מבנה יביל אישורים

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

מבנה יביל אישוריםמבנה יביל, הוא מבנה אשר מיוצר במפעל. מדובר על שיטת בניה תעשייתית וחדשה, שבאמצעותה המבנה נבנה במהרה ובמחיר זול יותר מאשר הבניה הקונבנציונאלית. מבנה יביל מועבר על משאיות מיוחדות והעברה שלו מצריכה ליווי משטרתי. את המבנה בחברים לתשתיות של אינסטלציה, חשמל, כבלים ועוד. מדובר על פתרון נפלא למגורים שהם זולים יותר אך יש לדעת כי מבנה יביל אישורים דרושים מהעירייה שבה נמצא המבנה היביל. יש לציין, כי מבנים יבילים, משמשים גם כמשרדים, כבתי כנסת, צימרים ועוד. ישנם אנשים שסבורים כי אם הם בעלי קרקע, הם יוכלו לרכוש מבנה יביל ואין צורך בהשגה של מבנה יביל אישורים.

דבר זה הוא מוטעה, היות ומדובר על אישורי בניה, ממש כמו מבנה רגיל הבנוי מבטון ולבנים. יש להגיע תחילה אל הוועדה המקומית לתכנון ובניה, כשאר יודעי כבר מה התכנית של המבנה יביל אישורים. יש לכלול בתכנית את המידע לגבי הקרקע והנכס, למשל שטח, שרטוטים, מפות בעלי הזכויות וכדומה. הבקשה, חייבת לכלול את החתימות של בעלי הזכויות בנכסים הנמצאים בסמוך לשטח שבו מיועד מבנה יביל אישורים לאחר שהבקשה תוגש, היא תעבור דיון של הוועדה המקומית לתכנון ובניה, כך שיוחלט אם הנכם זכאים לאישור. אם הוועדה אכן תחליט כי מגיע לכם מבנה יביל אישורים,רק אז תוכלו להזמין אותו. יש לדעת, כי בתי המשפט בישראל אינם רואים בעין טובה אנשים שאינם משיגים מבנה יביל אישורים והם מציבים את המבנה על הקרקע ללא אישורים.

למי מתאים מבנה יביל אישורים?

יש לציין, כי המבנה, עשוי להתאים למשפחות שהן בעלו שטח אדמה נוסף, כך שניתן יהיה להזמין ביעילות ובמהירות מבנה בדגם שמתאים להם, כך שניתן לחסוך הרבה לכלוך ורעש ולהרוויח גם פרטיות. בגלל שתחום זה של מבנים יבילים התפתח,, האופציה הזאת הפכה למשתלמת ביותר, כך שרבים מעדיפים מבנה יביל, על בניה בבטון ובלוקים. למעשה, בנייה של מבנה יביל אישורים, עשויה מחומרים שונים שאינם לבניה, כגון מלט ובטון, או חומרים אחרים. הבניה הופכת לפשוטה. התכונה המרכזית אשר מהווה יתרון בולט היא חיבור לקרקע של המבנה היביל, כך שאין צורך לפרק או להרכיב מחדש מבנים יבילים. 

למשל, אם מעוניינים לעבור לאדמה אחרת, ניתן יהיה להעביר את המבנה למקום אחר. יש לדעת, כי האפשרויות של המבנה הן בלתי מוגבלות. למשל ממכולה פשוטה ועד למשרדים, מגורים, כאשר ניתן להוסיף שירותים ומקלחות. ההקמה היא מהירה. מצד שני,  מבנה יביל ללא אישורים  מהרשות המקומית,ייהרס. מצד שני, יש לציין, כי אם המבנה נייד לחלוטין, כך שניתן יהיה לשנע אותו באופן פשוט ומהיר, לא יהיה צורך באישורים עבורו. היום, תחום הבנייה הקלה התפתח, במיוחד כאשר מדובר על חיסכון בהוצאות אנרגיה, היות ומבנים יבילים הם מבודדים היטב. כמו כן, הגלל נושא איכות הסביבה,  הסיכוי לרעידות אדמה שרק גובר בשנים האחרונות בישראל, יש ביטחון רב במגורים במבנים שבנויים בבניה קלה, לכן כל היתרונות הללו, גורמים לרבים לחסוך מכל הבחינות ולהזמין מבנה לפי טעמם ועיצובם האישי.

 

פתרון זמני או קבוע?

לפעמים ניתן יהיה להתקין מבנה יביל, וביהמ"ש יאשר זאת, היות וקיימת הפרדה ברורה בין מי שריך להנפיק אישורי בניה לבין מי שפועל לא כחוק ללא היתר. למשל שנם מקרים שהמבנה היביל שממש רק כפתרון מגורים זמני. יש להוכיח בנוסף, אם המבנה הוא נייד או נייח וכן, שהוא אינו משמש למגורים, מה שיגדיל את הסיכוי שלא תצטרכו בכלל מבנה יביל אישורים. לכל שאלה בנושא של מבנה יביל אישורים, יש להתייעץ עם הוועדה לתכנון ובניה או עם הרשות המקומית. אפשר בעצם לבנות מבנים יבילים למגורים, שהם בעלי קומה אחת או שתי קומות, מטבח בהתאמה אישית בכל גודל שרצוי לכם. היתרון בבניה  קלה וכל הקשור למבנים יבילים הוא, שניתן יהיה לשנות את גודלו ועיצובו של הבית וללא התחייבות בתשלום למשכנתא. למעשה באמצעות בניה קלה  אשר כוללת בהגדרתה גם מבנים יבילים, מתאימה למגורים, מוסדות, חברות ועוד. זוגות רבים אשר חולמים על בית פרטי בחיק הטבע, יכולים היום להגשים חלום, כך שבתוך ימים ספורים הם כבר יכולים לזכות בבית פרטי שלהם, אם בעל קומה אחת או בעל שתי קומות.

יש לציין כי מבנים יבילים, יכולים להתאים לאנשים שיש להם שטח אדמה שעליו הם מעוניינים לבנות בית צמוד קרקע, אך השטח נשאר ריק, כי אין להם תקציב גדול לבניה קונבנציונאלית שעולה הרבה  יותר. למעשה מבנים יבילים נותנים פתרון שיהיה בית מרווח ונאה, במחיר שהוא בהרבה יותר זול מאשר בניה רגילה. לגבי מבנה יביל אישורים, ניתן יהיה להציב מבנה יביל, אך ההמלצה היא לקבל את ההיתר על המבנה היביל לפני הזמנתו וכמובן עוד לפני הקמתו. מומלץ להתייעץ עם עו"ד מקרקעין, על מנת שההיתר  יהיה מהיר יותר וכן, עו"ד מקרקעין, יודע למי והיכן לפנות על מנת לקבל את האישורים המתאימים למבנה יביל. 

האם גם קרוואן מצריך אישור? 

התשובה הכללית היא כן, אך מצד שני, אם מדובר על קרוון על גלגלים, אין צורך באישור. יש לדעת שחייבת להיות דרך גישה פתוחה למקום או שער גדול שהקרוון יכול לעבור דרכו. גם מכולה חייבת באישור, היות והמכולה נחשבת לגבי הוועדה המקומית לתכנון ובניה כמבנה שלם ולכן המכולה חייבת היתר. גם אנשים שיש להם שטחים פתוחים רבים ומעוניינים להשכיר צימרים לאורחים, חייבים בהיתר בנייה על מבנים יבילים. למעשה, צימר יביל הוא יכול להיות חדר או כמה חדרים, לפי מס' הנופשים.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!