חידוש היתר בניה – באילו מקרים?

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

תהליך בקשת היתר בניה, הוא הליך מתיש ובירוקראטי שיכול להימשך כמה חודשים טובים ואפילו כמה שנים. זו הסיבה כי מי שמעוניין לבנות, תלוי בגורמים מקצועיים, בהוצאות כספיות גבוהות והרבה המתנה. אם כבר יש בידכם היתר בניה עליכם לתכנן נכון את הבניה ולהיעזר עם כל בעלי המקצועי, על מנת שהבנייה לא תיתקע, מה שידרוש מכם להגיש בקשה עבור חידוש היתר בניה. על מנת להגיש בקשת חידוש היתר בניה, יש לעשות זאת לפני פקיעת תוקף ההיתר הקיים. כמו כן, על מנת שלא תצטרכו לחדש שוב את היתר הבניה, עליכם לתכנן גם את התקציב נכון מה שלא יתקע אתכם ללא חומרי בניה או תשלום לבעלי מקצוע שונים הדרושים לבניית המבנה.

יש לציין, כי היתר הבניה, תקף למשך 3 שנים וכן, הוא ניתן לתוספות בניה, הריסת מבנה ישן וחידושו, שינויים חיצוניים במבנה, הוספת חלון חיצוני, מרפסת וכדומה. לפעמים יש להשיג רישיון בניה לשינויים פנימיים במבנה. יש לשלם את האגרות השונות ואז, לאחר שהבקשה נבחנה תקבלו את היתר הבניה. במידה ולא הספקתם לבצע את הבניה הדרושה לכם, ניתן יהיה לבצע חידוש היתר בניה ל-3 שנים נוספות ובתנאים מסוימים.

באילו תנאים יש לעמוד על מנת לחדש היתר בניה?

ניתן יהיה לבצע חידוש היתר בניה, אם לא נמצאו סיבות למנוע חידוש זה ע"פ חוק. במידה וכבר פקע תוקף היתר בניה והוא לא חודש, לא ניתן יהיה לחדשו, כך שיהיה עליכם להוציא היתר בניה חדש עם כל המשמעויות הנלוות לכך, למשל, תשלום אגרות מחדש וכל השלבים של ההליכים הבירוקראטיים.. לדוגמא עוד מצב של חידוש היתר בניה, הוא כאשר המבנה ניזוק ולאחר בחינה של העירייה או המועצה המקומית ניתן יהיה לשקם את המבנה. אם רכשתם זכות בנכס ותוכלו לזכות בהליך של חידוש, אך יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי רשות הרישוי לא חייבת להיענות לבקשה של החידוש, כי אם היא אף עשויה  לדרוש מבעל הזכות במקרקעין  החדש, לעבור מהתחלה את תהליך היתר הבניה.

יחד עם זאת, התוקף המרבי של היתר הבניה עשוי להגיע ל-6 שנים, בשונה מבעבר, כאשר ניתן יהיה להאריך את התוקף לשנה נוספת בלבד. הסיבה הידועה לכך, היא שקיימת דרישה עבור החידוש אם מדובר לדוגמא בעבודות מורכבות כאשר קבלת האישורים על העבודות הללו, יכולים להימשך כמה שנים טובות, אך יש להתחיל כבר בעבודות הבניה, תוך שנה מיום קבלת היתר הבניה, כי אחרת ההיתר לא יחודש.

חידוש היתר בניה הוא הליך קצר בהרבה מאשר היתר בניה

יש לציין כי הליך של החידוש , יהיה קצר בהרבה יותר, מאשר היתר בניה. מבחינת העלות, הוא יהיה זול בעשירית מהתשלום על היתר בניה חדש. על מנת שההליך של החידוש יהיה משתלם לכם, ההמלצה היא להסתייע באיש מקצוע שמתמחה בנושאים של היתרי בניה. ישנן אף חברות העוסקות בכל הנושא של היתרי בניה וכן חידוש היתרי בניה וניתן לפנות אליהם. ישנם משרדי אדריכלות העוסקים בנושאים אלה הקשורים להיתרי בניה וחידושם ויש לברר לגביהם באמצעות המלצות של מכרם , בני משפחה או חברים.

ישנם חוקים לגבי חידוש ההיתר וכן, סייגים שונים ואלה הם: בסעיף 20(א) לחוק התכנון והבניה, אם העבודה לא הושלמה בתוך מסגרת תוקפו של ההסדר או שקיימת מניעה בדין לחידושו. ההיתר פקע לפי הוראת תקנה 20(ג) או (ד) ולכן, חידושו של היתר הבניה לפי תקנה זו, יהיה לשנתיים ממועד פקיעתו, אך המוסד לתכנון רשאי יהיה לחדשו לעוד שנה, מטעמים מיוחדים שיירשמו. בסעיף 20(ד), אם חל שינוי בזהות של בעל היתר  הבניה או של הזכויות בנכס, רשאי מוסד התכנון, להוציא את ההיתר המחודש על שם בעל הנכס החדש. סעיף 20(ה) על פיו, ניתן יהי לבצע חידוש  היתר בניה, במקרה שפרצה שריפה במבנה, הרס, או כל נזק אחר לבניין או למבנה והוא ניתן לשיקום וזאת, לאחר שהעירייה או המועצה המקומית בדקה את המבנה ובתנאי שאין מניע תכנונית.

במידה והנכס נהרס קליל, האם ניתן יהיה לחדש את היתר הבניה?

על פי התקנות וכן הרצון לסייע לבעלי מבנים שנהרסו קליל, כך שניתן יהיה לשקמם במהירות נקבע, כי אם נגרם נזק למבנה והוא ניתן לשיקום במהירות, הוועדה המקומית לתכנון ובניה, תחדש את ההיתר לפי בקשת בעל היתר הבניה, ובתנאי כי אין מניעה תכנונית לחידוש ההיתר. למעשה, הוועדה מחויבת לאשר את החידוש, כי שיקול הדעת התכנוני כבר הופעל ולכן, אין כל צורך בהפעלתו מחדש. ישנם מקרים שלמרות הרצון הטוב לשקם את המבנה, אך אם חידוש ההיתר נוגד את החוק, התקנות או התב"ע, לא ניתן יהיה לחדש את היתר הבניה. יש לדעת להתמודד עם ההתנגדות באמצעות אנשי מקצוע שמתמחים בכך, כגון מהנדס בניין, אדריכל ועו"ד מקרקעין שמתמחה בסיוע לקבלת חידוש היתר בניה.

כיצד מאריכים  את תוקף היתר הבניה?

יש לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובניה שבו נמצא המבנה או הנכס, באמצעות טופס המיועד לבקשת הארכת היתר הבניה. הבקשה תוגש בהתאם להוראותיה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה וכן, יש לציין פרטים בדבר התקדמות הפרויקט, הצפי לסיום הבניה וכדומה, וכן, מה הייתה הסיבה לעיכוב הבניה. הוועדה תבחן לעומק את הבקשה ועל פי הנתונים, היא תאשר או תדחה את הבקשה לחידוש היתר הבניה. לרוב, כלל הבקשות לחידוש היתר הבניה מתקבלות ע"י הוועדה לתכנון ובניה, אך על מנת להבטיח את עצמכם, יש להסתייע בגורמים מקצועיים, מה שישפיע על החלטתה של הוועדה.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!