בנייה חכמה – כל מה שרצית לדעת

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

בניה חכמה תהיה התנהלות פרויקט הבניה תוך התייחסות לבית המודרני והכנת התשתיות ליישום הבית החכם. אנשים רוצים לחיות בבתים מתוחכמים שיהפכו את היום יום שלהם לפשוט וקל יותר, ולשם כך הם זקוקים לתשתית המתאימה. בניה של בית מצריכה התייחסות לגורמים רבים ובשנים האחרונות ניתן לראות כי ההתייחסות לבניה החכמה הפכה למגמה בולטת בקרב קבלנים שאף הפכו למומחים בתחום בשל הביקוש הרב לכך. 

מהי בנייה חכמה ובמה היא מתאפיינת?

בניה חכמה היא בנייה שמתייחסת לאספקטים שונים של איכות החיים בבית. היא כוללת הכנת תשתיות להטמעת טכנולוגיות מתקדמות, התייחסות לשימוש באור טבעי לחיסכון בחשמל, שימוש בחומרי גלם איכותיים לבידוד, תכנון רשת החשמל, המים והביוב בצורה מיטבית, תכנון מודולרי שישפיע על צריכת האנרגיה בבית, הצללה ומיקום חלונות. כמו כן, הבניה החכמה מתייחסת לנושאי היום יום – למשל ניקיון. 

ניתן להטמיע בבניה החכמה שואב אבק רצפתי שיכול לסייע להתמודד עם הניקיון, ניתן להטמיע מערכות להשבת מים אפורים להשקיית הגינה, או מערכות חשמל ייחודיות שמאפשרות להפעיל ולכבות את מוצרי החשמל בבית מרחוק. כמו כן, הבית החכם מתייחס גם לאלמנטים של קירור וחימום ושימוש בחומרי בניה ייחודיים לעומת בלוקים, למשל בניית קיר מפנלים כדי שניתן יהיה להזיז בקלות במידת הצורך בעתיד. 

מתי החל טרנד הבנייה החכמה ומדוע? 

ככל שהטכנולוגיה התקדמה ראינו עוד ועוד אלמנטים של בניה חכמה מתפתחים. כולנו זוכרים איך כבר בשנות השמונים ראינו בסרטים כיצד מישהו מוחא כף והאור נכבה או נדלק, ובכן, אפשר לומר שפחות או יותר אז החלו הניצנים הראשונים של הבניה החכמה, אך עד שהיא הפכה לנגישה לכולם לקחו עוד שני עשורים. בעבר לא היינו יכולים לדמיין מצב בו נאמר לדמות ממוחשבת שנמצאת בתוך הבית להפעיל מכשירי חשמל, למצוא לנו שירים או שנוכל להדליק את הדוד מרחוק באמצעות אפליקציה. כיום כל האפשרויות הללו פתוחות בפני כולם, ולא רק בפני העשירון העליון. 

כיצד ניתן לשלב עיצוב בית יוקרתי עם בנייה חכמה?

אנשים משקיעים כיום מחשבה רבה בתחום עיצוב בתים פרטיים כאשר העיצוב הוא רק חלק מהנושאים הנלקחים בחשבון. מי שמשקיע את הונו בבניית בית פרטי כיום יבקש בדרך כלל גם את הנוחות המתבקשת שבחיים בבית, החל באלמנטים של חיסכון וכלה באלמנטים של נוחות. 

עבודתו של האדריכל המתמחה בתחום הבנייה החכמה הנה לעצב את הבית על פי דרישות העיצוב של הלקוח, כל זאת תוך שילוב האלמנטים הנדרשים בבניה החכמה, מבלי שאלה יגרעו מאלה. זאת אומרת שאם נבנה במסגרת הבניה החכמה פאנלים סולאריים על גג המבנה כדי לחסוך בצריכת החשמל, אלה לא יכולים לגרוע ממראה המבנה החיצוני, כך גם בכל הנוגע למערכות אחרות, וכל זאת תוך התייחסות גם לבניה הירוקה שהופכת את הבית הפרטי ליעיל במיוחד מבחינת צריכה אנרגטית. 

לסיכום, בניה חכמה מתחילה בשלב התכנון, כאשר השאיפה המתמדת הנה ליצור בית שיהיה חסכוני, נעים ויעיל לכל בני הבית. התכנון המקדים תוך שימוש בחומרי הגלם המתאימים יבטיחו הנאה מהבית במשך שנים רבות. כמו כן, התשתית המתאימה תוכל להוות בסיס לכל תוספת בניה חכמה בעתיד. 

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!