היתר בניה למחסן

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

יש לכם גינה גדולה ואתם רוצים להרכיב בו מחסן מודולרי שקניתם? אולי אתם רוצים ממש לבנות את המחסן בבלוקים? ובכן, על פי החוק היבש, גם אם אתם רוצים פשוט לבנות מלונה לכלב, עליכם להוציא היתר בניה לשם כך ואם יש לכם תכניות לבנות מלונה גרנדיוזית בחזית הבית, ייתכן מאוד שגם תצטרכו לעבור את התהליך של הוצאת היתר בניה לשם כך. היתר בניה למחסן פועל בצורה דומה. אם אתם מתכוונים להקים את המחסן בחצר האחורית של הבית, תוכלו לעשות זאת בדרך כלל בלי שום בעיה אפילו מבלי לבקש אישור. יחד עם זאת, אם אתם מבקשים להקים את המחסן דווקא בחצר הקדמית בחזית הבית, כדאי לקפוץ למשרדי הרשות המקומית שבתחומה אתם מתגוררים ולברר מה עליכם לעשות. ייתכן מאוד שתצטרכו להגיש בקשה להיתר בניה לשם כך.

 

מדוע נדרש היתר בניה למחסן אלומיניום להרכבה?

לכאורה, לא ברור מדוע נדרש היתר בנייה למחסן להרכבה עצמית, אותו אפשר לקנות בכל חנות למוצרים לבית. הרי בלאו הכי כל המחסנים הללו מיוצרים ומעוצבים בצורה מאוד סטנדרטית שאמורה להשתלב בכל מרחב סביבתי. ובכן, התשובה היא שאכן, במקרים רבים על אף שאנשים מקימים מחסן להרכבה עצמית בחצר הבית ללא היתר בניה למחסן, הרשות המקומית מעלימה מזה עין כל עוד זה לא נוגד את עקרונות התכנון שלה. יחד עם זאת, הקמת מחסן בחזית הבית יכולה בהחלט לפגוע במדיניות התכנון ובמקרה כזה, אתם עלולים לקבל פנייה מהרשות המקומית.

היתר בניה הוא מלכתחילה כלי שלטוני שמשמש את הרשות המקומית על מנת לוודא שמדיניות התכנון שלה נשמרת ומכובדת לטובת כלל התושבים ובהתאם לחוק. כאשר כל תושב מחליט מה הוא רוצה לבנות ואיך זה אמור להיראות מבלי להתחשב במרחב הציבורי, בתוך זמן קצר יכול כל מתחם מגורים מכובד ומתוכנן היטב, להפוך לג'ונגל של בנייה ואת זה בדיוק באה למנוע המדיניות המחמירה של היתרי הבנייה. בדיוק מהסיבה הזאת, זה לא משנה ממה בנוי המחסן שלכם – כל עוד עצם הקמתו עשויה לפגוע בעקרונות התכנון של הרשות המקומית, עליכם להגיש בקשה לקבלת היתר בניה למחסן.

אז איך זה עובד ומהם התנאים לקבלת ההיתר?

בכדי להגיש בקשה לקבלת היתר בניה למחסן, עליכם להגיש למשרדי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תיק מסמכים ובו טופס בקשת היתר רשמית, סקיצה של המחסן עם המידות המדויקות שלו ותיאור המאפיינים שלו לרבות חומרי גלם, צבעים, תצורה, מיקום מדויק וכדומה, נסח טאבו ועל פי הצורך גם אישורי שכנים. אישורי שכנים נועדו להבטיח שאין התנגדויות להליך הבניה מצד השכנים שעשויים להיות מושפעים ממנה. אפשר להציג כמובן ראיה לכך שפרסמתם את דבר כוונתכם לבנות מחסן ולא התקבלו כל התנגדויות, אך אם תציגו אישורי שכנים בפועל, מצבכם יהיה טוב הרבה יותר. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תבדוק את בקשתכם ובתום התהליך תמסור לכם את תגובתה – דחיית הבקשה משמעותה שלא קיבלתם היתר בנייה. תגובה חיובית מותנית משמעותה שקיבלתם היתר בנייה אבל בכפוף לתנאים מסוימים שיפורטו בתגובה. תגובה חיובית משמעותה שקיבלתם היתר בנייה לבניית המחסן כפי שתיארתם אותו בבקשתכם. בכל מקרה, אין לחרוג מהמפרט והמאפיינים שאותם הצגתם בבקשה להיתר בנייה.

האם בכל מקרה צריך להגיש בקשה להיתר בנייה?

ובכן, על פי החוק היבש התשובה היא בהחלט כן. יחד עם זאת, ובמיוחד לאחר רפורמת הפרגולות שהחריגה שורה של מבנים מהצורך להגיש בקשה להיתר בנייה, במקרים רבים כלל לא תידרשו להיתר כזה. הדברים תלויים במדיניות של הרשות המקומית הספציפית וכן בסביבת המגורים שלכם. כך למשל, אם אתם מתגוררים באזור של בתים פרטיים, לרוב תהיה הקלה משמעותית בתנאים להקמת מחסן. אם אתם מתכוונים להקים את המחסן בחצר בניין משותף או בסביבה של בניינים משותפים, זה כבר עלול להיות מורכב יותר. יחד עם זאת, אם אתם מתכוונים להקים את המחסן בחזית המבנה, ולא משנה אם בבית פרטי או בבית משותף, תמיד כדאי לפנות לרשות המקומית ולברר לגבי הצורך לקבלת היתר בניה למחסן, כדי להיות על הצד הבטוח ולחסוך מעצמכם הליכים לא נעימים ואולי גם יקרים בהמשך. אם אתם מתכוונים להקים את המחסן מאחורי הבית במיקום שאינו נראה כלי המרחב הציבורי, לרוב אין צורך להודיע על כך לאף אחד, אלא אם אתם חוששים שבניית המחסן תעורר את התנגדות השכנים ובמקרה כזה, אתם רוצים לצייד את עצמכם בהיתר מראש.

האם אפשר לעבור את התהליך באופן עצמאי?

התשובה היא בהחלט כן, אם כי זה עניין סובייקטיבי. אם אתם מרגישים שאינכם יודעים בדיוק מה לעשות ולמי לפנות, או שאין לכם זמן לטפל בעניין או שאתם פשוט רוצים למקסם את ההסתברות לקבל היתר בניה למחסן, כדאי בהחלט לפנות לגורם מקצועי שיסייע לכם בתהליך. ישנם בישראל לא מעט גורמים מקצועיים המתעסקים בדיוק בתחום הזה של הקשר בין האזרח ובין הרשויות ואשר יכולים לסייע לכם בכל התהליך של הוצאת ההיתר וניהול ההתקשרות מול הרשות המקומית לאורך התהליך כולו. לעומת זאת, אם אתם מרגישים בטוחים בעצמכם ויודעים בדיוק מה נדרש מכם בכל שלב (לרוב תוכלו לקרוא על כך באתר האינטרנט של הרשות המקומית), אין שום מניעה מבחינתכם לעבור את התהליך לבד. מה שחשוב הוא שלאורך כל התהליך תפעלו על פי ההבנה של משמעות ההיתר, מדוע הוא נדרש ובאילו מקרים הוא לא ניתן. אם יש לכם תכנון להקים מחסן גרנדיוזי, בולט ובעל מראה חריג, ייתכן שלא תוכלו לקבל עבורו היתר בניה למחסן וכדאי אולי לנסות ולשנות את המראה שלו למראה כמה שיותר סטנדרטי.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!