לצרכים ציבוריים. השטח של המכולה לא יהיה על ל-50 מ"ר. גובה המכולה לא יהיה מעל ל- 3 מ'. המפתח בין העמודים לא יעלה על 5 מ' ומשקל הקירוי לא יעלה על 3.5 ק"ג למ"ר.

במידה ומדובר על מכולה שהוצבה לתקופה זמנית של יותר מ-10  ימים, עליכם יהיה להודיע על כך לרשות הרישוי 14 יום ממועד הצבתה של המכולה. עליכם לציין מתי הצבתם את המכולה ואת תאריך הפינוי שלה והתחייבות מצדכם לתאריך שבו תפנו את המכולה ממגרש ביתכם.

בניית בית פרטי באמצעות מכולות והכול על היתר בניה מכולה

היום קיים טרנד חדש בישראל שמקל בהוצאות ובזמן הבניה ממש כמו בניה ירוקה והכוונה היא לבניית בית באמצעות כמה מכולות. מצד שני, הכול תלוי כיצד ובאמצעות גורמים מקצועיים, אשר מגישים בקשה עבור היתר בניה מכולה.. הבניה עשויה לערוך כשנה והרבה פחות וכן, תלוי בתשתיות שיש לבנות במגרש. מומלץ לשרטט את המכולות ככקונסטרוקצית פלדה ולהגיש את השרטוט לוועדה ותכנון ובניה לקבלת היתר בניה מכולה. מה שעוד טוב בבניה באמצעות מכולות הוא, שניתן לבצע בידוד מושלם באמצעות פנלים מבודדים וניתן אפילו לבנות קומת מרתף באמצעות המכולות.

ניתן לחפות את קירות החוץ, באמצעות חיפוי עץ, בריקים ובכל סגנון שאהוב עליכם. רבים כבר החלו לבנות בתים ממכולות, כך שחלומם מתגשם במהירות באמצעות שיטה זו שמצריכה אדריכל, מהנדס והכול מתחיל כאמור עם היתר בניה מכולה. יש לציין, כי עלויות הבנייה נקבעות באמצעות כמה משתנים והם: עלות חומרי הבנייה, והכוונה היא לשלד ולבידוד ולכן, אסור לחסוך בהם. חומרי בניה אלה, מהווים 30% מעליות הבנייה.

קראו עוד: אישור לבניית יחידת דיור

למי מתאים בנייה באמצעות מכולות?

ישנם מגרשים מארוכים בצורת מלבן, או מגרשים שצורתם צרה במיוחד, מה שמאלץ אדריכלים רבים לתכנן בתים מאורכים. זו הסיבה, כי שימוש באמצעות מכולות משא מהווה את הפתרון האידיאלי לבנייה זולה ואיכותית. למעשה בנייה באמצעות מכולות, היא בניה ירוקה, היות והיום המודעות למשבר האקלים, שמירה על איכות הסביבה, חיסכון בבניה ובזמן בניה וכן, חיסכון משמעותי בהוצאות אנרגיה גורמים לזוגות רבים לבנות בשיטה זו. גם היתר בניה מכולה, יהיה תהליך פשוט והרבה פחות מורכב מאשר היתר בנייה לבניה קונבנציונאלית. ישנן חברות שמתמחות  בבנייה באמצעות מכולות עם צוות של אדריכלים ומהנדסים שיוכלו להתחיל ניד עם השגת היתר בניה מכולה , לאחר תכנון נכון של הבנייה.

מומלץ להיעזר באדריכל ומהנדס הבנייה, אשר יגיש היתר בנייה מכולה לבניית בית בשיטה זו. מדובר בבנייה מתקדמת ממכולות והיום גם יזמים רבים, מצאו פתרון אולטימטיבי להשקעה באמצעות שיטת בניה זו. זוהי השקעה כלכלית ואטרקטיבית שמשתלמת מכל הבחינות גם ליזמים וקבלנים למיניהם, כך שמיתן לבנות בתים או יחידות מגורים קטנות בעלי תשואה כספית יפה. לסיכום – בעלי מגרשים קטנים או צרים, עשויים להפיק תועלת עצומה, מבניית בית באמצעות מכולות ימיות, הידועות  כיציבות ואינן מחלידות. רבים מחליטים לבנות את בתיהם ממכולות גם בגלל העלות וגם בגלל משבר האקלים החמור בעולם. מי שמעוניין לשמור על איכות הסביבה יוכל מעתה להשיג היתר בניה מכולה, אשר יכלול גם בניית ממ"ד תקני לכל דבר. בניה זו, מתאימה ם לאנשים שיש להם שטחים גדולים במושבים ומעוניינים בצימרים רווחיים שיניבו להם תשואה יפה.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!