הוצאת היתר בניה בדיעבד

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

הוצאת היתר בניה בדיעבדבישראל ישנן מאות אלפים של חריגות בניה, כאשר בשנים האחרונות, אכיפת הרשויות הפכה להיות מחמירה  יותר. חריגת בניה על פי החוק, מהווה עבירה פלילית אשר עשויה לגרור קנסות כבדים ואפילו במקרים מסוימים עד למאסר. במקרה ויש לכם חריגת בניה, יש לפנות אל מהנדס בניין או חברה העוסקת בתחום על מנת שתבצע עבורכם הוצאת היתר בניה בדיעבד. על מנת להבין מהי ההגדרה של חריגות בניה, מדובר על כל שימוש חורג במבנה כגון: מחסן שהפך לדירת מגורים, תוספת בניה מבלי שהוצא היתר בניה, חריגה מתחומי המגרש וכדומה. בין אם אתם עומדים לבנות בית ומעוניינים לדעת מראש מה יידרש מכם, או שאתם בניתם וחרגתם, הוספתם בריכת שחיה, ביצעתם סגירת מרפסת שהפכה לחדר, עליכם לבצע מן סוג של "לגליזציה של חריגת הבניה באמצעות הוצאת היתר בניה בדיעבד.

מיותר לציין, כי  ככל שתקדימו לבצע כל עבודת בניה רק לאחר קבלת היתר הבניה, היות ובניה שתתבצע ללא רישיון או היתר, עשויה לגרום לכם לעוגמת נפש מיותרת, קנסות והוצאות כבדות. ישנם מקרים שהענישה תהיה הרס כל המבנה או הרס תוספות הבניה ותשלום קנסות כספיים גבוהים. היום, הליך הוצאת היתרי בניה הפך להרבה יותר קל מבעבר ולכן, יש להתחיל בתהליך זה מוקדם ככל שניתן. אנשים רבים הוסיפו תוספות בניה או שחרגו מתכנית הבניה בגלל אילוצים שונים או בחירות מסוימות. החדשות הטובות הן, שניתן בכל זאת לקבל היתר בניה על חריגת בניה שבוצעה בעבר. יש לדעת, כי האישור על הוצאת היתר בניה בדיעבד יינתן רק אם חריגת הבנייה שביצעתם אינה מפריעה לציבור, כאשר מדובר רק בחריגת בניה מינורית וכזאת שהיא אינה משמעותית.

חריגת בנייה אשר בוצעה בתום לב – התחשבות בית המשפט

אנשים אשר ביצעו חריגת בניה בתום לב ואף ניגשו למקומות הנכונים על מנת לבצע הוצאת היתר בניה בדיעבד, לא ייענשו ואף יינתן להם האישור וכן, ביהמ"ש מתחשב באזרחים אשר מבקשים להסדיר את חריגת הבנייה באמצעות הוצאת היתר בניה בדיעבד. אם מדובר בחריגות בניה מינוריות, אשר נעשו בתום לב, הנטייה של מערכת החוק והמשפט היא לא להעניש אזרחים שביצעו חריגות בניה מסוג זה, בתנאי שהם ייגשו בהקדם לוועדת התכנון והבנייה במחוז מגורם ויבקשו הוצאת חריגת בניה בדיעבד. קיים מסלול לקבלת היתר בניה בדיעבד, במקרה והוא יתאים לתכנית הבנייה שבתוקף, כך שהמסלול יהיה קצר יותר, זול ופשוט יותר. זמן ההיתר בדיעבד, עשוי להתקצר משמעותית, בהשוואה להוצאת היתרי בניה לפני הבנייה עצמה בשיעור של 65% והחיסכון הכספי של הוצאת היתר בניה בדיעבד, יהיה משמעותי.

ישנם רבים שחוששים מה צפוי להם, אם יגיעו לוועדות המקומיות לתכנון ובניה, כאשר יבקשו הוצאת היתר בניה בדיעבד. אין מה לחשוש, כי אם ההיפך, מדובר על אזרחות טובה וכן, אם מאוחר יותר תהיו מעוניינים למכור את הנכס שברשותכם, תהיה בעיה למכור אותו, במידה ויתגלו חריגות בניה וחבל. יש לדעת, כי ישנם מסלולים שיתאימו לדוגמא לחריגה קלה וכן, מסלול שיתאים בשימוש חורג בנכס, ללא שינוי מבני וכדומה. לגבי המחיר של הוצאת היתר בניה בדיעבד, ההליך דומה מאוד במהותו לבקשת היתר בניה ולכן, המחיר תלוי בכמה פרמטרים וגורמים שונים כגון: מיקום העירייה, או המועצה המקומית שבו נמצא הנכס, גודלו של הנכס, סוג הבקשה ועוד. גם המחיר של ליווי מקצועי בהליך של הוצאת היתר בניה בדיעבד, כאשר מדובר בליווי בכל הליך יהיה חלק מאחוזי עלות הפרויקט. מומלץ שלא לוותר על ליווי מקצועי בהליך זה של הוצאת היתר בניה בדיעבד, למרות שמשרד הבינוי והשיכון מעודד אנשים לבצע הליך זה, אך בכל זאת מדובר על נושא שהוא די רגיש.

אם השכנים הלשינו עליכם לגבי חריגת בניה – מה ניתן לעשות?

לרוב, אנשים שבנו ללא היתר, השכנים הם אלה שמודיעים לרשות המקומית וייתכן ויוגש נגדם כתב אישום, אך אין זה סוף פסוק, היות וניתן לפעול לקבלת היתר בדיעבד ולהכשיר את חריגות הבניה, גם מבלי שתצטרכו לעמוד לדין פלילי. חשוב לדעת, כי לא ניתן להשאיר את המבנה כשם שהוא ללא היתר בניה, כך שעליכם להכשיר את בנייתו או להרסו כליל. מצד שני, ישנם שינויים משמעותיים אשר הרשויות עצמן באות לקראת מי שחרג ללא היתר באמצעות הוצאת היתר בניה בדיעבד. אם הגעתם כבר לכותלי בית המשפט, עורך הדין שלכם, לבקש יבקש הסדר מותנה מביהמ"ש , אשר יכלול התחייבות מצדכם להשגת היתר בנייה בדיעבד, כאשר צו ההריסה יעמוד בתוקף, עד למועד שניתן מטעם בית המשפט, כאשר מדובר לרוב על עד שנה.

למעשה, מדובר על הקלה של ממש למי שחרג בבניה, אך הודות לתיקון 66, לחוק הסדר הדין הפלילי, שהוסיף את האופציה הנוכחית לסגירת תיקים פליליים בהסדר מותנה, נועד בעצם להתאים בין חומרת העבירה ונסיבות ביצועה, לבין חומרת התובה החברתית שעומדת לרעתו של מי שעבר עבירת חריגת בנייה. מדובר לרוב על אנשים נורמטיביים שאין להם כל עבר פלילי. תיקון זה, תקף כמובן גם לחריגות הבנייה, כאשר בית המשפט נוטה בד"כ לקבל הסדר מותנה, כאשר מי שחרג בבנייה, יודה בעבירה יתחייב על הוצאת היתר בנייה בדיעבד.

מה כוללת בקשה להוצאת היתר בנייה בדיעבד?

יש לדעת, כי הבקשה עבור הוצאת היתר בנייה בדיעבד תכלול מסמכים אשר מרים על זכויות של בעלי הנכס, שטח המבנה המיותר אשר קיים בנכס, שרטוט או מפה של חריגת הבנייה המדוברת וכדומה. את הבקשה יש לשלוח לוועדה לתכנון ובנייה, אשר זו תחליט, אם לאשר את הבקשה או לא. במידה והוועדה לתכנון ובניה לא היה מרוצה מחריגה זו, היות והיא חורגת יותר מהשטח בהרבה,עליכם יהיה להוכיח, חריגת הבנייה שבוצעה באמצעותכם, אינה מפריעה לשכנים וכי לא הייתה התנגדות לבנייה.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!