היתר בנייה לבריכת שחייה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

מעוניינים לבנות בריכת שחייה בבית שלכם? לשם כך תצטרכו היתר בנייה מתאים. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מעוניינים לבנות בריכות שחייה בבתים שלהם. תקופת הקורונה הגבירה זאת אף יותר, מאחר וכולם הסתגרו בבתים וניסו להבין כיצד להביא את מקומות הבילוי לתוך הבית. אז מהו היתר בנייה לבריכת שחייה וכיצד להוציא אותו? על כך במאמר הבא.

 

היתר בנייה לבריכת שחייה- מה זה?מאחר וכולם הסתגרו בבתים וניסו להבין כיצד להביא את מקומות הבילוי לתוך הבית. אז מהו היתר בנייה לבריכת שחייה וכיצד להוציא אותו?

לפני שנסביר כיצד להוציא היתר בנייה לבריכת שחייה נסביר מהו היתר בנייה בכלל. היתר בנייה הוא רישיון הניתן לכם מהועדה המקומית לתכנון ולבנייה או על ידי רשות הרישוי. היתר הבנייה הוא למעשה מסמך פורמלי, אליו יש לצרף את תוכנית הבנייה, מפות מדידה ואת האישורים הנדרשים מהגופים השונים. היתר הבנייה צריך לכלול פרטים של האחראים לתכנון, לבנייה ולפיקוח.

על מנת לקבל היתר בנייה, עליכם לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. עליכם להגיש בקשה להיתר בנייה ולצרף תוכנית בנייה מאושרת על ידי אדריכל. היתר בנייה יינתן לכם בהתאם לחוקים ולזכויות שנקבעו בתוכנית. יש לקחת בחשבון כי לא תמיד היתר בנייה מאושר והדבר תלוי בגורמים שונים כמו מיקום או מתנגדים לבנייה.

היתר בנייה לבריכת שחייה- סוגי בריכותלפני שנסביר כיצד להוציא היתר בנייה לבריכת שחייה נסביר מהו היתר בנייה בכלל. היתר בנייה הוא רישיון הניתן לכם מהועדה המקומית לתכנון ולבנייה או על ידי רשות הרישוי.

קיימים סוגי בריכות שונים-

  • בריכות שחייה מבטון- בריכות שחייה מבטון נחשבות ליקרות ביותר מכל הסוגים. הן בעלות רמת גימור גבוהה ולוקח הכי הרבה זמן לבנות אותן. לבריכות שחייה מבטון אין הגבלת גודל וניתן לצפות אותן פסיפס או קרמיקה לפי בחירתכם. בבריכות שחייה מבטון ניתן לבצע תעלת גלישה מסביב לבריכה. כך ניתן להגיע עם המים עד פני הבריכה העליונים. היתרון המרכזי שלה הוא שהיא נשמרת לאורך שנים רבות ועלויות התחזוקה שלה נמוכות. עם זאת יש לקחת בחשבון כי מחיר ההקמה שלה יקר יותר משך האחרות והיא מצריכה תכנון מפורט.
  • בריכת שחייה מתועשת- בריכת שחייה שהרכיבים שלה מיוצרים במפעל במידות משתנות ומדויקות. בריכת שחייה מתועשת נבנית מפאנלים עשויים פלדה מגולוונת. את הפאנלים מצפים ביריעת ויניל או ב-PVC. היתרון המרכזי של בריכת שחייה מתועשת הוא קלות ההתקנה שלה והמחיר הנמוך יחסית. עם זאת יש לקחת בחשבון כי המראה של בריכת שחייה מתועשת פחות אלגנטי משל בריכה מבטון וכי יש להחליף את הויניל אחת לכמה שנים.
  • בריכת שחייה מתועשת עם חיפוי פסיפס ותעלת גלישה- the best of both worlds. בריכה זו נקראת solid pool והיא תוצרת צרפת. בבריכה זו משלבים אלמנטים מבריכות שחייה מבטון ומבריכות שחייה מתועשות. דפנות הבריכה הזו עשויות בטון וניתן לחפות אותן בכל חומר, כולל פסיפס, קרמיקה PVC, ויניל ועוד. בריכה זו משלבת את היתרונות של שני הסוגים הקודמים.

היתר בנייה לבריכת שחייה- כיצד מוציאים?בריכת שחייה בנויה נחשבת למבנה קבוע. מהסיבה הזו, על מנת לבנות בריכת שחייה יש לקבל היתר בנייה. אך כיצד מוציאים היתר בנייה?

בריכת שחייה בנויה נחשבת למבנה קבוע. מהסיבה הזו, על מנת לבנות בריכת שחייה יש לקבל היתר בנייה. אך כיצד מוציאים היתר בנייה?

  1. מציאת אנשי מקצוע

השלב הראשון הוא למצוא אדריכל, מהנדס ואנשי מקצוע נוספים הבקיאים בתחום ובחוקי העזר העירוניים. יש לשים לב כי לכל רשות מקומית דרישות שונות וחוקים שונים בנוגע לבריכת השחייה שניתן לבנות.

  1. בקשת מידע

על מנת להוציא היתר בנייה לבריכת שחייה יש להצטייד בכל המידע על הנכס או הקרקע שבבעלותכם. לקבלת המידע יש להגיש בקשת מידע לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. המידע יכלול פרטים שונים ביניהם שטח הנכס, שטח הקרקע, בעלי הזכויות של הנכס, בעלי זכויות בנכסים הסמוכים, מפות מדידה, שרטוטים של הנכס ועוד.

  1. הכנת הבקשהעל מנת להוציא היתר בנייה לבריכת שחייה יש להצטייד בכל המידע על הנכס או הקרקע שבבעלותכם. לקבלת המידע יש להגיש בקשת מידע לוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

לאחר קבלת המידע יש להכין את הבקשה להיתר בנייה לבריכת שחייה. הבקשה צריכה לכלול את המידע שקיבלתם, את תוכנית הבנייה ואת האישורים הנדרשים מכלל אנשי המקצוע. חשוב מאוד לוודא שהבקשה מכילה את כל המסמכים הנדרשים ושהיא מקיפה ויסודית.

  1. הגשת הבקשה

לאחר הכנת הבקשה יש להגיש אותה לידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. ההמלצה שלנו היא שהגשת הבקשה תתבצע על ידי איש מקצוע כמו אדריכל, מהנדס בניין או הנדסאי בניין.

  1. בדיקה טכנית

לאחר הגשת הבקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה היא תעבור בדיקה טכנית. בבדיקה הטכנית יבדקו שכל המסמכים הנדרשים קיימים ושלא חסר דבר. במידה וחסרים מסמכים הבקשה תוחזר אליכם להשלמת המסמכים.

  1. בדיקת מהנדס

לאחר הבדיקה הטכנית הבקשה תועבר למהנדס שמונה על ידי הוועדה המקומית לצורך בדיקה. המהנדס יבצע הערכה של האגרה אותה תצטרכו לשלם ולאחר מכן יהיה עליכם לשלם 20% מהאגרה כמקדמה.

  1. דיון בוועדה

במידה והמהנדס יחליט לאשר את הבקשה הוא יחזיר אותה לוועדה תוך מתן המלצה לאישור הבקשה. לאחר דיון בוועדה יוחלט האם לאשר את הבקשה, לדחות אותה, או לאשר תוך הצבת תנאים.

היתר בנייה לבריכת שחייה- הוצאת היתר לבדהיתר בנייה לבריכת שחייה- הוצאת היתר לבד אחת השאלות הנפוצות בקרב אנשים שמעוניינים להוזיל עלויות היא האם ניתן להגיש היתרים באופן עצמאי.

אחת השאלות הנפוצות בקרב אנשים שמעוניינים להוזיל עלויות היא האם ניתן להגיש היתרים באופן עצמאי. התשובה היא כן. אין חוק המונע מאדם פרטי להגיש את המסמכים לידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה. עם זאת, כפי שציינו קודם, ההמלצה שלנו היא להיעזר באיש מקצוע כדוגמת אדריכל, מהנדס בניין או הנדסאי בניין. הסיבה לכך היא שאנשי המקצוע מכירים את החוקים, יודעים כיצד להכין את המסמכים, כיצד לפרט נכון את הבקשה כך שתהיה מקיפה ויסודית כנדרש.

לפעמים כאשר אתם רוצים לחסוך עלויות אתם מסתכנים בכך שלא תקבלו את היתר הבנייה או במקרים אחרים בבזבוז זמן משמעותי ובבזבוז כסף בעקבות כך. לכן, כאשר אתם נעזרים באיש מקצוע אתם מקבלים תוצאות טובות יותר ובסופו של דבר אף חוסכים כסף. אנשי המקצוע גם יידעו להמליץ לכם היכן למקם את בריכת השחייה כך שתתאים לחוקים וגם תתאים לגינה שלכם, לניצול המקום באופן המירבי ולהתחשבות באור וצל.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!