היתר בניה בדיעבד

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

היתר בניה בדיעבדכבר תקופה ארוכה שאתם רוצים להסב את המרתף בביתכם למשרד ביתי קטן אך מרווח, בו תוכלו לנהל את החברה שלכם בדרך שתהיה הכי נוחה לכם, וכמובן תוכלו לחסוך לא מעט בעלויות השכרת משרד חיצוני שנמצא במיקום כזה או אחר בארץ. כיוון שמדובר על חלל שכבר קיים בביתכם הפרטי, שכרתם בעל מקצוע שיבצע את עבודת השיפוץ של המרתף מבלי לחשוב בכלל על עניין היתר הבניה שעליכם להוציא עבור מהלך שכזה.

החדשות הטובות הן שגם לאחר שהתחלתם עם שיפוץ המרתף, וגם אם כבר סיימתם עם תהליך השיפוץ כולו, תוכלו להוציא היתר בניה בדיעבד כדי לסגור את כל הפינות בנוגע לאישורי הבניה שביצעתם. כיצד אפשר לעשות זאת, מתי בכלל צריך להוציא היתר בניה במהלך או לאחר עבודת שיפוץ וכמה זה יעלה לכם? נענה על כל השאלות הללו בשורות הבאות.

היתרי בניה – מה המטרה בהם?

בראש ובראשונה חשוב לזכור כי כמעט בכל עבודת בניה יש לעבור תהליך בירוקרטי של היתר בניה, המעניק למעשה מעין אישור בניה רשמי לבעל הנכס/קבלן כי הוא רשאי לבצע את עבודות הבניה. נהוג לחשוב כי אישור כזה נדרש רק במקרים בהם מקימים מאפס נכס נדל"ן מסוים, בין אם מדובר על נכס למגורים, עסק או שטח מסחר כאשר למעשה היתרי הבניה נדרשים גם כאשר עולה הצורך לבצע שינוי או הוספה של פנימי או חיצוני במבנה קיים.

באמצעות היתרי בניה מקבלים את האישור הדרוש מהועדה של הרשות המקומית להתחלת עבודות בניה/שיפוץ, כשבטופס ההיתר מוזכרים תהליכי ושטחי הבניה המותרים מבחינת בעלי הנכס או הקבלן. כל חריגה מהיתר הבניה שניתן מהווה עבירה על החוק, ועשוי להציב אתכם בפני סנקציות שונות.

מהו היתר בניה בדיעבד?

עבודות הבניה או השיפוץ יכולות לצאת לפועל רק לאחר שמקבלים את היתר הבניה הדרוש מהועדה המקומית, אך ישנם מקרים בהם קיימת אפשרות להוציא היתר בניה גם לאחר שעבודות הבניה החלו בשטח, שזהו טופס היתר בניה הניתן בדיעבד ולא לפני התחלת העבודות. היתר שכזה מאפשר לקחת אחריות אישית על עבודות בניה שלא אושרו באופן רשמי, ולקבל את ההזדמנות להוציא את האישורים הנדרשים לפי הספר כדי להימנע מהשלכות לא נעימות של קנסות כספיים, צווי הריסה ואפילו מאסרים.

למה כדאי להגיש בקשה להיתר בניה בדיעבד?

אפשר לומר כי בעצם הגשת בקשה להיתר בניה בדיעבד מצהירים כי עברנו על החוק, כיוון שהתחלנו בעבודות הבניה עוד לפני שקיבלנו את האישורים הדרושים לכך. למרות המורכבות והחשש שיש בכך, חשוב לזכור כי הועדה המקומית איננה מעוניינת רק לתפוס ולהעניש את אלו שחרגו מהיתרי הבניה שניתנו להם או התחילו לבנות ללא אישורים, אלא היא באה לקראתם בכך שהיא מאפשרת להוציא היתר בניה בדיעבד.

ועדות מקומיות יוצאות מנקודת הנחה כי לא כל אחד התחיל לבנות או חרג מהיתר הבנייה הקיים בכוונה תחילה, אלא שיש הרבה מקרים בהם אנשים עושים זאת ללא כוונות זדוניות או אפילו לאחר שהתייעצו עם בעל מקצוע שהצהיר כי אין צורך להוציא היתר בניה. לכן גם כאשר מתחילים בעבודות הבניה בטרם קיבלתם אישורים לכך, או גיליתם במקרה שהשיפוץ שביצעתם חייב אישור מתאים מהרשות המקומית – כדאי וחשוב להגיש בקשה לקבלת היתר בניה בדיעבד.

מדוע שהוועדה המקומית תאשר חריגות בנייה?

היתרי בניה בדיעבד הם למעשה היתרים שניתנים לחריגות בניה, שאלו אסורים על פי חוק ונחשבים לעבירה פלילית לכל דבר. לכן נשאלת השאלה מדוע שהועדה המקומית תרצה בכלל לאשר פעולה לא חוקית שנעשתה? התשובה לכך היא כאמור כדי להקל על אותם אנשים שעשו זאת בתום לב וללא ידיעה, או שקיבלו מידע שגוי בנוגע להרחבה או שיפוץ מבנה קיים שנמצא ברשותם ולכן לא עברו תהליך של קבלת היתר בניה כפי שהיו צריכים לעשות.

הועדה המקומית לא מעוניינת למהר לנקוט בסנקציות נגד אנשים שחרגו מהיתרי הבניה באופן תמים, וישנו אחוז קטן מאוד שעבר על החוק במודע בעצם חריגות הבניה שבטווח הקרוב או הרחוק ישלם על כך בסופו של דבר.

מהן העלויות הכרוכות בהיתרי בניה בדיעבד?

גיליתם במקרה שהשיפוץ שביצעתם בבית שלכם מחייב להוציא היתר בניה? לשם כך עליכם להוציא היתר בניה בדיעבד, שיעלה לכם כסף בדיוק כפי שתהליך הוצאת היתרי בניה כרוך בעלויות משתנות. העלות של היתר בניה בדיעבד נעה בין 8000-60,000 ₪ כאשר היא יכולה להשתנות על פי מגוון רחב של פרמטרים כמו סוג המבנה, גודל ומורכבות חריגת הבניה 

כיצד מגישים בקשה להיתר בניה בדיעבד?

את הבקשה להיתר בניה בדיעבד מגישים לוועדה המקומית ששייכת לרשות המקומית בה נמצא הנכס, אליה יש לצרף אישורים, מסמכים וטפסים רבים הקשורים לבעלי הנכס ותוכנית הבניה שלו. כיוון שמדובר על מהלך שמוכיח כי ביצעתם עבודות בניה שאינן מאושרות על פי חוק, מומלץ לבצע את תהליך הגשת הבקשה לקבלת היתר בניה בדיעבד בליווי של גורם מקצועי המתמחה בכך.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!