מותר לבנות פה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

אנשים רבים רוצים לעשות שינויים בבתים הפרטיים או בבניין המגורים. בתים ישנים דורשים שיפוצים רבים המשפיעים לעיתים על החלק החיצוני של המבנה והמרחב הציבורי.

בין השינויים הנפוצים ניתן לראות הוספת מרפסות, הוספת ממ"ד, הוספת חניה, שינויי יעוד הנכס ואף פרויקטים חדשים כמו פינוי בינוי. כל אלה מצריכים היתרי בניה כדי להתממש ובלי היתרי בניה אלה לא יהיה ניתן להתחיל בפרויקט או בשיפוץ.

 

מהו היתר בניה?

היתר בניה הינו אישור המאפשר לאדם המבקש להוסיף, להוריד, לשפץ ולבנות חלקים בשטח ברשותו. היתרי בניה חשובים כדי לבדוק שהתוספת למבנה אינה חורגת מהשטח הפרטי, אינה פוגעת באזור ציבורי ותכנית הבניה עומדת בתקנים.

 

מתי צריך לקבל היתר בניה?

לא רבים יודעים אך לעבודות בניה רבות יש חובה של קבלת היתר בניה ולעשותם בלי היתר זה היא עבירה על החוק. בין הפעולות המצריכים היתר בניה:

  • כל פעולה הכוללת שינוי בקיר החיצוני של הבניין או הבית הפרטי.
  • הוספת מרפסות, חניות, שביל גישה או רמפה לבניין/לבית.
  • הוספת מבנים נוספים לשטח הבניין/הבית גם אם אלה מבנים זמניים.
  • בקשה לשימוש שונה השימוש לו מיועד הנכס.
  • הקמת פרויקט בניה חדש.

לרוב לא צריך היתרי בניה לשיפוץ פנימי של הבית כל עוד אינו משפיע על הבניין ושאר המרחב הציבורי.

 

כל תהליכי היתרי הבניה כל כך מסובכים?

לא, לכל סוג של בניה והרחבה אותם תרצו לבצע יש הליך נפרד אליו ניתן לגשת. ישנם ארבעה מסלולים לקבלת היתר בניה המתאים לסוגי עבודות שונים. כל אחד מהמסלולים מצריכה אישורים אחרים. המסלולים הם: מסלול מקוצר, רישוי מלא, מסלול רישוי מלא עם הקלות ופטור. כדי לדעת באיזה מסלול לבחור ומה הם השלבים אותם תצטרכו לעבור כדאי לפנות לייעוץ עם עו"ד.

 

האם אני יכול להשיג רישוי בניה בלי עו"ד?

כאשר פונים לבצע שינויים קלים בלבד ניתן לבצע את תהליך הרישוי בלי לפנות לאנשי מקצוע. כאשר פונים להיתר בניה רגיל הכולל שינויים משמעותיים מגיש הבקשה חייב להיעזר באנשי מקצוע בתחום כיוון שאישור זה דורש תיקונים רבים, חוזים, בדיקות וביקורות אף לאחר קבלת היתר הבניה.  שימו לב, רוב הפניות להיתר בניה מצריכות עזרה של אנשי מקצוע להגשת הבקשה להיתר.

 

תוך כמה זמן אקבל היתר בניה?

הזמן הממוצע של קבלת היתר בניה הוא 3-8 חודשים אך פעמים רבות גם יכול להיות יותר משנה. זמן קבלת היתר תלויה בסוג העבודה, מורכבותה, כמות ההערות לתיקון ועוד. לכן כל מקרה לגופו אנו ממליצים לפנות לייעוץ עם עו"ד מתמחה שיעזור לצלוח את הבירוקרטיה ולקצר עבורכם תהליכים. בקשה אשר הוגשה כראוי ועומדת בכל התנאים לא תצטרך לעבור ביקורות ושינויים רבים וכך תוכל להתקבל אף תוך 3 חודשים.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!