בניה קלה ללא היתר בניה

היתר בנייה מעולם לא היו קלים יתר ! חוסכים לך את הבירוקרטיה !

מתכננים בניה או שיפוץ? אולי את הרחבת יחידת הדיור שלכם? מה לגבי בניית מחסנים, משרדים ניידים? כך או כך, אתם מוזמנים להכיר את הבנייה הקלה שאינה מצריכה היתר בניה בחלק גדול מהמקרים. זהו מדריך על בניה קלה ללא היתר בנייה, שיספק לכם את כל המידע שצריך לדעת על מה שנדרש כדי לבנות בצורה ידידותית לסביבה.

מתכננים בניה באמצעות בטון?  אולי שיפוץ? הדבר הראשון שבדרך כלל צריך לעשות הוא, לתכנן תוכניות בנייה. השלב הבא הוא קבלת היתר בנייה מהעירייה. אם אין לכם כזה, אז אתם צריכים להתחיל ביצירת קשר עם מחלקת הבנייה המקומית ולקבל את אישורם לפני כל דבר אחר. עכשיו, קחו את כל זה, שימו את זה בצד. מדוע? מכיוון שבנייה קלה אינה מצריכה היתרי בניה בחלק גדול מהמקרים.

מהי בניה קלה ומדוע עדיפה על פני בטון?בנייה קלה הפכה לפופולרית יותר ויותר, מכיוון שהיא מספקת גמישות רבה יותר משיטות בנייה מסורתיות, שעלולות להיות יקרות וגוזלות זמן, מצריכות אישורים, היתרים ועוד.

בנייה קלה הפכה לפופולרית יותר ויותר, מכיוון שהיא מספקת גמישות רבה יותר משיטות בנייה מסורתיות, שעלולות להיות יקרות וגוזלות זמן, מצריכות אישורים, היתרים ועוד. על מנת לבנות קונסטרוקציה קלה ללא היתר בניה, חשוב להבין שבנייה קלה היא טכניקה המאפשרת לבנות ללא היתר בנייה. הסיבה לכך היא שסוג הבנייה אינו דורש מכונות או חומרים כבדים.

כמו כן, מבנים אלו של בניה קלה אינם משלבים בטון בתוכם, מה שמקל על הבנייה בצורה משמעותית. בעתיד, סביר שבנייה קלה תהיה הנורמה. הסיבה לכך היא שקל יותר לבנות ללא היתר בנייה, שזה תהליך שיכול לקחת עד חודשים. השימוש בבניה קלה הולך וגובר בשנים האחרונות ומגמה זו תימשך ככל שיותר אנשים יהיו מודעים ליתרונות שהיא מציעה.

מה אפשר לבנות בעזרת בניה קלה?על מנת לבנות קונסטרוקציה קלה ללא היתר בניה, חשוב להבין שבנייה קלה היא טכניקה המאפשרת לבנות ללא היתר בנייה.

בנייה קלה ללא היתר בנייה היא דרך בנייה חדשה שהופכת לפופולרית יותר. זוהי דרך קלה וזולה יותר לבנות את בית החלומות, הבקתה או מבנים אחרים. אם תרצו למשל לבנות הרחבה ליחידת הדיור שלכם, גם אם בכל זאת תצטרכו היתרי בנייה, ברוב המקרים יהיה יחסית קל לקבלם.

מערכת בנייה ללא בטון עושה שימוש בחומרים שונים כמו עץ, פלדה, אלומיניום ועוד. חומרים אלו קלים וניתנים להרכבה בקלות במקום ללא צורך במכונות או ציוד כבדים. ישנם יתרונות רבים לסוג זה של בנייה כולל העובדה שמדובר בתהליך מהיר יותר משיטות בנייה מסורתיות. בנייה קלה יכולה לשמש עבור סוגים רבים ושונים של מבנים כולל יחידות דיור, מחסנים ומשרדים, לולי תרנגולות, פתרונות הצללה ועוד.

עולם מהיר מצריך בניה מהירה ללא היתר בניה

העולם המהיר בו אנו חיים דורש בנייה קלה ומהירה יותר. זה לא רק בגלל שקל יותר לשנע ולהרכיב חומרי בניה קלה, אלא גם בגלל שהיא נחשבת בטיחותית. השימוש בחומרי בניין קלים נמצא במגמת עלייה כבר שנים רבות והפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. נכון להיום, החומרים מספיק איכותיים כדי שתוכלו להנות ממגורים בתוך מבנים מבנייה קלה.

ישנם יתרונות רבים של שימוש בחומרים קלים לבנייה, כולל יתרונות סביבתיים ובטיחותיים, כמו גם חיסכון בעלויות. בניה קלה נקראת גם "בנייה מהירה" כי זה יכול להיעשות מהר מאוד. מעבר לכך, אפשרי גם לשנע מבנים בנויים לפי הזמנה. למשל, עבור משרדים ניידים לאנשי שטח כמו קבלנים, מהנדסים ועוד.

האתגרים של בניה מסורתית מול בניה קלהבניה קלה נקראת גם "בנייה מהירה" כי זה יכול להיעשות מהר מאוד. מעבר לכך, אפשרי גם לשנע מבנים בנויים לפי הזמנה. למשל, עבור משרדים ניידים לאנשי שטח כמו קבלנים, מהנדסים ועוד.

בעולם המודרני, בנייה היא ענף ענק. מדובר בתעשייה שהצליחה לספק דיור, משרדים ומחסנים לצרכים רבים. עם זאת, זו גם תעשייה שהייתה לה חלק ניכר בהתמודדות עם אתגרים. אחת הבעיות הגדולות בבנייה בעולם המודרני היא כמה אנרגיה היא גוזלת. הסיבה לכך היא ששיטות הבנייה המסורתיות משתמשות בבטון שדורש הרבה אנרגיה לייצור ולהובלה.

ישנם סוגים רבים של מבנים שניתן לבנות ללא שימוש בבטון או פלדה. מבנים אלה כוללים מבני עץ, אלומיניום ומסגרת פלדה וכן מבנים קלים כמו משרדים ניידים, מחסנים ועוד. בניגוד לענף הבנייה המסורתית של בטון, הבנייה הקלה לא מצריכה כל כך הרבה משאבים לייצור, שינוע, הובלה כבדה ועוד. סוג זה של בנייה משתמש בהרבה פחות חומר וניתן לעשות זאת בהרבה יותר מהירות מאשר בשיטות מסורתיות.

בניה קלה לא מחייבת בירוקרטיה של היתרי בנייה

בנייה קלה משמשת כבר עשרות שנים, אך רק לאחרונה היא הפכה לטרנד פופולרי בענף הבנייה. אחת הסיבות לכך היא, כי ניתן לעשות זאת ללא היתר בנייה, מה שאומר שזה לא צריך לעבור מסמכים ביורוקרטיים כמו שעושות שיטות מסורתיות.

המבנים הנבנים באמצעות חומרי בניה קלים יכולים לשמש למטרות רבות. כמו כן, בנייה קלה אטרקטיבית ליזמים. זאת, מכיוון שניתן להשלים אותה במהירות ובזול. בפועל, זה מה שאומר שניתן לבנות יחידות דיור זולות יותר באזורים עירוניים שבהם הקרקע יקרה.

מדוע חשוב לקבל היתר בנייה בכלל?

חשוב לכם לקבל היתר בנייה כי זה יעזור לכם להימנע מבעיות יקרות וקנסות, חלילה תאונות או קריסה של מבנים ועוד. זה גם יעזור לכם לוודא שהפרויקט שלכם מאושר ע"י העירייה ואינו מפר את כל החוקים או התקנות המקומיות.

על מנת לקבל היתר בנייה יש להצטייד בכל המסמכים והאישורים הדרושים. תהליך זה עלול לקחת זמן והוא בד"כ מסובך, ולכן כל כך חשוב להזמין מומחה בתחום זה. אפשר להסתייע בעורכי דין של דיני מקרקעין והיתרי בנייה, אבל אפשר גם להסתייע בחברת הנדל"ן או בקבלן שאמונים על הפרויקט שלכם. בשורה התחתונה, היתר בנייה הוא מסמך משפטי המאפשר הקמת מבנה. הוא מונפק על ידי הרשויות המקומיות כדי לוודא שהבנייה תואמת את חוקי הבנייה והתקנות. מסמך זה נדרש עבור כל פרויקט מבטון בד"כ, והוא כולל גם רשימת בדיקה של פריטים שיש לטפל בהם לפני תחילת הבנייה. כל אלו ועוד, עשויים להיות כלל לא רלוונטיים כאשר מדובר בבנייה קלה.

בניה קלה ללא היתרמתכננים לשפץ את הבית? להוסיף מרפסת באחד מחלקי המבנה או אפילו להוסיף גדר או חניה מקורה בשטח הנכס שלכם? את כל התהליכים הללו תצטרכו לעשות רק לאחר שקיבלתם לכך אישור רשמי מטעם הרשות המקומית בה הנכס נמצא. אישורים אלו מוכרים גם בשם היתרי בניה, והם מאפשרים להעניק "אור ירוק" לבעלי נכסים ויזמים בכל הקשור לעבודות בניה ושימוש בשטחי מקרקעין הנמצאים בשטחה של הרשות.

מטרתם העיקרית של היתרי בניה היא לפקח על כל תהליכי הבניה שנעשים בפועל, וכך להבטיח כי לא יהיו חריגות בניה מאלו המצוינות בתוכניות הבניה שהוגשו לוועדה המקומית המפקחת על התכנון והבנייה. תוכנית הבניה צריכות להיות מתואמות על פי תוכנית בניין עיר (תב"ע) שכל רשות מחזיקה, ולכן עבודות בנייה ואף הריסה של מבנים צריכים להיעשות רק לאחר בדיקה של מהנדסים את מפרט התוכנית.

ומה בנוגע לבניה קלה שנעשית בשטח פרטי? האם גם מהלך בניה שכזה מחייב הוצאה של היתר בניה? נעסוק בשאלות הללו בשורות הבאות.

עבודות בניה ללא קבלת היתר – יש דבר כזה?

על פי חוק התכנון והבניה בעלי נכסים ויזמים מוכרחים לקבל היתר בניה לכל עבודות בנאיות שהם מתכננים לעשות, בין אם מדובר על הקמה ובנייה של מבנה חדש, הריסה של מבנה עומד, ביצוע שינוי חיצוני במבנה קיים, תוספת מבנית למבנה ואף הצבה של מבנים זמניים כמו מכולות, מחסנים וכו'.

כיוון שהיתרי הבניה נועדו לפקח ולהשליט סדר על כלל תהליכי הבניה שמבוצעים באזורים שונים בארץ, רוב עבודות הבניה מחייבות הוצאה של אישורים מתאימים לכך. יחד עם זאת יש מקרים בהם עבודות בניה לא מחייבות הוצאת היתרים לכך, כמו במקרה של ביצוע שינוי ותוספת פנימית בתוך מבנה קיים כמו שבירת קירות, הרחבת חללים וכו'. מקרה נוסף שלא מחייב היתר בניה קשור לתהליך של עבודות בניה קלה, ביניהן ישנן עבודות בניה קלה ללא היתר בניה.

מהי בניה קלה?

בניה קלה היא שיטת בנייה מודרנית שמיושמת במגוון אזורים בעולם כמו אירופה, ארה"ב, אוסטרליה ובשנים האחרונות היא מאומצת גם במספר פרויקטים של בניה ברחבי הארץ. שיטת הבניה הקלה כוללת שימוש בחומרי גלם המאפשרים לבצע עבודות בנאיות בצורה מהירה וקלה יותר, לעומת שימוש בחומרי גלם סטנדרטיים כמו בטון, טיח ובלוקים.

באמצעות בניה קלה אפשר להקים חלקים במבנה, ואף מבנים שלמים, בצורה מהירה וקלה הרבה יותר כאשר תהליך הבניה נעשה באמצעות לוחות קונסטרוקציה המורכבים מעץ או פלדה. החיבור המהיר והשפוט שנעשה עם הלוחות מאפשר ליצור מבנים שונים בצורה יעילה יותר, כאשר תהליך הבניה כולו נעשה בדרך שהיא הרבה יותר ידידותית לסביבה.

מה היתרונות של בניה קלה?

בניה קלה כשמה כן היא, מאפשרת ליצור קונסטרוקציות ומבנים בצורה הרבה יותר מהירה וקלה, ללא מעורבות של חומרי בניה מסורתיים. הודות לכך, תהליכי הבניה נחשבים לידידותיים יותר לסביבה ומונעים הפצה של חומרים מזיקים לאוויר, וכן שיטת הבנייה הקלה נחשבת חסכונית יותר מבחינת עלויות.

למרות שמדובר על תהליכי בניה קלים ומהירים יותר, החוזק המבני שיש למבנים שנבנו בשיטה הזו הוא גבוה מאוד ומסוגל לעמוד בכל לחצים ואף רעידות אדמה. בנוסף לכך, מבנים בבנייה קלה הינם מבודדים ומונעים חדירה של מים ורטיבות, וגם מאפשרים ליצור בידוד אקוסטי או תרמי בהתאם ללוחות הבידוד שיושמו בתהליך הקמת המבנה וחיבור לוחות הקונסטרוקציה.

מה אפשר לבנות באמצעות שיטת בניה קלהמה אפשר לבנות באמצעות שיטת בניה קלה?

ההתפתחות בענף הבניה מובילה למגוון חידושים וטכנולוגיות, כך שגם במקרה של בנייה קלה ניתן להקים ולבנות מגוון רחב של מבנים לכל שימוש ולכל מטרה. אם בעבר מבנים בבנייה קלה נחשבו למבנים זמניים או קטנים, כיום הבניה הקלה מאפשרת ליצור מבנים גדולים, גבוהים ומרווחים למגוון מטרות וצרכים בין אם מדובר על מבנים פרטיים, עסקיים או מבני מסחר.

למעשה, כיוון שהבניה הקלה נחשבת לירוקה וחסכונית יותר, יזמים ובעלי נכסים רבים מעדיפים את השיטה הזו על פני בניה מסורתית. ישנם אנשים שבוחרים לשפץ או להרחיב את הנכס הקיים שלהם באמצעות שימוש בשיטת בניה קלה, כאשר הם נהנים מהיתרונות של תהליכי בניה מהירים יותר וכן גם שמירה על הסביבה וחיסכון לטווח הרחוק.

בניה קלה ללא היתר – מה המשמעות בכך ואילו תהליכי בנייה נכללים?

למרות שבניה קלה נעשית באמצעות שימוש בחומרי בניה לא קונבנציונליים, תהליכי הבניה הללו מחייבים להוציא היתרים מתאימים לכך מהועדה המקומית. ישנה אפשרות לביצוע של עבודות בניה קלה ללא היתר, בתנאי שאלו עבודות הנכללות בסעיף הפטורים על פי התקנות של חוק התכנון והבנייה.

לכן בבניה של גגות, גדרות, מחסנים ומבנים זמניים שנעשים בשיטה של בניה קלה לא קיימת חובה להוציא לכך היתר בניה. כדי להימנע מקבלת קנסות ואף צווי הריסה לעבודות בניה שנעשות בבנייה קלה, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בכל התחום של היתרי בניה.

לקבלת פרטים חייגו או השאירו פרטים
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז הארצי להיתרי בניה
המרכז הארצי להיתרי בניה

חברתנו מובילה את תחום היתרי הבנייה והאישורים כבר במשך 11+ שנים וגאה להיות המובילה בתחום.

צוות המומחים שלנו כולל אדריכלים מעולים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה אחד הדברים הקשים ביותר בפרויקט בניה הוא קבלת היתרים ואישורים , ולכן אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך ולדאוג שתקבלו את ההיתרים הנחוצים בהקדם האפשרי.

אנו מאמינים במהירות , יעילות , מקצועיות והקפדה על שירות אדיב ואיכותי.

אצלנו במרכז הארצי להיתרי בניה הכל פשוט קל יותר ! שמחים לשרת אותכם כבר למעלה מעשור ומחכים לכם בפרויקט הבא.

073-3748080
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!