היתר בניה לפי גוש חלקה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

חלוקת מפת הנכסים הישראלית על פי גוש וחלקה היא פרקטיקה המלווה אותנו פה בישראל עוד מימי המנדט הבריטי. גוש וחלקה הם למעשה שתי אבני היסוד שמהוות את הזהות של כל נכס במרשם הנכסים במשרד המשפטים וזוהי למעשה הזהות הקובעת של הנכס מבחינת החוק (ולא למשל הכתובת). היתר בניה לפי גוש חלקה הוא ביטוי שמשקף את האופן בו ניתנים היתרי בנייה לכל פעולת בנייה בישראל, כלומר היתר המיועד לגוש וחלקה ספציפיים וכמובן, להליך בנייה מאוד ספציפי שאותו מאשר היתר הבנייה.

מה זה גוש וחלקה?היתר בניה לפי גוש חלקה הוא ביטוי שמשקף את האופן בו ניתנים היתרי בנייה לכל פעולת בנייה בישראל, כלומר היתר המיועד לגוש וחלקה ספציפיים וכמובן

בשורות אלה לא נוכל לצלול לתורה השלמה שלפיה מחולקים שטחי מדינת ישראל לגושים ולחלקות, אך נוכל לומר את הדבר הבא: כל נכס בישראל מיוצג באמצעות מספר גוש ומספר חלקה. גושה הוא תא שטח גדול שבתוכו ישנן חלקות רבות וחלקה היא החלקה הספציפית המשויכת לנכס כזה או אחר בתוך אותו הגוש. כאשר יש בידינו את מספר הגוש ואת מספר החלקה, אנחנו יכולים לכוונן את עצמנו לנכס הספציפי שאנו מחפשים. כאשר אתם מבקשים להוציא היתר בניה לבניית בית, לשיפוץ, להוספת מרפסת או לכל תוספת בנייה אחרת, ניתן לכם היתר בניה לפי גוש חלקה, כלומר היתר בניה המתייחס לנכס הספציפי שממוקם בגוש ובחלקה המצוינים על גבי ההיתר. היתר בניה לא ניתן על פי כתובת כללית, על פי מספר טלפון או על פי כל נתון אחר, אלא על פי גוש וחלקה עבור הנכס הספציפי. במידה כמובן, שמדובר במגרש בלבד ולא בנכס, הרי שגם המגרש הזה הוא בעל זהות של גוש וחלקה בדיוק כמו נכס בנוי.

איך אפשר לברר את הגוש והחלקה של הנכס שלכם?כאשר אתם מבקשים להוציא היתר בניה לבניית בית, לשיפוץ, להוספת מרפסת או לכל תוספת בנייה אחרת, ניתן לכם היתר בניה לפי גוש חלקה

במרבית המקרים, כאשר אנו נמצאים בשלבי תכנון ובנייה של בית או בשלבי רכישת בית, אנחנו נתקלים במספר הגוש ומספר החלקה של הנכס שלנו לא מעט פעמים, אלא שמייד לאחר מכן, אנחנו פשוט שוכחים משניהם וכעבור שנים אנחנו כבר לא זוכרים שום פרט לגביהם. וכעת, בדיוק אנחנו רוצים לשפץ את הדירה, לבנות חדר נוסף או אולי להוסיף מרפסת ואנו נדרשים להגיש בקשה לקבלת היתר בניה. לשם כך יהיה עלינו להצטייד בנתוני הגוש והחלקה של הנכס שלנו, כמובן בנוסף לעוד שורה של אלמנטים הנדרשים להגשה לצורך קבלת היתר בניה.

איתור גוש וחלקה יכול להתבצע אונליין באמצעות אתר המרכז למיפוי ישראל (מפ"י). באתר זה תוכלו למצוא מפה אינטראקטיבית שבה תוכלו לאתר את הנכס שלכם באמצעות התמקדות עוד ועוד במפה עד שתגיעו בדיוק למיקום המדויק של הנכס שלכם, שם יופיעו גם פרטי הגוש והחלקה. תהליך זה יכול להיות קצת מפרך ואולי גם בסוף להעניק לכם תוצאה שגויה, אם אתם לא מצליחים לזהות במדויק את הנכס שלכם על המפה. לעומת זאת, אם יש לכם את הכתובת המדויקת של הנכס, תוכלו לעבור את התהליך בצורה קלה מאוד – מזינים את הכתובת, המפה מייד מתמקדת בכתובת שהוזנה ושם אתם יכולים לוודא שזהו אכן הנכס שלכם וללקט את נתוני הגוש והחלקה. יחד עם זאת, לצורך הוצאת היתר בניה לפי גוש חלקה, נתוני מפ"י אינם מספיקים ואינם רשמיים דיים. נתונים אלה אמורים רק לסייע לכם עצמכם לדעת מהו הגוש והחלקה של הנכס שלכם.

כעת, יהיה עליכם לשלוף את הנתונים מלשכת המרשם במשרד המשפטים, שם נאגרים כל המסמכים וכל המידע על כל הנכסים והמגרשים בישראל וכל הנתונים המופיעים במאגרים אלה הם הנתונים היחידים שיש להם מעמד רשמי במדינת ישראל.

למה נדרשים גוש וחלקה לצורך קבלת היתר בניה?יחד עם זאת, לצורך הוצאת היתר בניה לפי גוש חלקה, נתוני מפ"י אינם מספיקים ואינם רשמיים דיים. נתונים אלה אמורים רק לסייע לכם עצמכם לדעת מהו הגוש והחלקה של הנכס שלכם.

מדינת ישראל מיישמת מדיניות תכנון ובנייה מסודרת מאוד וקפדנית מאוד. מדיניות זו מבוססת כולה על תכניות בניין עיר (תב"ע) שהן תכניות הבנויות באופן בלעדי על נתוני גוש וחלקה. יש לכך מספר סיבות ומספיק שנציין את העובדה שכאשר מתכננים ישוב, עיר או רחוב חדש, עדיין אין כתובת ואין מספרי בית או מספרי דירה ולכן נתוני גוש וחלקה זמינים כבר בשלב זה בצורה מסודרת ומדויקת. על כך אפשר להוסיף שנתונים אלה אינם רגישים למצבים של שינוי שם רחוב, שינוי חלוקת מספרי דירות בבניין, הוספת כניסה לבניין וכן הלאה. מרגע ששורטטה המפה באמצעות נתוני גוש חלקה, נתונים אלה נשארים בה זהים לנצח.

כאשר אתם באים לבקש היתר בניה לפי גוש חלקה, אתם לא יכולים לפנות לוועדה ולתאר לה את מיקום הבית שלכם "הדירה השנייה מימין עם הדלת פלדלת הלבנה". הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חייבת להבין בדיוק באיזה נכס היא דנה, מהו הנכס שעבורו נדרש ההיתר ומהו השטח הכולל של הנכס ממנו לא ניתן לחרוג או שממנו מבוקשת החריגה. לשם כך, צריכה הוועדה את נתוני הגוש והחלקה של הנכס וכך היא יכולה להתמקד בקלות בדיוק בנכס הרלוונטי, ללא טעויות וללא שגיאות.

חשוב להבין, היתר בניה לפי גוש חלקה לא נותן לכם את הרשות לעשות כל שעולה בדעתכם במסגרת הגוש והחלקה המופיעים בהיתר. ההיתר ניתן אמנם לנכס שזהותו מצוינת על פי הגוש והחלקה שבהם הוא ממוקם, אך בנוסף לכך מפרט ההיתר את פעולות הבנייה הספציפיות שניתן לבצע בנכס או במגרש במסגרת היתר זה. כך למשל, היתר הבנייה יכול להתיר לכם להוסיף מרפסת על פי המפרט המדויק שמסרתם במעמד הגשת הבקשה לקבלת היתר בניה לפי גוש חלקה. אם תרצו כעת להוסיף גם חדר, יהיה עליכם להגיש בקשה נוספת לקבלת היתר בניה ייעודי למטרה זו. כמובן, שאם אתם יודעים בו זמנית על שני השינויים המבניים הללו, תוכלו לבקש היתר משולב עבור שניהם במסגרת הנכס בגוש והחלקה הספציפיים.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!