היתר בניה לשלט

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

אם אינכם מעורים בעולם התכנון והבנייה, זה יכול להיראות לכם קצת מוזר שנדרש מכם להוציא היתר בניה לשלט. שלט הוא בסך הכל לוח דק מאוד שתופס נפח קטן מאוד במרחב ואינו מהווה סיכון לציבור, אז למה צריך להוציא היתר בניה בכדי להקים שלט? ובכן, היתר בניה הוא כלי תכנוני שמיועד לסייע לרשויות המקומיות להבטיח ששטחיהן אינם הופכים לג'ונגל נדל"ני ובכלל. מן הסתם, הקמת שלט אינה דומה בדבר לבניית בית, אבל כשמבינים את מטרת היתר הבניה, די ברור שאם כל אחד יוכל להניח כל שלט שירצה בכל מקום, הנזק לציבור יכול להיות גדול בדיוק באותה מידה למצב בו כל אחד יכול לבנות כל מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה.

 

היתר בניה לשלט – מדוע מחייבים אתכם להוציא היתר כזה?

אם אינכם מעורים בעולם התכנון והבנייה, זה יכול להיראות לכם קצת מוזר שנדרש מכם להוציא היתר בניה לשלט.

מבחינתכם, לא ברור בכלל מה זה כל העניין הזה עם היתר בניה לשלט. אתם בסך הכל רוצים להציב שלט מעל החנות שלכם או שלט שיפנה אנשים לעסק שפתחתם במרתף הבית או עסק שפשוט יפרסם את הפעילות העסקית החדשה שהוצאתם לדרך. האמת היא שזה בהחלט לגיטימי לנסות ולמשוך את תשומת לב ההמונים באמצעות שלט, אבל דמיינו לעצמכם שכל תושב ביישוב בו אתם מתגוררים היה רוצה למשוך תשומת לב כזאת מהתושבים ביישוב ואולי אף היה מרחיק לכת ומתקין שלטים באינספור ישובים, ערים ורחובות ברחבי הארץ כדי למשוך לקוחות חדשים. לא צריך דמיון מפותח מדי בכדי להבין שבמצב כזה, צפויה המרחב הציבורי הישראלי להפוך לג'ונגל של שלטים ואת זה בדיוק מיועד למנוע הכלי של היתר בניה לשלט. היתר בניה הוא כלי תכנוני שמאפשר לרשות המקומית להבטיח שמדיניות התכנון שלה נשמרת בהקפדה. מדיניות תכנון זו מתייחסת כמובן למבנים הנבנים בשטח הרשות המקומית, אבל גם לאלמנטים אחרים כמו אנטנות, עמודי תאורה, חניות, סוככים וכן, גם שלטים.

אז איך מוציאים היתר בניה לשלט?

שלבים בהוצאת היתר בניה לשלט מבוצעת בדיוק כמו הוצאת היתר בניה לבניית מבנה. התהליך מבוסס על הגשת כל המידע הנדרש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בחינת המידע וקבלת החלטה של הוועדה לגבי אישור או דחייה של הבקשה. לצורך הגשת הבקשה יהיה עליכם למלא טופס בקשת היתר בניה לשלט אותו תוכלו להשיג ממחלקת הבינוי ברשות המקומית שבתחומה אתם רוצים להציב את השלט. אל טופס הבקשה יהיה עליכם לצרף סקיצה של השלט אותו אתם רוצים להציב, המיקום המדויק, הכיוון אליו הוא יפנה, הגודל שלו, העמוד, הקיר או הקונסטרוקציה עליו הוא יוצב וכמובן תוכן השלט. במסגרת זו, יהיה עליכם לפרסם את דבר כוונתכם להציב את השלט ולהזמין אנשים להגיש התנגדויות. אם תעשו זאת טרם הגשת הבקשה, תוכלו לזרז את תהליך הבחינה של הבקשה. אם לא, סביר להניח שהוועדה עצמה תבקש מכם לעשות זאת תוך כדי תהליך הבחינה של בקשתכם. עם כל החומר הזה יושבת הוועדה ובוחנת את הדברים.

חשוב לומר את הדבר הבא: הצבת שלט היא שאיפה של כל בעל עסק ולא מדובר רק בחנויות שאתם פוגשים במרכזים המסחריים ביישוב, אלא ממש כל בעל מקצוע שהיה רוצה לפרסם את דבר פעילותו העסקית ברבים. מן הסתם, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חייבת להיות עם יד קשה מאוד על ההדק כדי להבטיח שהיישוב לא יהפוך לג'ונגל של שלטים צבעוניים ולכן זה לא כל כך פשוט וטריוויאלי לקבל היתר בניה לשלט. המקרים בהם בקשה להיתר כזה כנראה תתקבל ללא בעיות מיוחדות הם מקרים בהם בעל העסק מבקש לתלות את השלט על מבנה העסק. במקרה זה, סביר שהוועדה תאשר את הבקשה, אך עדיין יכולה להתנות את אישור ההיתר בגודל השלט ובמאפייני התוכן שיוצג עליו.

האם נדרש רישיון עסק לשם הוצאת היתר בניה לשלט?הוצאת היתר בניה לשלט מבוצעת בדיוק כמו הוצאת היתר בניה לבניית מבנה. התהליך מבוסס על הגשת כל המידע הנדרש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה

התשובה היא לא. הצבת שלט במרחב היא בדרך כלל פעולה המבוצעת על ידי עסקים, אך אינה חייבת להיות כזאת. בנוסף לכך, לכל עסק במדינת ישראל יש שלט המציג אותו ברבים אך לא לכל עסק יש רישיון עסק. חשוב להבין שגם אם החוק היבש דורש זאת, לרוב אף אחד לא יאכוף את הנושא והיתר בניה יינתן בהתאם לשיקולי הוועדה. בדרך כלל, כאשר מדובר בשלט לתלייה על קיר בית העסק, הוועדה תעניק את ההיתר והיא עשויה להתנות זאת בקיומו של רישיון עסק, אם כי שוב, נושא זה לא נאכף מתוך הבנה שאכיפה כזאת, תגרום להסרת חלק ניכר מהשלטים מעל קירות בתי העסק. נושא רישיון העסק הוא נושא ייחודי שהמדינה צריכה להתמודד איתו ללא קשר לנושא של היתר בניה לשלט.

האם תוכן השלט רלוונטי לאישור ההיתר?

התשובה היא בהחלט כן. יחד עם זאת, הכללים יכולים להשתנות מרשות מקומית לרשות מקומית וממפרט אחד של שלט למפרט אחר. כך למשל, שלט שמוצב בלב המרחב הציבורי יהיה כפוף לכללים מחמירים יותר ביחס לשלט המותקן על גבי קיר העסק. ישנם כמובן תכנים שאסורים על פי חוק כמו תכנים מיניים, פוגעניים, גזעניים וכן הלאה וגם על כך יכול להישלל היתר בניה לשלט. לבסוף, ישנו גם כמובן הנושא של צבעוניות השלט, אם כי נושא זה הוא מאוד סובייקטיבי ולכן בעייתי לבחינה. ככלל, כל עוד התכנים אינם פוגעניים, אינם אסורים על פי החוק ותואמים את מטרת העסק העומד מאחוריהם, לא צפויה להיות התנגדות לתוכן. גורם מקצועי המתמחה בתחום של היתרי בניה, יוכל לסייע לכם מאוד בהגשת הבקשה להיתר וכמובן בטיפול בכל ההתקשרות מול הרשות המקומית עד לקבלת ההיתר המיוחל. מומלץ להיעזר בסיוע מקצועי כזה ולו בכדי להבטיח שאתם ממצים את הזכויות שלכם בנושא.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!