טופס 4 לבית חדש

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

ההתרגשות גדולה, כי לפי התקדמות הבנייה של הבית הפרטי שרכשתם לאחרונה נראה שממש בקרוב תכנסו לגור בו. למרות שמדוברלקראת תהליך הוצאת טופס 4 לבית חדש. החשש הוא מובן כיוון שמדובר על הליך בירוקרטי ארוך ומורכב, בעיקר כיוון שהוא מערב הרבה מאוד גורמים שנמצאים ברשויות המקומיות. בעניין מרגש ומלא בציפייה, אנחנו כאן כדי להציג לכם את המציאות הבירוקרטית בכל הנוגע לתהליך בנייה של בית חדש – שזוהי מציאות הכרוכה במסמכים, אישורים ולא מעט טפסים שעליכם להשיג כדי לעבור להתגורר בנכס ששילמתם עליו ממיטב כספכם.

בין מגוון המסמכים והטפסים הנדרשים, ישנו טופס אחד בולט ומוכר שלא מעט בעלי נכסים אפילו חוששים ממנו, הלוא הוא טופס 4 המוכר גם בשם טופס אכלוס או טופס חיבור תשתיות. על מנת שלא תחששו ממנו גם אתם ותבינו איך אפשר להנפיק אותו בצורה יעילה ובטוחה, ריכזנו במאמר הנוכחי את כל התשובות לכל השאלות שוודאי מעסיקות אתכם בתקופה הזו.

באילו מקרים צריך להוציא טופס 4?

טופס 4 מהווה אישור לאכלוס של מבנה, ולכן כל נכס המשמש למסחר, תעשייה, עסקים וכמובן גם מגורים מוכרח לעבור תהליך בדיקה רשמי ומתן אישור על טופס 4 המאשר אכלוס של המבנה שנבדק. כדאי לזכור כי במקרה של טופס 4 למבנה מגורים, רק בעלי נכס של בית פרטי חדש נדרשים להתעסק בכוחות עצמם בכל הבירוקרטיה של טופס זה, כיוון שבנייני מגורים נמצאים באחריותם של הקבלנים והיזמים המקימים את הפרויקט.

טופס 4 – מה המטרה שלו?אילו תהליכים כרוכים בהנפקת טופס 4? כאמור, הרשות המקומית היא הגוף הרשמי שנותן את טופס האכלוס לבעלי נכס או יזמים

למרות שלא מעט אנשים חוששים מהטופס הזה, טופס 4 נועד כדי להקל על דיירי המבנה ובעלי הנכס במקביל למתן "ראש שקט" לרשות המקומית בה הנכס נבנה ומאוכלס. לפני כל התחלה של פרויקט בנייה על היזמים להגיש בקשות מתאימות לרשות המקומית הרלוונטית, ורק לאחר מכן הם יכולים להתחיל בעבודות הבנייה על פי התנאים שהרשות הציבה להם.

לכן במהלך אישור על טופס 4 הרשות המקומית בודקת כי אכן מולאו כל התנאים המחייבים שהוצבו בפני היזם, ולא התגלו חריגות בנייה שעשויות לשלול את האפשרות למתן טופס 4 ואכלוס המבנה. בנוסף לבדיקה לעמידת בתנאי גודל ושטח המבנה, הרשות המקומית בוחנת גם את איכות הבנייה ורמת הבטיחות של המבנה שהוקם כדי למנוע אסונות.

טופס 4 לבית ישן – יש דבר כזה?

נהוג לייחס את הנפקת טופס 4 לפרויקטים ובתים חדשים שנבנים, אך ישנם מקרים בהם על בעלי נכס להוציא טופס 4 עבור בית ישן שכבר קיים. במקרה זה מדובר על מבנה קיים ועומד שבוצעו בו שיפוצים ושינויים על פי היתרים ספציפיים, כאשר לצורך קבלת טופס 4 לאכלוס המבנה הרשות המקומית בודקת כי לא בוצעו חריגות מהיתר הבנייה שניתן בפועל.

גם מבנים ובנייני מגורים שעברו הריסה, כמו פרויקטים של תמ"א 38 או פינוי בינוי, מוכרחים לקבל טופס 4 לפני אכלוס מחדש של המבנים כדי להבטיח כי עבודות הבנייה בוצעו כנדרש מבחינת היתרים ובטיחות.

למה זה מורכב להוציא טופס 4 לבית חדש?נהוג לייחס את הנפקת טופס 4 לפרויקטים ובתים חדשים שנבנים, אך ישנם מקרים בהם על בעלי נכס להוציא טופס 4 עבור בית ישן שכבר קיים.

כל יזם ובעל נכס שעומדים לקראת סיום תהליכי הבנייה, נתקלים בחשש מסוים לקראת תהליך הוצאת טופס 4 לבית חדש. החשש הוא מובן כיוון שמדובר על הליך בירוקרטי ארוך ומורכב, בעיקר כיוון שהוא מערב הרבה מאוד גורמים שנמצאים ברשויות המקומיות. כדי לקבל מהגורמים הללו את האישורים המתאימים, יש קודם כל להציג להם את כל המסמכים הרלוונטיים המעידים על תקינות המבנה – הן מבחנה בטיחותית והן מבחינת היתר הבנייה שניתן בשלב הראשוני.

כך מבנה שהוקם באופן מלא והסתיימו בו כל העבודות לא יוכל להיות מאוכלס אם התגלו בו ליקויים, כשלים או חריגה מסוימת בשטח המבנה שלא מאפשרים חתימה על טופס 4, שזהו עניין מהותי עבור אדם פרטי שרכש בית פרטי ומשלם שכירות, או יזם/קבלן שרוצה למכור במהירות את המבנה שהקים.

אילו תהליכים כרוכים בהנפקת טופס 4?

כאמור, הרשות המקומית היא הגוף הרשמי שנותן את טופס האכלוס לבעלי נכס או יזמים, ולשם כך יש להציג להם את האישורים והמסמכים הרלוונטיים שחתומים בידי בעלי מקצוע מתאימים. חשמלאי מוסמך יוכל לבדוק את מערכות החשמל והחיבור שנעשה כדי לאשר את תקינות המערכת, טכנאי גז יגיע לוודא כי החיבור בטוח ותקני וכן יוגשו לרשות כל תוכניות הבנייה הסופיות שיוכיחו שלא בוצעו חריגות בנייה.

רק לאחר איסוף כל המסמכים והאישורים הללו יהיה אפשר להגישם לרשות המקומית, כדי שזו תבחן אותם ותעניק את האישור להנפקת טופס 4 ואכלוס של המבנה.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!