תכנית שינוים להיתר בניה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

תכנית שינוים להיתר בניהאם יש לכם כבר מבנה קיים, יש בידיכם את כל האישורים על מנת שתוכלו להחזיק בנכס, עליכם לדעת, כי כל שינוי שתבצעו, יהיה חייב באישור נוסף. שינויים שעל פי החוק מחייבים בהיתר בניה ולכן, עליכם יהיה להגיש תכנית שינויים להיתר בניה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. זו הסיבה, כי כבר בשלב הראשון של הבקשה להיתר בנייה, עליכם להיות שלמים עם כל שלבי העבודה, כך שהמבנה שתיבנו ישרת אתכם לשנים רבות והחלטה נבונה מלכתחילה, תמנע מכם הוצאות כספיות מיותרות והתרוצצויות לוועדות לתכנון ובנייה. לכן, אם כבר החלטתם לבצע תכנית שינויים להיתר בניה, יש להגיש בקשה מפורטת עם השינויים שאתם מעוניינים לבצע. איש מקצוע מאגף הפיקוח של המועצה המקומית, יבחן את  השינויים במבנה, בהתאם למבנים הסמוכים, שינויים מבניים והנדסיים וכדומה. שימו לב, כי עליכם יהיה להחתים את מי שמעורב בשינויים הללו, מה שעשוי להיות משפיע בשינוי המבנה.

תכנית שינוים להיתר בניה

את תכנית שינויים להיתר בניה, יש לבצע תחילה אצל מהנדס בניין, אשר יוכל לשרטט ולהכין לכם את תכנית שינויים להיתר בניה. תוכלו גם לגשת לאדריכל מקצועי, שתוכלו באמצעותו לתאם ציפיות לגבי הסיכויים לקבל  או יותר  נכון אישור תכנית שינויים להיתר בניה. מיותר לציין כי להגיש את הבקשה לשינוי המבנה, עליכם יהיה לשלם אגרות לאנשי מקצוע, שהם אלה שיצטרכו לחתום על האישורים הדרושים לכם במבנה הקיים. כמו כן, האדריכל יחסוך לכם זמן וכסף, היות והוא זה שיוכל להגיש את התכנית לפי תנאי הוועדה לתכנון ובניה באזורכם. מיותר לציין, כי היתר שינויים במבנה הקיים, אינו מסורבל כמו היתרי בנייה לבנייה של בית חדש. מצד שני, עליכם לדעת, כי כל דחייה או עיכוב, יעלו לכם כסף.

תכנית שינויים להיתר בניה – הליך נפוץ בקרב משפחות רבות

החיים מביאים עימם שינויים, למשל הרחבת המשפחה, או הצורך בחדר עבודה, הוספה או סגירת מרפסת ועוד. זו הסיבה, כי רבים מגישים תכנית שינויים להיתר בניה. יש לדעת, כי שינויים חיצוניים במבנה, תהיה בעייתית יותר. שימו לב כי עליכם לעמוד בדרישות שנקבעו ע"י העירייה שאליה אתם שייכים וכן, השינויים שאתם מבקשים לבצע במבנה הקיים, אינם סותרים להוראות החוק ולתקנות הבנייה וכי הם עומדים בקנה אחד,יחד עם ההנחיות המרחביות.

 תוכלו אף להסתייע בשירותיהן של חברות שמומחיותן היא הגשת תכנית שינויים היתר בניה. החברה שתבחרו בה, תבקש מכם מסמכים שונים שקשורים לנכס שבו אתם מעוניינים לבצע שינויים, תבנה עברכם תכנית חדשה, הכוללת את השינויים הדרושים לכם ואז, תגיש את כל המסמכים כולל התכנית החדשה לוועדה לתכנון ובניה באזורכם. על מנת להגיש בקשה להיתר שינויים במבנה, שי להציג היתר בניה בתוקף שעד למועד פקיעתו קיימים עוד 60 ימים לפחות. עליכם להיות בטוחים, כי הבקשה עומדת בקריטריונים הדרושים בוועדה לתכנון ובניה. את הצגת תכנית הבניה הדרושה לכם, יש להגיש כאשר תכנית הבניה בפועל אינה תואמת את הבקשה המקורית לקבלת היתר בניה. עליכם לבצע את ההתאמות המחייבות ולהגיש בקשה אשר תואמת את הבניה שבוצעה בשטח המבנה שלכם וכן, שהיא עומדת בתנאי הסף.

תכנית שינוים להיתר בניה: הידעתם כי ישנם 3 מסלולים לשינוי תכנית והיתר בניה?

יש לציין, כי ישנם 3 מסלולים לשינויים בהיתר בניה. הראשון הוא מסלול רגיל. במסלול הרגיל, כאשר ישנן תוספות והגדלה של שטחי הבניה, מה שדורש את אישור בעל הקרקע שהוא לרוב מנהל מקרקעי ישראל, אלא אם כן, מדובר בבעלות פרטית של קרקע, מה שעשוי לקצר באופן משמעותי את ההליך. כאשר השינויים אינם מורכבים ואין צורך באישור המנהל (מקרקעי ישראל), אין היטלי השבחה אז המסלול יהיה קצר מהרגיל והוא מתאים למי שאינו  צריך אישורים רבים או תשלומי אגרה רבים.המסלול השלישי הוא "מסלול התרת מהנדס". מסלול זה הוא די חדש ופחות מורכב. אין תנאים מיוחדים שיש לעמוד בהם וניתן יהיה להגיש תכנית זו, תוך 21 ימים לוועדה לתכנון ובניה ומהנדס העירייה או הרשות המוסמכת לחתום על היתר בניה זה, לא יצטרך אישור, או העלאה של תכנית שינויים להיתר הבניה, לדיון בוועדה לתכנון ובניה. מדובר לרוב על מסלול שמטרתו הוא שינויים קטנים וקלים, כמו שינוי חזיתות של המבנה, שינוי גדרות, שינוי חומרי בניה ועוד. 

תכנית שינוים להיתר בניה: מתי קיים הצורך להגיש תכנית שינויים להיתר בנייה?

כאשר יש לבנות מבנה חדש, ובמהלך הבניה יש צורך לבצע שינויים שאינם תואמים את היתר הבנייה המקורי ואגב, זה קורה הרבה מאוד במהלך הבנייה עצמה. זה מקרה קלאסי שמחייב הגשת תכנית שינויים להיתר בנייה. יש לציין כי ללא היתר מתוקן, לא תינתן תעודת גמר למבנה. כאשר אדם מוכר נכס, ונעשו שינויים במהלך השנים במבנה עצמו, עובדה זו, יוצרת בעיה בעת מכירת הנכס, היות והרוכש, ישלח מהנדס מטעמו שיבדוק את המבנה והתאמתו לתכנית הבנייה המקורית. זו הסיבה כי המוכר, יהיה חייב להגיש תכנית שינויים להיתר בניה. גם במקרים של הרחבת המבנה הקיים או שינוי של המבנה, יש להגיש תכנית שינויים להיתר בניה, אשר תתאר את השינויים הדרושים.

השאלה הנשאלת היא, כמה יעלה לנו לבצע תכנית שינויים להיתר בנייה? התשובה היא שהעלות תלויה בשינויים שברצונכם לבצע במבנה. ככל שהתכנית תהיה מורכבת יותר, כך היא אף תעלה יותר. העלות כוללת:  שכ"ט למתכנן והכוונה היא, למי שמכין תכניות אדריכליות, לוועדה לתכנון ובניה אשר תאשר וכן, ליועצים. מומלץ לקחת לפחות בין 3-4 הצעות מחיר ולבחור את הזולה ביותר וכן, המחיר אף תלוי בגודל הפרויקט. כמו כן, אם כבר קיבלתם את ההיתר, אך עבר זמן רב והוא אינו בתוקף, תוכלו להוציא אישור של הארכת תוקף.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!